AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Men samtidig ikke godt å si. Usikker på land men han er afrikansk, tror det kan være eritrea. Han sier han er glad i meg ofte, altså flere ganger i løpet av en samtale, jeg sier det tilbake på en bevisst måte som "Så hyggelig, jeg er glad i deg også", men siden han ikke er norsk så er jeg så redd for at han ikke skjønner de avvisende tegnene. Sier det ikke tilbake hver gang, prøver å le det vekk eller bytte tema nå. En annen nordmann hadde skjønt tegnene mine er jeg ganske sikker på. Jeg jobber med han men vi jobber sjeldent sammen og ser hverandre sjeldent. Det var oftere før. Han ringte meg i dag, da han vil ta kaffe med meg en dag og vil jeg skal komme å se på det nye huset hans. Jeg sa jeg var svært opptatt i hvertfall 2 uker pga halloween, bursdag osv.. virker ikke som at han har tatt hintet. Når han sa at han er glad i meg, på slutten av samtalen så sa jeg "hade" og la på.. Tar gjerne en kaffe, men ikke når det virker som han mistolker meg. Eller er det vanlig at en person fra disse landene sier slike ting? Finnes jo land der man kysser hverandre på kinnene osv, jeg har ikke vært utenfor Norden så jeg har ikke peiling. Og i tillegg venter han barn med ei dame snart, syntes liksom det er så rart at han er slik da men ei gravid dame. Han har aldri sagt det til meg, heller ikke at han har fått kjæreste men jeg vet det via kollegaene. Han forteller at jeg ser bra ut, at jeg er såå pen og slike ting innimellom, jeg sier "Så hyggelig, takk for det". Jeg er gift og har null interesse i annet enn vennskap. Er ikke så koselig å være venner nå syntes jeg når det er slik. Prøver å nevne innimellom navnet til mannen min, blir godt når han kommer hjem fra reisejobb osv. Vi nordmenn er liksom ikke vant til sånn type snakk så vidt jeg vet... kommer sikkert på mer etterpå, er så seint nå men dette gir meg så kvalmende følelse. Tenk om han blir sykt såret hvis jeg ikke engang vil være venn med han mer? Jeg syntes også det er kvalmende siden jeg er gift, selv om jeg ikke har hatt en eneste forbudt tanke engang, er fult og helt trofast... eller så kommer det av at jeg ikke liker den type oppmerksomhet.. råd? Legger meg nå men håper å våkne til noen kommentarer 😔 Anonymkode: 33bf3...bab
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Du må nesten bare si at det er upassende oppførsel og at du ikke ønsker slik type kontakt. Anonymkode: b4449...cc1 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Du får kutte kontakt om du tror han vil mer enn vennskap. Anonymkode: b94ca...932 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Du er jo absolutt ikke spesielt avvisende, slik jeg ser det. Du må være mer tydelig på at du ikke er interessert?? Anonymkode: 58b52...8d6 1 1 2
Troyamin Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Menn, uansett nasjonalitet, tar ikke hint. Du må si fra i klartekst at du ikke er interessert. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 Du tror du er avvisende. Jeg tolker oppførselen din som flørting. I norge sier man ikke jeg er glad i deg til kolleger. Man ringes heller ikke privat for å avtale sosiale ting vise fram huset sitt (å avtale noe slikt i lunsjen/på jobb går selvfølgelig ). Du må skjerpe deg. Fortell han i klartekst når oppførselen ikke passer med norske normer og gjør deg ukomfortabel. Oi - du er glad i meg, ja nei, i Norge sier man egentlig bare sånt til kjæreste og familie - til kolleger sier vi «det var hyggelig å snakke med deg», og det var det virkelig, håper vi kan snakkes igjen på samlingen neste uke! Kanskje du kan oppdatere meg på hvordan det går med prosjektet ditt da! Anonymkode: 10b4c...796 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå