AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg er så himla lite flink til det her med klær. Bruker uniform på jobb og jeans/genser på fritiden. Jeg skal i et selskap hvor det betyr mye for meg at jeg ser bra ut og håper å få noen tips her. Jeg er 55 år, noe overvektig (kjolen er i str L). Kjolen er ganske enkel, sort med en slags underkjole som går til midt på låret. Over er det stoff i blondemønster, kjolen rekker til kneet. Det er blondemønster også på bærestykket og ermene (sånn at man ser huden under). Det er v hals. Sjeldent jeg føler meg vel i kjole, men det gjør jeg faktisk i denne. Spørsmålet er hvordan style. Tenker å kjøpe nye sko, men usikker på hvilken stil og farge. Ikke noe med høye heler. Og farge på strømpebukse, blir sort kjedelig? Har for meg at «hudfarget» er kjærring….. Jeg har tykt, halvlangt hår klippet i en god frisyre. Usikker på om jeg bør ha håret løst eller oppsatt. Og smykker… bruker kun små perler i ørene til daglig, men kunne tenke meg å gjøre noe mer utav meg denne kvelden. Så dere som kan dette, kom med råd 🙏🏻 Anonymkode: aafbb...1f4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Har du et bilde av kjolen eller et bilde fra Google av noe som ligner på den, så er det enklere å hjelpe. Og hvilket selskap snakker vi om - Hva er anledningen, dresskoden? Anonymkode: 11430...0f9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du et bilde av kjolen eller et bilde fra Google av noe som ligner på den, så er det enklere å hjelpe. Og hvilket selskap snakker vi om - Hva er anledningen, dresskoden? Anonymkode: 11430...0f9 Finner ikke eksakt kjole, men noe liknende som dette. Underkjolen er litt kortere slik at det er brutte blonder fra midt på låret og til omtrent kneet. Lang arm Dresskode er «pent» Anonymkode: aafbb...1f4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Fant et «front» bilde. Ganske lik, men litt lengre. Min kjole har lang arm og v-hals Anonymkode: aafbb...1f4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Svart strømpebukse er klassisk. Hudfarget kan kun gå om det matcher hudfargen din - jeg sliter med å finne noe som er lyst nok, og det ser IKKE bra ut med gul-brune-fake-legger. Så jeg går for svart. Det er ikke kjedelig. Svarte sko er også klassisk. Om du føler deg eventyrlysten, kan sølv, rødt, lilla, rosa også sprite det litt opp - men det kommer an på hva du er komfortabel med - og hvor "seriøst" selskapet er. Knallrosa sko kan gå bra på julebord, men kanskje ikke i et mer "Profesjonellt/høytidelig" selskap. Om det er v-hals, kan et fint kjede som lander i halsgropen være fint til. Jeg har kald hudtone, og gull ser forferdelig ut på meg, så jeg bruker sølv. Jeg liker også ofte litt farge på tilbehøret om alt resten er svart, så kan bruke smykker med litt farge på også. Anonymkode: 0289d...6f9
Slitenmamma Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg ville sagt at diamant eller perle øredobber er klassisk til en slik klassisk kjole. Skal du ha svart strømpebukse ville jeg gått for svarte sko. Men hadde kanskje gått for hudfarget strømpebukse og svarte sko for å bryte litt opp. Jeg ville personlig ikke stylet kjolen med ett langt smykke,heller ett kort delikat smykke. Men "dresscoden" sier, om man er epleformet så kan ett langt smykke hjelpe til med å definere midjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå