AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Hvordan kan man sette en stopper for baksnakking, dårlig ledelse, følelsen av å være iakttatt og ikke minst selv være med på å bryte sirkelen av dårlig arbeidsmiljø? Det er så mye baksnakking og man havner så fort i samtaler man ikke ønsker å ha, og diskuterer personer både profesjonelt og personlig. Det tærer meg opp, jeg er sliten og lei. Har ingen tiltro til ledelsen da de nærmest avler opp til mer fordi de får vite mye av det samme «sladret» som går, og setter pris på å få høre det. De forsøker ikke løse ting annet enn å rokkere på turnus slik at alle kan snakke dritt om tidligere partnere. Jeg tørr ikke engang å si opp, fordi det innebærer oppsigelsestid med øyne som ser på meg og som omtaler meg dårlig. Har enormt mye angst for å gjøre feil på jobb eller generelt bare ha en dårlig dag. Tar gjerne imot tips.. har vurdert HR, men når mønsteret er blitt at om du sier ifra om noe så får alle vite det så blir du til slutt motløs og taper stemmen din. Jeg har vært ganske hard mot ledelsen i år og er sliten, fordi det kun er motstand å få. Anonymkode: 28db9...40b 1
Minitroll Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Hvis det er så ille så sier du opp uansett. tre måneder går kjapt og du vil ha godt av miljøskiftet. 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Her må bedriftens verneombud på banen. Dersom det ikke er til noen nytte, må du ta det videre til Arbeidstilsynet. Anonymkode: 7b0d1...e83 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Bytt jobb. Det er dessverre få ledere som gidder å ta tak i dårlig arbeidsmijø og/eller konflikter er min erfaring. Det blir sjelden bedre og bedre å søke grønnere enger et annet sted. Anonymkode: 02f34...c69 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Send et anonymt varsel? Anonymkode: c2f13...f20
Roci Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 Har dere ikke en HR-avdeling/ansvarlig? Eller føler du at vedkommene er med på ledelsens negative kultur?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her må bedriftens verneombud på banen. Dersom det ikke er til noen nytte, må du ta det videre til Arbeidstilsynet. Anonymkode: 7b0d1...e83 Jeg tror man vil bli skuffet hvis det er en forventing om at Arbeidstilsynet går inn i en sak om baksnakking. De har alvorlige arbeidsulykker å granske. Anonymkode: 8c813...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg forsøkte å snu en negativ kultur ved tidligere arbeidsplass. Vi var faktisk to stykker som jobbet hardt for en endring uten hell. For vår del var det ledelsen som hadde brudd på x antall lover ved arbeidsmiljøloven, brudd på hms, brudd på korona regler. Dårlig miljø var bare en liten del av det, noe man taklet lettere enn alt det andre. Ei fikk erstatning etter fallulykke på jobb som resulterte i permanent skade på nakke. De ble også meldt til arbeidstilsynet av en kollega sin lege pga brudd på regler rundt korona. To ansatte dro inn fagforeningen 4 ganger på 3 måneder. Eneste de faktisk hjalp til med var riktig utbetaling av lønn. Oppsigelse er det eneste riktige når ledelsen er forsuret. Jeg søkte en mye bedre jobb og fikk den, så jeg gikk ut oppsigelsestiden med et smil. Anonymkode: e6a60...24f 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #9 Skrevet 26. oktober 2022 Vær bevisst på at du ikke bidrar til sladder og baksnakking. Si på en ok måte at du ikke synest at en skal snakke om noen som ikke er tilstede når noen begynner på den måten. Bidra med noe positivt inn i miljøet, smil, si god morgen, spør hvordan noen har det osv. Det tar tid å snu en kultur, men noen må starte😉 Anonymkode: 9cab0...9e6
Queen94 Skrevet 5. november 2022 #10 Skrevet 5. november 2022 Gjør som meg. Søk ny jobb, si opp så fort du får napp. Jeg syntes de tre mnd går utrolig tregt men jeg gleder meg til å komme meg vekk. Er i sånn stadium på jobb nå at jeg jobber for de men engasjerer meg ikke mer enn jeg må! Er dritt lei dårlig miljø og ræva sjef.
Pia 51 år Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 Hei. Sitter i en vanskelig situasjon selv hvor jeg har blitt den stygge andungen Fra kollegaer og kunder så hører jeg bare positivt. Jeg stiller opp, jeg er blid, positiv, selvstendig og jobber hardt, samt gir raske tilbakemeldinger. Så fort jeg åpner munnen så får jeg bare negativt svar fra min leder. Han lytter sjeldent og uansett så er det aldri bra nok. Jeg må for all del ikke komme med ideer eller nevne noen løsninger. Han vet alltid best. Heller for å si det sånn, han er ingen leder bare en dårlig sjef. Jeg søker meg jobb og håper jeg får noe nytt før 2023. jeg tenker at etter å ha jobbet i 25 år i samme bedriften under flere sjefer så føler jeg null respekt og går gledelig ut herifra. Jeg orker ikke å bli ''tråkket på'' uglesett å får alltid et MEN når jeg gjør en jobb - jeg er aldri bra nok. Veldig slitsomt. Jeg orker ikke å involvere HR eller foreningen da det vil bli bare værre-. Jeg tenker heller at jeg trekker meg unna og bruker heller min positive energi på andre som ønsker det. Lykketil. Livet er ikke altid så enkelt dessverre 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 HR er bødlene til ledelsen. De vil omtrent aldri være på arbeidstakers side. Helt utrolig at noen har lyst til å jobbe innen HR. Anonymkode: 49c95...24b 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): HR er bødlene til ledelsen. De vil omtrent aldri være på arbeidstakers side. Helt utrolig at noen har lyst til å jobbe innen HR. Anonymkode: 49c95...24b Hadde første møtet mitt med HR denne uken og herregud, det er det mest usympatiske, frekke og kalde menneske jeg har møtt i mitt liv. Skjønner ikke hvordan en sånn person får seg jobb innen HR. Anonymkode: 30374...90b 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå