AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Etter ca 2år med dårlig kosthold (brus hver dag, sjokolade, potetgull å generelt usunn mat tenkte jeg å prøve å spise mer sunt. Brødskiver med sunnere pålegg, mer grønnsaker og ikke brus i ukedagene. En kveld spiste jeg laks (filet), en halv agurk å ca en halv boks med mais (hermetikk) og en kiwi til dessert.Etter 10min fikk jeg mye luft I magen å akutt diaré.. Jeg spiser mais å agurk nesten hver dag nå, før spiste jeg tilnærmet ingenting grønnsaker eller frukt. Regner med det er for mye på kort tid her? Prøve grønnsaker annahver dag istedet? Eller gå ned på mengden? En spiseskje mais og en spiseskje agurk istedet? Flere i samme situasjon? Anonymkode: 47d12...f38
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Er ikke unaturlig at magen får litt startsjokk om man gjør en stor og brå endring i kosten. Men bør gå fort å venne den til nye vaner. Det kan nok lønne seg å hvertfall variere på hva du spiser. Og tenke at et måltid skal bestå av en proteinkilde, en fettkilde, kanskje noe hele korn eller poteter og grønnsaker. Basere deg på råvarer og variere så godt som mulig. Anonymkode: 184a6...212
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 Du kan finne ernæringstabeller og plukke ut det av frukt og grønnsaker du liker og som er høyt på listen med vitaminer og mineraler.Spiser også rå gulrot og tomat alene uten noe til,det er ikke så godt ,men det går greit å spise det.Spiser det hver for seg,selvfølgelig med annet i tilegg i måltid. Anonymkode: 9a1dd...268
Embla Othea Skrevet 5. november 2022 #4 Skrevet 5. november 2022 Jeg ville ha kuttet ut maisen. Mange blir oppblåst av det.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #5 Skrevet 5. november 2022 Mais går jo bare « rett igjennom» og er ikke så sunt ( ligger kanskje i sukkerlake også) hadde kuttet det. Grønnsaker kan gi fart på magen, men gjør det noe? Bedre og venne magen til mye grønnsaker, men selvsagt alt med måte. Du kan prøve og koke de. Anonymkode: b294b...557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå