AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Barnet mitt starta i barnehage for 2 mnd siden. Jeg er alene med henne fordi pappaen hennes ble så syk at han måtte flytte ut, og kan ikke ta seg av henne. Har besteforeldre i nærheten, men de jobber alle fulltid++. Men de stiller opp som barnevakt når de kan. Jeg er så sinnsykt redd for å få norovirus. Sist jeg hadde det ble jeg så ekstremt dårlig. Jeg spydde 4-5 ganger i timen i et over et døgn, og hadde ikke sjans å bevege meg. Lå faktisk bare fullstendig i ro på et mørkt rom i 24 timer, klarte ikke å gå på do f.eks. klarte ikke bevege meg i det hele tatt. Hvaaa gjør jeg om jeg blir så syk nå, barnet mitt er 1 år. Er oppriktig veldig redd for det. Anonymkode: 9c13a...cc9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Det er jo ikke gitt at du blir like syk hvis du får det enda en gang, så ser ikke helt problemet. Dessuten er det jo en situasjon hvor en av dine nærmeste rett og slett må være hjemme fra jobb, hvis du skulle bli helt slått ut. Anonymkode: 30026...0ab 2
mangolassie Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Huff, jeg husker med gru på omgangssyken forrige høst. Jeg ble så vanvittig dårlig, som deg. Det er som skrevet over her at det er ikke sikkert du blir like dårlig igjen, om du får det. Kan også hende du ikke får det. Men jeg ville lagt en nødplan. Snakk med barnets besteforeldre og si at du trenger at de kan ta seg fri/egenmelding fra jobb og stille opp i nødstilfelle. Evt allier deg med en venninne, noen andre foreldre i barnehagen, eller finn en barnevakt som du kan ha i backup. I det hele tatt - ligg i forkant og lag en plan! Og gjerne en plan B og C også. Så trenger du ikke være fullt så redd ❤️ 2
Topsi Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 (endret) Du kan jo like godt få norovirus av å ta på stoppknappen på bussen. Så smittsomt er det faktisk. Jeg fikk det på jobb i vår, var dritsjuk i et døgn. Men dette er så smittsomt at du trenger ikke ha barnehagebarn for å få det. Lus får du kanskje kun fra barnehagen Endret 25. oktober 2022 av Topsi
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Lag en nødplan. Allier deg med folk rundt deg. Ha ting i hus som kan gjøre det lettere for deg. Medisiner, salte kjeks ol. Ha god hygiene, lær barnet god hygiene. Og pust med magen. Anonymkode: 2b518...de8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 Vi var alle fire syke samtidig i fjor da minstemann fikk det i bhg. an har ikke noe valg, men man har et barn å ta vare på så det løser seg. Barnet i bhg var ikke i form selv, så det var veldig rolig her hjemme. Anonymkode: 9536d...dae 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 Det aller beste er selvfølgelig å få noen til å passe barnet, men om ikke det er mulig så skjønner en unge at det er unntakstilstand og tar ikke skade av å kjede seg foran skjerm, få litt dårlig mat og sutre litt. I tillegg får man løvemammakrefter når man må. Altså klarer man minimum selv om du på forhånd ikke tror det. Anonymkode: 3d23c...37f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 Du må beskytte deg selv så godt du kan. Ikke kysse i ansiktet eller nære klemmer. Du skal selvfølgelig gi barnet nærkontakt, sitte på fanget og bli strøket på, men ikke ditt ansikt i barnets ansikt. Bruk munnbind og hansker når du tar deg av direkte oppkast, dvs skifter på sengen og vasker oppkast fra gulvet eller tømmer spybøtte. Vært supernøye med håndvask hver gang du har vært i kontakt med barnet eller oppkast. Det er verst mens de er små og man må vaske og stelle, når de blir eldre og omgangssyke innebærer at de går på badet selv og spyr i doen er det mye lettere å unngå smitte for deg selv. Jeg forstår deg veldig godt, jeg blir også skikkelig skikkelig dårlig av omgangssyke så hos oss er det mannen min som tar seg av alt slikt og det har gjort at jeg endelig har unngått omgangssyke de siste 10 årene. (Han har aldri hatt det, selv om han tørker alt av spy og slikt, hadde han blitt syk selv hadde jeg selvsagt ikke forventet at han tok jobben for å beskytte meg.) Anonymkode: 2ac53...265
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå