Gå til innhold

Hvorfor alle trådene om lærer og ansiennitet? Er vel en av jobbene med minst muligheter for å forhandle lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid fått nøyaktig tariff, på kronen. Og noen små tillegg på enkelte funksjoner, som er lokalt forhandlet frem. (Utgjør veldig lite av lønnen).

Eneste stedet jeg reelt sett kunne forhandle var da jeg jobbet på privatskole. Ellers er det flat struktur, selv om jeg har ettertraktet fagkombinasjon og kompetanse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke et ønske om flat struktur fra organisasjonene?

Anonymkode: 4cee8...1f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke et ønske om flat struktur fra organisasjonene?

Jo. Derfor jeg blir forbauset over alle trådene med forhandlingsfokus. Tror du må langt ut på bygda, hvis du skal få noe ekstra. 

Skrevet
Hengebuksvinet skrev (44 minutter siden):

Jo. Derfor jeg blir forbauset over alle trådene med forhandlingsfokus. Tror du må langt ut på bygda, hvis du skal få noe ekstra. 

Enig i det.

Det går ikke an å få både i pose og sekk. Enten må alle få det samme, eller så må man åpne for økt lønn til lærere med spesielle fagkombinasjoner, som er veldig dyktige etc. Og tilsvarende mindre lønn til dem som ikke presterer like godt. Jeg jobber i høyere utdanning, og der varierer lønna med fagområde, prestasjoner og hvor god du er til å forhandle. Lærerne kan også få et slikt system hvis de vil, men da må de vite hva de går til, og de må være forberedt på å bli målt og vurdert på en helt annen måte enn i dag. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Enig i det.

Det går ikke an å få både i pose og sekk. Enten må alle få det samme, eller så må man åpne for økt lønn til lærere med spesielle fagkombinasjoner, som er veldig dyktige etc. Og tilsvarende mindre lønn til dem som ikke presterer like godt. Jeg jobber i høyere utdanning, og der varierer lønna med fagområde, prestasjoner og hvor god du er til å forhandle. Lærerne kan også få et slikt system hvis de vil, men da må de vite hva de går til, og de må være forberedt på å bli målt og vurdert på en helt annen måte enn i dag. 

Tror kanskje jeg hadde tjent på det. Men... Skummelt om trynefaktor får spille inn.

Skrevet
Hengebuksvinet skrev (1 time siden):

Tror kanskje jeg hadde tjent på det. Men... Skummelt om trynefaktor får spille inn.

Det er absolutt noen som ville tjent på det. Mens andre taper…

Skrevet

Selvfølgelig må man forhandle lønn ved ansettelse! De har så vidt søkere til stillinger, det er klart det er forhandlingsgrunnlag der. 

Anonymkode: 6addd...57e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selvfølgelig må man forhandle lønn ved ansettelse! De har så vidt søkere til stillinger, det er klart det er forhandlingsgrunnlag der. 

Anonymkode: 6addd...57e

Det kommer HELT an på hvor man bor. 

Skrevet

Her ligger lærere langt over tariff. 

Anonymkode: e31ce...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...