Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal omskoleres å har dessverre av erfaring forstått det sånn at det er mye informasjon å kunnskap jeg må tilegne meg selv, spesielt med tanken på saksbehandleren min.

Noen som har erfaring og vet hva man har krav på? Er vanskelig å finne ut av.

Må flytte, har ektemann,små barn osv. 

Får man noe ekstra ved å studere når man har aap? Tillegg av ditt og datt?

Billigere barnehage, stipend? 

Ikke døm eller klag på jeg har det godt.Har hatt godt betalt jobb tidligere(langt mer enn jeg får i aap), den nye livssituasjonen begynner å tære på da oppsparte midler har gått bort i å omstille livssituasjonen å 3 barn på rappe . Tar tid å selge, kjøpe mindre hus osv, endelig normalisert litt så synker inntekten med ytterligere 200 000 i 3 år.. 

Anonymkode: 590ee...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du gå på kurs/skole via nav, får du ingen tilleggsstønad utenom stønad til reise (altså busskort). De kan dekke bensin/bombenger om du har små barn som skal hentes i bhg/sfo. Bøker og data blir dekket av nav.

Skal du ta «vanlig» studie får du både stipend og lån som vanlige studenter, i tillegg til aap 😊

Skrevet

Om du skal studere ved et sted som er lånekassegodkjent, kan du ta studielån. Vær obs på at husstandens inntekt kan overstige grensene for om deler av lånet kan omgjøres til stipend. Du vil da i verste fall ikke få noe omgjort til stipend. Er du over 30 så kan du også ta ekstra lån, og har du barn kan du få ekstra barnestipend/lån.

Du kan søke NAV om diverse tilleggsstønader, og de dekker blant annet: 60prosent av utgiftene til bhg/sfo, lærebøker (jeg får 8000 i året), kjøregodtgjørsle/busskort, semesteravgiften. 

Anbefaler deg å lese på nav.no om hva du kan ha rett på.

Anonymkode: 7f8c5...34f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...