Gå til innhold

Fjerning av tann/få krone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg sliter veldig med smerter i en jeksel. Tannlegen min har sett på den flere ganger men finner ikke ut hva som er galt. Alt ser perfekt ut. Men jeg har vondt! Jeg har blitt tilbudt å fjerne tann/få krone. Var egentlig veldig skeptisk til å fjerne tannen da jeg er bare 31 år gammel. Akkurat nå frister tilbudet veldig.

Noen som kan fortelle meg litt om prosessen? Fikk ikke spurt ordentlig sist gang jeg var innom :( Hva er egentlig en krone? Hvordan gjøres det? 

Anonymkode: 93190...9f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Filer tannen og presser og legger på en krone altså den falske tannen. Har et par og de funker bra.

Anonymkode: 3277f...2b0

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Filer tannen og presser og legger på en krone altså den falske tannen. Har et par og de funker bra.

Anonymkode: 3277f...2b0

Så tannen blir ikke trukket? Kan problemet bli borte hvis de bare filer den ned da? 

Anonymkode: 93190...9f8

Gjest IVRIGMOBBER
Skrevet

Kanskje gå til en annen tannlege for å se om han/hun kan finne noe galt?. 

Jeg er ikke tannlege. Men jeg skjønner ikke hvordan en krone skal løse problemet?. For man får jo som oftest krone etter rotfylling, for da blir tannen litt skjør. Men å file ned ei "frisk" tann som tannlegen ikke finner noe galt med og så sette på ei krone?. 

Høres mer ut som lett tjente penger for tannlegen... 

Skrevet

Hva slags undersøkelser er gjort? Har du fått tatt ct?

Jeg ble en gang henvist til en spesialist for å få tatt ct av en tann for å få sjekket en mistanke om rotresorpsjon. På ct undersøkelsen ble det oppdaget at en rotfylt  tann litt bortenfor hadde en sprekk i roten, noe den sannsynligvis hadde hatt i flere år, helt siden jeg knakk av en bit og fikk satt på krone. Sprekken vistes ikke på røngten, og selv om jeg jevnlig hadde hatt ubehag fra tanna fant tannlegen aldri noe. Hadde jeg ikke tatt ct for en annen tann hadde sprekken ikke blitt oppdaget, og jeg ville blitt gående lenge med et ubehag tannlegen ikke kunne forklare.

Anonymkode: 85063...dd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...