AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg fyller snart 34. Jeg har et slikt "Boliglån for unge" som ofte har lavere rente enn vanlig boliglån. Men et kriterie der som ofte går igjen er at man ikke må være passert 33-34 år når lånet tas opp, men hvis det er tatt opp før dette så beholder man renten frem til lånet eventuelt refinansieres. Jeg tenker derfor at tiden renner ut hvis jeg skal gjøre noe form for refinansiering før tiden går ut. Er det noe å spare på å gjøre endringer nå? Eller er det mer slik at BLU-lån bare er gunstig når belåningsgraden er høy, og jevnes ut med et vanlig boliglån hvor renten ofte er satt etter belåningsgrad? Med litt prisøkning på leiligheten og med en del nedbetalt gjeld så havner jeg på ca 50% belåningsgrad. Anonymkode: a1eaa...325
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg kan også nevne, jeg har vært en sovende DNB-kunde i mange år. Jeg har av og til ringt og prutet ned renten, men det tar ikke mange mnd før rentenivået mitt blir justert tilbake til det som opprinnelig var. DNB har aldri vært billigst. Det er enkelt nok å gå inn på nettsider som sammenligner lån, legge inn størrelsen på lån og se hvilke banker som er billigst for meg i øyeblikket. Men de kan jo fort justere renten de også. Og jeg vet også av erfaring at man ikke alltid blir tilbudt den renten som reklameres med. De ser ut til å ha noen hemmelige kriterier som de tilbyr etter. For å få et mer langsiktig, billigere lån som man vet at vil være konkurransedyktig litt fremover i tid, hva er beste strategi? Anonymkode: a1eaa...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå