AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Fikk et vedtak og finansiering på lån med en oppgitt fastrente i fem år. Kjøpte bolig kort tid etter og får plutselig nytt vedtak med mye høyere rente. Burde ikke fastrenten på første vedtak gjelde når de sa at det skulle gjelde i 3 måneder? Eller må jeg godta den høyere fastrenten siden overtakelsesdato på boligen er lengre enn tre måneder senere? Anonymkode: 69043...0d5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Altså at vedtaket jeg fikk først skulle gjelde i tre måneder og jeg kjøpte bolig kort tid etter jeg fikk vedtaket hvor det stod en fastrente som skulle gjelde i fem år, så får jeg plutselig nytt vedtak etter boligkjøp med en helt annen og mye høyere rente jeg må forplikte meg til i fem år???? Er det riktig eller har jeg rett på å få fastrenten de først skrev? Anonymkode: 69043...0d5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Det burde jo stå noe om det i finansieringsbeviset ditt. I mitt forrige finansieringsbevis sto dette: "Det er priser og vilkår på utbetalingstidspunktet som gjelder.." Anonymkode: 055ea...3e4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det burde jo stå noe om det i finansieringsbeviset ditt. I mitt forrige finansieringsbevis sto dette: "Det er priser og vilkår på utbetalingstidspunktet som gjelder.." Anonymkode: 055ea...3e4 Står ikke noe om det. Jeg oppfatter det første vedtaket jeg fikk som endelig (at avtalen med renten skrevet der ville være gjeldende i tre måneder deretter måtte man søke om fornyelse, da er det forståelig med nye vilkår men det gikk bare en uke) og ble overrasket når jeg fikk nytt vedtak etter boligkjøpet Anonymkode: 69043...0d5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 Snakket med en på kundeservice som sa at renta har økt i alle banker men jeg lurer på om jeg bør fortsette å klage siden jeg fikk en annen rente svart på hvitt først Anonymkode: 69043...0d5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 Hva mener du med «vedtak»? Det er ingenting som heter dette. Du har kanskje fått et finansieringsbevis? Anonymkode: 5dfa2...7af 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #7 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med «vedtak»? Det er ingenting som heter dette. Du har kanskje fått et finansieringsbevis? Anonymkode: 5dfa2...7af Finanseringsbevis er ingen forpliktelse fra banken til en låne deg noe til en gitt rente. Da har du misforstått. Anonymkode: 5dfa2...7af 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #8 Skrevet 25. oktober 2022 Ingen finansieringsbevis har bindende rente. Du har fått et pristilbud ut ifra rentenn som var aktuell på det tidspunktet og det er ikke bindende før du faktisk signerer papirene som skjer ved kjøp. Her er det du som har misforstått. Anonymkode: 4fe85...7b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #9 Skrevet 25. oktober 2022 Beklager, finasieringsbevis er i grunn kun til megler, at banken går god for deg. Det er når du skal skrive under på papirene at endelig rente fastsettes. Anonymkode: d75f9...a69 1
Taluno Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 Som andre sier, finansieringsbevis er kun ett løfte fra banken om at du får låne penger av dem. Det står på flere banker sine sider også, at renten blir fastsatt ved utbetalingsdato. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå