Gå til innhold

Selge hjemmestrikk vi har fått i gave

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er 23. Og ja jeg synes klær med søte motiver er mye finere.. Jeg ønsket meg aldri strikkede klær til henne. 

Ja jeg får vel bare lagre de da, skjønner ikke hvorfor disse plaggene har såå stor verdi. Ville heller fått penger eller noe annet hun kan få bruk for. Tipper det kommer nye plagg til jul også.. 

Anonymkode: 27a3e...dc4

Men herlighet, hvor tafatt er du? Si at de ikke vil ha slike klær... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk til de som har tipset. Jeg har vokst opp som fattig og ser derfor heller mer poeng i å selge enn å lagre og gi videre. Men jeg vil beholde en god relasjon med svigerfamilien, så da finner jeg plass og lagrer.. Kan vel ta bilder også

Jo, hun skal gå i barnehage, men ikke enda. Ser at mange reagerer på at jeg skrev at vi ikke er så mye ute, men det er jo så kjedelig.. Verken jeg eller jenta trives ute, vi ser på tv og koser oss inne. Jeg er mye alene med henne fordi min samboer aldri er hjemme, og ellers har jeg ingen å omgås med! Jeg har min egen familie som jeg har veldig lite kontakt med og svigerfamilien som jeg også ser ganske sjeldent. Derfor gjør jeg og jenta som jeg vil 

Det her må være kødd 😳 Hvis det her er sant så er du ikke moden nok for å ta vare på et barn. 

Anonymkode: bb20c...5ea

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Det her må være kødd 😳 Hvis det her er sant så er du ikke moden nok for å ta vare på et barn. 

Anonymkode: bb20c...5ea

Ja der er garantert bare tull, hele tråden lukter av troll

Anonymkode: a4dfc...472

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk til de som har tipset. Jeg har vokst opp som fattig og ser derfor heller mer poeng i å selge enn å lagre og gi videre. Men jeg vil beholde en god relasjon med svigerfamilien, så da finner jeg plass og lagrer.. Kan vel ta bilder også

Jo, hun skal gå i barnehage, men ikke enda. Ser at mange reagerer på at jeg skrev at vi ikke er så mye ute, men det er jo så kjedelig.. Verken jeg eller jenta trives ute, vi ser på tv og koser oss inne. Jeg er mye alene med henne fordi min samboer aldri er hjemme, og ellers har jeg ingen å omgås med! Jeg har min egen familie som jeg har veldig lite kontakt med og svigerfamilien som jeg også ser ganske sjeldent. Derfor gjør jeg og jenta som jeg vil 

Ullklær eller ei, jenta di trenger å sosialiseres med andre barn. Å sitte inne og se på tv dagen lang er virkelig ikke bra for utviklingen, hverken motorisk, sosialt eller språklig. 

Du skrev ikke alder?

Jobber/studerer du?

Anonymkode: 92a0b...c3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Ser du skriver at jenta er nesten ett år gammel. 
Når skal hun i bhg?

I mellomtiden finnes det kanskje åpne barnehager der dere bor? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med svigerfamilie og legg fram ønsker på søte figurer og dine fargevalg. Så skal du se at mønster sikkert kan trylles fram på nettet eller permer. Da kan barnet ditt få strikket klær i dine ønsker og du kan kle på gode varme hjemmestrikket. Ull er gull for barn. 

Anonymkode: 501fa...113

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husk at småbarn ikke bør ha skjermtid…

og klompelompe har mange søte strikkeoppskrifter med motiver på. 

Anonymkode: 31990...877

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mye gøyere for henne å bruke litt tid på lekeplassen med en disse og en sandkasse en kun tv inne. Ta en tur ut og lek med henne, det er viktig for den grovmotoriske utviklingen at hun får aktivisert seg litt ute. At det er kjedelig ute er vel opp til hver enkelt og hva en finner på der.

Ellers så er det kanskje tilbud om åpen barnehage, badeland eller småbarnsang som dere kan benytte dere av. Det er en fin arena for å utvide bekjentskapskretsen din.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThessyB

Herregud så mange tåpelige svar det var her. Alle må da få kle SITT barn i det de ønsker.

Jeg har en strikkeglad familie, og har fått stortsett bare strikk til både nr 1 og 2. Er ikke sjangs å ta vare på alt - jeg har solgt unna med god samvittighet. Er jo mye bedre at noen som ikke har strikkeglade i nær familie/omgangskrets kan få gleden av det enn at det skal ligge å støve ned. Tror ingen forventer å få tilbake noe man har strikket og gitt bort. Kanskje du lan ta vare på 1-2 plagg som det er lagt ekstra mye arbeid i/er helt tidløse (typ mariusdress eller lignende). Ta de fram når barnet er blitt stort/noen i familien får barn og spør om de vil overta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ullklær eller ei, jenta di trenger å sosialiseres med andre barn. Å sitte inne og se på tv dagen lang er virkelig ikke bra for utviklingen, hverken motorisk, sosialt eller språklig. 

Du skrev ikke alder?

Jobber/studerer du?

Nja, spørs jo på alder ang sosialisering.  Men å se tv dagen lang er jo ikke bra. Stemmer for troll her 😅

Anonymkode: e4503...66d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev ikke alder?

Jobber/studerer du?

Jeg verken jobber eller studerer, får penger av nav. Har vært i et par praksisjobber gjennom nav. Har derfor lite til ingen nettverk utenfor familien. Samboer jobber litt. Hun er en veldig glad og fornøyd baby, smiler hele tiden. 

Har brukt litt tid på å søke litt på strikkeplagg og finner faktisk noen som jeg kunne tenkt meg til henne, så kanskje jeg faktisk skal vise bilder til svigerfamilien og si at vi ønsker oss akkurat disse plaggene? Ville dere tatt det som en fornærmelse eller går det faktisk an å gjøre det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThessyB skrev (1 time siden):

Herregud så mange tåpelige svar det var her. Alle må da få kle SITT barn i det de ønsker.

Jeg har en strikkeglad familie, og har fått stortsett bare strikk til både nr 1 og 2. Er ikke sjangs å ta vare på alt - jeg har solgt unna med god samvittighet. Er jo mye bedre at noen som ikke har strikkeglade i nær familie/omgangskrets kan få gleden av det enn at det skal ligge å støve ned. Tror ingen forventer å få tilbake noe man har strikket og gitt bort. Kanskje du lan ta vare på 1-2 plagg som det er lagt ekstra mye arbeid i/er helt tidløse (typ mariusdress eller lignende). Ta de fram når barnet er blitt stort/noen i familien får barn og spør om de vil overta. 

Her var det jo snakk om klær for flere år fremover, ikke bare de som er for små. Og jeg synes man godt kan spørre om strikkeren har noen andre å gi plaggene til før man selger de, det er litt forskjell på kjøpt og noe som er hjemmelaget og det er lagt masse tid og arbeid i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg verken jobber eller studerer, får penger av nav. Har vært i et par praksisjobber gjennom nav. Har derfor lite til ingen nettverk utenfor familien. Samboer jobber litt. Hun er en veldig glad og fornøyd baby, smiler hele tiden. 

Har brukt litt tid på å søke litt på strikkeplagg og finner faktisk noen som jeg kunne tenkt meg til henne, så kanskje jeg faktisk skal vise bilder til svigerfamilien og si at vi ønsker oss akkurat disse plaggene? Ville dere tatt det som en fornærmelse eller går det faktisk an å gjøre det? 

Å spørre om aktuelle plagg synes jeg som strikker er helt greit, du kan jo sende bilde av oppskriftene og si at om de vil strikke noe til julegaver feks så ønsker du deg gjerne en av disse (ha noen alternativer) i en av disse fargene (ha noen alternativer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ettåringen ser på TV og koser seg hele dagene? Grødd og gru!

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det går an å gjøre og høres ut som en god løsning på dette.

Anonymkode: ea37f...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hun fryser ikke, jeg passer jo godt på. Dessuten er vi ikke så mye ute, og da er hun godt pakket inn i vogna. Vi liker oss best inne, blir en tur til butikken av og til. 

Da bør du starte med å gi datteren din frisk luft mye oftere, så starte med ull på henne

Anonymkode: b26df...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...