Gå til innhold

Selge hjemmestrikk vi har fått i gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg ble foreldre for snart et år siden. Vi fikk mange hjemmestrikkede plagg fra både svigerinnen min, svigermor og hans bestemor. Vi har nesten ikke brukt noe av det, fordi jeg ikke liker klær som er strikket. Det tar opp plass og jeg har lyst å selge alt sammen. Men er redd for at det går et par år, og plutselig blir vi spurt om å gi det videre til noen andre i familien. 

Hvordan legge det frem i så tilfelle? Vi har fått klær som holder til jenta er flere år gammel, men jeg kommer ikke til å kle henne i det og vil bli kvitt klærne. Vil heller kle henne i søte klær med motiver på.. 

Anonymkode: 27a3e...dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fake en ullalergi? Kjør de på 90 grader vask og påstå at det var uhell?

Neida. Det rette her er å bite det i seg, kle på hvert plagg minst en gang og ta et bilde som deles (internt), så kan du legge de i en pose og støvsuge ut lufta slik at det tar lite plass, og legge de et sted.

Anonymkode: 6ede7...5ff

• Liker 25
Skrevet

Eh du kan ikke selge det. Utrolig frekt og respektløst.  Hvis dere ikke er interessert i å lagre og ta vare på det til neste mann som trenger så gi det tilbake til giver og si hun kan spare på det og gi det videre, evn spør familiemedlemmer som mulig skal ha barn en gang om de vil lagre det 

Anonymkode: 05214...d4d

• Liker 32
  • Nyttig 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fake en ullalergi? Kjør de på 90 grader vask og påstå at det var uhell?

Neida. Det rette her er å bite det i seg, kle på hvert plagg minst en gang og ta et bilde som deles (internt), så kan du legge de i en pose og støvsuge ut lufta slik at det tar lite plass, og legge de et sted.

Anonymkode: 6ede7...5ff

Enig.

Anonymkode: 8ed90...4ed

Skrevet

Jeg hadde spart det for å gi det tilbake til søskens framtidige barn. Men jeg hadde og brukt det, ull er jo fantastisk i kulda her i Norge. Kler min baby i ull hver dag. 

Anonymkode: 3b308...a78

• Liker 40
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Samboer og jeg ble foreldre for snart et år siden. Vi fikk mange hjemmestrikkede plagg fra både svigerinnen min, svigermor og hans bestemor. Vi har nesten ikke brukt noe av det, fordi jeg ikke liker klær som er strikket. Det tar opp plass og jeg har lyst å selge alt sammen. Men er redd for at det går et par år, og plutselig blir vi spurt om å gi det videre til noen andre i familien. 

Hvordan legge det frem i så tilfelle? Vi har fått klær som holder til jenta er flere år gammel, men jeg kommer ikke til å kle henne i det og vil bli kvitt klærne. Vil heller kle henne i søte klær med motiver på.. 

hadde nok spart det :)

Anonymkode: fc01d...87e

• Liker 2
Skrevet

Ta vare på det, og gi det videre ved første anledning når noen andre i slekta får barn. 

Anonymkode: 67383...d4f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

herregud hvor egoistisk går det an å bli😳🙄 Du bør ta vare på det og gi det videre til andre i familien, eller gi det tilbake til de som har gitt dere dette, så kan de gi det videre til noen som kanskje setter litt mer pris på å få sånne gaver.. 

Anonymkode: b9144...736

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta vare på det, og gi det videre ved første anledning når noen andre i slekta får barn. 

Anonymkode: 67383...d4f

Enig. Men at du ikke bruker ullklær på barna dine, og «ikke liker ullklær» synes jeg nesten kvalifiserer til å bli meldt til barnevernet. Neida, men til smakspolitiet i alle fall. Vedder på at du har svart skinnsofa og bokstaver på veggene. Æsj…

Anonymkode: 68a50...f9b

• Liker 19
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er et barn, ikke ei dukke du skal dulle opp med søte klær. Er fu sikker på hun ikke fryser? Sørg for å vite dette før du kvitter deg med gode klær. 

Anonymkode: d3952...3ce

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Klær med søte motiver? 🤪 hvor gammel er du egentlig? 
når barnet starter i barnehage trenger det ull, så ikke selg det som er over 1 år i størrelse iallefall.

Anonymkode: 9effe...4f2

Jeg er 23. Og ja jeg synes klær med søte motiver er mye finere.. Jeg ønsket meg aldri strikkede klær til henne. 

Ja jeg får vel bare lagre de da, skjønner ikke hvorfor disse plaggene har såå stor verdi. Ville heller fått penger eller noe annet hun kan få bruk for. Tipper det kommer nye plagg til jul også.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er et barn, ikke ei dukke du skal dulle opp med søte klær. Er fu sikker på hun ikke fryser? Sørg for å vite dette før du kvitter deg med gode klær. 

Anonymkode: d3952...3ce

Hun fryser ikke, jeg passer jo godt på. Dessuten er vi ikke så mye ute, og da er hun godt pakket inn i vogna. Vi liker oss best inne, blir en tur til butikken av og til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 23. Og ja jeg synes klær med søte motiver er mye finere.. Jeg ønsket meg aldri strikkede klær til henne. 

Ja jeg får vel bare lagre de da, skjønner ikke hvorfor disse plaggene har såå stor verdi. Ville heller fått penger eller noe annet hun kan få bruk for. Tipper det kommer nye plagg til jul også.. 

Hvis det er ullklær er dere veldig heldige. Det er dyrt å kjøpe og trengs ute om vinteren. 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun fryser ikke, jeg passer jo godt på. Dessuten er vi ikke så mye ute, og da er hun godt pakket inn i vogna. Vi liker oss best inne, blir en tur til butikken av og til. 

Skal hun ikke i barnehage etterhvert?

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Ull er gull! Hadde blitt dypt fornærmet om jeg hadde strikket klær i gave og du hadde ødelagt det med vilje eller solgt d. Vær åpen om at du ikke kommer til å kle barnet i ull. 

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er redd du kommer til å angre hvis du selger det. Dette er jo klær strikket til barnet . Spar det til barnet blir voksen , så kan barnet bestemme hva som skal gjøres med det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Når du er så voksen at du har fått barn bør du være voksen nok til å si fra at du ikke ønsker strikkeplagg og gi plaggene tilbake.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du vet at det tar intenst med tid å lage strikketøy? En genser kan gjerne ta 30-50 timer for å strikke hvis det er tynn tråd. Derfor er verdifult med strikk. Det ligger mye kjærlighet bak hvert plagg, og det vil du sette større pris på når du blir eldre.

Anonymkode: f0f70...8ae

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ta bilde, legg vekk, returner til giver når det er for smått. Det gjør vi, så kan de eventuelt gis videre

Utenom ullbukser så er ikke strikket tøy så populært her i huset heller, fordi begge barna synes det klør...

Anonymkode: c0f67...6d5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...