Gå til innhold

Vil du dele erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått covid nå i høst, hvordan utviklet sykdommen seg? Jeg vet ikke hvilken variant som er dominerende nå, er det noen som vet?

Skriver i dette underforumet fordi jeg ønsker å skrive som anonym. 

Anonymkode: a7180...021

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anyone?

Skrevet

Startet med kvalme og problemer med mage/tarm ca 6-7 dager før positiv koronatest. Kastet opp en gang og trodde det var omgangssyke. Så mistet jeg smakssans 3 dager etter. Tok koronatesten daglig uten utslag. Da smakssansen bare ble verre (uten andre symptomer) tok jeg en pcr test. Der fikk jeg påvist viruset og samme kveld fikk jeg også høy feber og kraftig muskelverk. Det var da gått 7 dager med diffuse symtomer før jeg fikk påvist.

Var skikkelig dårlig med muskelverk, høy feber og hodepine i ca 3 dager, før det ble lettere. Slet derimot med fatigue i ca 2 uker, og det gikk vel ca 3 uker for jeg kjente meg helt som meg selv igjen. Jeg hadde merkelig nok ingen forkjølelsessymptomer. Verken sår hals eller hoste. Det kom ikke senere heller.

Anonymkode: 2adb8...8a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Startet med kvalme og problemer med mage/tarm ca 6-7 dager før positiv koronatest. Kastet opp en gang og trodde det var omgangssyke. Så mistet jeg smakssans 3 dager etter. Tok koronatesten daglig uten utslag. Da smakssansen bare ble verre (uten andre symptomer) tok jeg en pcr test. Der fikk jeg påvist viruset og samme kveld fikk jeg også høy feber og kraftig muskelverk. Det var da gått 7 dager med diffuse symtomer før jeg fikk påvist.

Var skikkelig dårlig med muskelverk, høy feber og hodepine i ca 3 dager, før det ble lettere. Slet derimot med fatigue i ca 2 uker, og det gikk vel ca 3 uker for jeg kjente meg helt som meg selv igjen. Jeg hadde merkelig nok ingen forkjølelsessymptomer. Verken sår hals eller hoste. Det kom ikke senere heller.

Anonymkode: 2adb8...8a9

Høres ut som du har hatt en lang og heftig rundt med covid❤️ Jeg er syk med covid nå, på 4.dagen. Første dagen hadde jeg bare litt hoste og irritasjon i brystet, ikke vond hals eller noe slim. 2.dag smalt det til med feber, muskelverk, hodepine, kvalme, og fortsatt litt hoste. Testet ikke før igår, på dag 3. Hadde alle symptomene igår også, men i litt mindre grad enn dagen før. Ble ganske svimmel utover kvelden igår. Idag er jeg litt verre av alle de andre symptomene igjen🤒 Virker som det går litt opp og ned? For noe dritt!

Jeg vil nødig smitte noen med dette, og er ekstra forsiktig i forhold til et eldre familiemedlem. Det sies jo at 5 dager isolasjon skal holde, men samtidig leser jeg flere andre steder at man kan smitte i opptil ti dager.. Når skal man regne første dag fra? Fra første symptomer dukker opp, eller fra feberen dukker opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...