Gå til innhold

den evige lange krangel mellom meg og min eksmann, ang barna våre. Vi begynte med 50/50,men far ville gå ned etter en stund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart 5år siden vi gikk fra hverandre, det første 2 årene hadde han de barna anhver uke, så gikk han ned til bare anhver helg og en gang i uka, idag så ser han dem når han selv vil ,holder sjelden avtale, lover barna ting og ikke holder dem.

barna er i dag 7, 9 og 15, de 2 minste savner pappan veldig mye, han på 15 begynner og bli ganske lei av at faren ikke stiller opp for dem, og synes det er ille siden lillebroren og lillesøsteren er så lei seg.

Han har vert singel til nå i sommer, da traff han en dame, så årsaker til han har trukket seg unna er ikke pga grunn av andre damer,men han vil bare ikke virker det som.

Han skal ha de nå i jula, han hadde de for 2 år siden , vi har anhver jul og nyttår, anhver påske og 4 uker på sommer ( selvom det bare ble 1 uke denne sommeren ) høst og vinterferien har barna ønsket og være hjemme pga venner og det er greit.

Bør jeg prøve og få time på fvk? Jeg synes synd på barna som har en pappa som er så lite intressert.

Hører ikke så mye fra far, spør flere ganger om han har tenkt og ha de til jul eller ikke, ellers drar vi til mine foreldre i finnmark som må planlegges litt

Anonymkode: b60f7...3bd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde helt klart tatt en time hos fvk, en far som ikke stiller opp og barn som påvirkes av det bør snakkes om. Saken hadde stilt seg annerledes hvis barna ikke ble like mye påvirket, men når de er lei seg så bør det ordnes. Også spesielt på vegne av 15-åringen som far nå holder på å miste, og det er ikke et lett forhold å bygge opp igjen, hvis tilliten først blir brutt. 

Ønsker dere det beste ♥️

Anonymkode: 7b97f...f06

• Liker 4
Skrevet

Dette bør du klart ta opp med ham, og om nødvendig via FVK. 

Når det gjelder julen må du be ham om svar innen en frist.  Har han ikke svart til da, så vet du at barna blir hos deg i julen.  Det høres ikke ut som han er spesielt interessert i at de kommer til ham i jula, og jeg hadde vært betenkt på å sende barna til en forelder som ikke har ønske om å ha dem hos seg.  

Som alenefar for to er jeg så heldig at barnas mor sjelden har interesse av å ha barna hos seg i julen.  Hun synes det er for dyrt å stelle til jul for dem.  Har aldri tatt det opp med henne, for barna har aldri savnet henne.  De to julene de har vært hos henne, lengtet de hjem. Jeg har sagt til henne at om hun synes det blir slitsomt, så er det helt greit at jeg henter det.  Det er bedre enn at de ikke skal ha det hyggelig sammen.  Det fungerer godt hos oss.  

Anonymkode: 39669...33c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor lager du enda en tråd om det samme?

Du kan ikke tvinge en far til å ha samvær dersom han ikke ønsker det.

Anonymkode: c2522...3bf

Skrevet

Hei

vi har fått time 3 november hos fvk, så får vi høre hva han mener videre, for dette blir for ustabilt for barna, hvis han ikke ønsker kontakt er det heller viktig at han er ærlig på det og hvis han vil ha dem, så må vi ha en skriftlig avtale via fvk

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 21.44):

Nå er det snart 5år siden vi gikk fra hverandre, det første 2 årene hadde han de barna anhver uke, så gikk han ned til bare anhver helg og en gang i uka, idag så ser han dem når han selv vil ,holder sjelden avtale, lover barna ting og ikke holder dem.

barna er i dag 7, 9 og 15, de 2 minste savner pappan veldig mye, han på 15 begynner og bli ganske lei av at faren ikke stiller opp for dem, og synes det er ille siden lillebroren og lillesøsteren er så lei seg.

Han har vert singel til nå i sommer, da traff han en dame, så årsaker til han har trukket seg unna er ikke pga grunn av andre damer,men han vil bare ikke virker det som.

Han skal ha de nå i jula, han hadde de for 2 år siden , vi har anhver jul og nyttår, anhver påske og 4 uker på sommer ( selvom det bare ble 1 uke denne sommeren ) høst og vinterferien har barna ønsket og være hjemme pga venner og det er greit.

Bør jeg prøve og få time på fvk? Jeg synes synd på barna som har en pappa som er så lite intressert.

Hører ikke så mye fra far, spør flere ganger om han har tenkt og ha de til jul eller ikke, ellers drar vi til mine foreldre i finnmark som må planlegges litt

Jeg hadde bedt om 100% samvær og NAV ordning for far på bidragene.

Anonymkode: 73b2a...f36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...