Gå til innhold

Hvor ofte drar dere frem dusjkabinettet for grundig rengjøring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan og hvor ofte rengjøres det bak og under dusjkabinett?

Anonymkode: 90728...0fb

• Liker 1
Skrevet

Drar det aldri fram. spyler under en gang i året kanskje.

Anonymkode: 45880...b92

Skrevet

Haha. Altfor sjeldent sikkert, det er så vanskelig og tungt å flytte på.

Anonymkode: bf940...ac4

• Liker 1
Skrevet

Drar frem? 

Anonymkode: 46543...b0a

• Liker 5
Skrevet

En gang i kvartalet tipper jeg. Er noe styr hver gang, men når det blir nok støv på listene til at jeg skjemmes så er det på tide..

Anonymkode: 9ab95...6bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha. Altfor sjeldent sikkert, det er så vanskelig og tungt å flytte på.

Anonymkode: bf940...ac4

De fleste har hjul så det bare er å løfte litt og så dra? Mitt er ikke spesielt tungt, men det er jo noe knot å få til.. 

Skrevet

Et par ganger i året. Skjer som regel fordi slange eller sluk har blitt såpass tett at det må renses 

Anonymkode: b673b...839

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En gang i kvartalet tipper jeg. Er noe styr hver gang, men når det blir nok støv på listene til at jeg skjemmes så er det på tide..

Derfor har jeg aldri forstått hvorfor mange (De fleste?) dusjkabinetter har gjennomsiktig glass i bakveggene. All skitten synes jo og at på til må man, bokstavelig talt, stå og se på faenskapet mens man dusjer! Det blir jo selvfølgelig like skittent uansett, men når man ikke blir minnet på det hele tiden så holder det med å dra det frem en gang i året eller så. 

• Liker 7
Skrevet

HAHA 😂 Dra frem kabinettet? Hvem gjør vel sånt? Serr? Løsner dere oppvaskmaskinen og drar den frem også for å vaske der også?

Anonymkode: 0ba52...84e

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste har hjul så det bare er å løfte litt og så dra? Mitt er ikke spesielt tungt, men det er jo noe knot å få til.. 

Hjul? Ingen av mine har hjul. Ett billig ett fra netthandelen (vanlig dusjkabinett) og ett veldig dyrt monster fra Vikingbad (boblebad, steamdusj, sauna osv). Men jeg bare drar dem litt og litt ut forsiktig.

Jeg må ha en grunn for å dra dem ut. For eksempel på det ene er i det første rommet nye fosterkatter kommer til. Kattunger klarer av og til å klemme seg gjennom på siden og gjemmer seg under.

Og nå begynte det å lukte i sluket på det andre. Så da måtte jeg dra det frem få bort lukta og vasket i samme slengen. Det er nok ca 5 år siden sist jeg dro frem det...

Anonymkode: ab48d...d94

Skrevet

Mitt har ikke hjul. Aner ikke hvordan jeg skal klare å vaske bak der før jeg flytter 😅

Anonymkode: 70be8...fb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

HAHA 😂 Dra frem kabinettet? Hvem gjør vel sånt? Serr? Løsner dere oppvaskmaskinen og drar den frem også for å vaske der også?

Anonymkode: 0ba52...84e

Ja. Uansett greit å sjekke at alt ser greit ut innimellom. Jeg tar av sokkelfrontene på kjøkkenet og vasker der også jeg uansett er i gang med skuffer og skap. Renhold og ettersyn er en viktig del av vedlikeholdet i en bolig. Da oppdager man gjerne feil og mangler før de rekker å utvikle seg. 

• Liker 4
Skrevet

Går ikke å dra det frem der det står hos meg. I stedet blir det kravling og smyging med mopp og mikrofiber for å å fjernet så mye støv som mulig.

Anonymkode: 12e6b...125

Skrevet

Hatt dusjkabinett i ca 1 måned så ikke gjort det 🙂 

Skrevet
Leo skrev (22 timer siden):

Derfor har jeg aldri forstått hvorfor mange (De fleste?) dusjkabinetter har gjennomsiktig glass i bakveggene. All skitten synes jo og at på til må man, bokstavelig talt, stå og se på faenskapet mens man dusjer! Det blir jo selvfølgelig like skittent uansett, men når man ikke blir minnet på det hele tiden så holder det med å dra det frem en gang i året eller så. 

Jaaa! Hvorfor?! Hvorfor tenker ikke produsentene bittelitt lenger? Jeg skjønner det ikke. Burde ikke være spesielt vanskelig å lage bakveggen mindre gjennomsiktig. 

Anonymkode: 74368...c48

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jaaa! Hvorfor?! Hvorfor tenker ikke produsentene bittelitt lenger? Jeg skjønner det ikke. Burde ikke være spesielt vanskelig å lage bakveggen mindre gjennomsiktig. 

Anonymkode: 74368...c48

Eller kanskje man skal tenke på det når man kjøper? Det finnes med bakvegger som ikke er gjennomsiktige. Og så kan det jo hende at noen ønsker med blanke bakvegger? Det er ikke alle som setter en dusj i et hjørne. 

Skrevet

Det har jeg aldri gjort må jeg inrømme. Ikke badekaret vi har nå heller. Der sjekker jeg riktignok sluket med jevne mellomrom men all skitten som bor der får bo i fred. Jeg spyler over gulvet under badekaret og det er det.

Jeg holder styr på alle flater man ser og tar på, vasker skap og skuffer ved behov og har et minisnev av dårlig samvittighet over å ikke ha dratt frem kjøleskapet å sjekka bak der på de to åra vi har bodd her😅 Sokkellistene på kjøkkenet inspiseres når de må dyttes på plass men da ser jeg egentlig bare over at det er nogenlunde i orden under der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 23.25):

Eller kanskje man skal tenke på det når man kjøper? Det finnes med bakvegger som ikke er gjennomsiktige. Og så kan det jo hende at noen ønsker med blanke bakvegger? Det er ikke alle som setter en dusj i et hjørne. 

Det hjelper ikke å tenke på det når man kjøper for utvalget er av en eller annen grunn dårlig selv i de høyere prisklassene. Når man bestiller tar man da ofte stilling til om kabinettet skal monteres på rett vegg eller i hjørne, men uansett er veggene i kabinettet gjennomsiktige hele veien. Nå fant jeg/vi en utgave som har frostet glass i bakveggene, men det var ikke enkelt! I hvert fall ikke bare for noen få år siden. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri.

Anonymkode: 0977b...9cb

• Liker 1
Skrevet
Leo skrev (5 minutter siden):

Det hjelper ikke å tenke på det når man kjøper for utvalget er av en eller annen grunn dårlig selv i de høyere prisklassene. Når man bestiller tar man da ofte stilling til om kabinettet skal monteres på rett vegg eller i hjørne, men uansett er veggene i kabinettet gjennomsiktige hele veien. Nå fant jeg/vi en utgave som har frostet glass i bakveggene, men det var ikke enkelt! I hvert fall ikke bare for noen få år siden. 

Det finnes en del med svarte bakvegger. Eller det er vel en form for folie på glasset da 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...