AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Vil starte med å si at jeg har hatt dialog med lege. Håper (egentlig ikke) at noen andre har vært i samme situasjon og kan dele hvordan det gikk. For 1,5år siden fikk jeg hormonspiral. For i overkant 2 måneder siden fikk jeg blødninger. De varte i 5 uker før jeg kontaktet lege. Fikk medisin for å stoppe blødningene, det hjalp litt, men kom like fort tilbake. Ble henvist til gyn, ultralyd viste ingenting unormalt. Fikk ppiller for å se om det var mangel på hormoner i spiralen. 2,5 uke ut i ppiller nå, blør mer en noen gang. Som følger av dette er jeg blodfattig (påvist) +, utmattet og bekymret. Sykehuset ba meg se ann i 3 måneder, men dette virker så altfor lenge. Spørsmålet er da som følger, har noen andre opplevd dette? På godt og vondt Anonymkode: 2cda6...f02 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil starte med å si at jeg har hatt dialog med lege. Håper (egentlig ikke) at noen andre har vært i samme situasjon og kan dele hvordan det gikk. For 1,5år siden fikk jeg hormonspiral. For i overkant 2 måneder siden fikk jeg blødninger. De varte i 5 uker før jeg kontaktet lege. Fikk medisin for å stoppe blødningene, det hjalp litt, men kom like fort tilbake. Ble henvist til gyn, ultralyd viste ingenting unormalt. Fikk ppiller for å se om det var mangel på hormoner i spiralen. 2,5 uke ut i ppiller nå, blør mer en noen gang. Som følger av dette er jeg blodfattig (påvist) +, utmattet og bekymret. Sykehuset ba meg se ann i 3 måneder, men dette virker så altfor lenge. Spørsmålet er da som følger, har noen andre opplevd dette? På godt og vondt Anonymkode: 2cda6...f02 Ikke helt det samme, men min søster fikk kraftige blødninger etter Coronavaksinen og hun blødd i nesten 6 måneder. Det ble bare verre og verre. Etter 4 måneder fikk hun blodoverføringer. Høres dramatisk ut, men etter hver behandling fikk hun energien tilbake og følte seg utrolig mye bedre. Hun fikk det en gang i uken de neste to månedene, før blødningene avtok. Syns det var rart de ba deg se an i hele 3 måneder om du er blodfattig allerede nå. Når man er blodfattig hjelper det ikke å bare ta jerntilskudd. Man trenger blodet ikke bare jernet. Jeg ville sett an maks ett par uker før jeg ville bedt direkte om en handlingsplan. Du bør få hjelp nå, ikke vente til du har blødd så mye at du svimer av (slik søsteren min gjorde). Anonymkode: e0258...cd0
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil starte med å si at jeg har hatt dialog med lege. Håper (egentlig ikke) at noen andre har vært i samme situasjon og kan dele hvordan det gikk. For 1,5år siden fikk jeg hormonspiral. For i overkant 2 måneder siden fikk jeg blødninger. De varte i 5 uker før jeg kontaktet lege. Fikk medisin for å stoppe blødningene, det hjalp litt, men kom like fort tilbake. Ble henvist til gyn, ultralyd viste ingenting unormalt. Fikk ppiller for å se om det var mangel på hormoner i spiralen. 2,5 uke ut i ppiller nå, blør mer en noen gang. Som følger av dette er jeg blodfattig (påvist) +, utmattet og bekymret. Sykehuset ba meg se ann i 3 måneder, men dette virker så altfor lenge. Spørsmålet er da som følger, har noen andre opplevd dette? På godt og vondt Anonymkode: 2cda6...f02 Det er heller ikke så vanlig å begynne å blø kraftig 1,5 pr etter å få lagt inn hormonspiral. Ihvertfall ikke om den ligger på plass og alt ser fint ut. Så da kan dette likegodt handle om ettervirkninger av coronavaksinen som spiralen. Men typisk at legene fokuserer på spiralen. Søsteren min har fortsatt ikke fått bekreftet at det var vaksinen som utløste blødningene hennes. De mener det er p-pillene hun hadde gått på i over 10 år som utløste det.. Anonymkode: e0258...cd0
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 1.34): Det er heller ikke så vanlig å begynne å blø kraftig 1,5 pr etter å få lagt inn hormonspiral. Ihvertfall ikke om den ligger på plass og alt ser fint ut. Så da kan dette likegodt handle om ettervirkninger av coronavaksinen som spiralen. Men typisk at legene fokuserer på spiralen. Søsteren min har fortsatt ikke fått bekreftet at det var vaksinen som utløste blødningene hennes. De mener det er p-pillene hun hadde gått på i over 10 år som utløste det.. Anonymkode: e0258...cd0 TS Takk for svar. Legen er ikke å nå før månedskifte nov/desember.. men har purret på sykehuset, håper de tar kontakt rett over helgen☺️ Synst alt dette er veldig rart selv. Fikk 2 dose corona-vaksine i mars🫣 De mente det var for lenge siden mtp bivirkninger. Noe må hvertfall skje😅 Anonymkode: 2cda6...f02
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Har du hatt covid? Det kan også gi store blødninger i ettertid. Anonymkode: 6f4dc...408
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du hatt covid? Det kan også gi store blødninger i ettertid. Anonymkode: 6f4dc...408 TS Hadde covid rett etter 2 vaksine, så like lenge siden🤔 Anonymkode: 2cda6...f02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå