Gå til innhold

Halsbetennelse, satanvondt i tunga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt ved halsbetennelse? Det gjør jævlig vondt å svelge, men bakerste halvdel av tunga gjør satanvondt hele forbanna tida. Når jeg prater høres jeg ut som jeg har munnen full av mat, jeg prøver liksom indirekte å unngå å bruke tunga. Har knasker paracett og ibux i 3 uker nå snart for influensa, følgende hodepine og nå dette, inne på dag 5 med dette nå. Neste blir vel magesår. 

Anonymkode: b2194...e80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du lyser bak der med lommelykt, ser du noe forandring? Prikker, rødhet, hevelse?

Anonymkode: 3d5d0...286

Skrevet

Influensa nå? Og i tre uker?

For halsen kan du prøve Zyx.

Anonymkode: abb65...f57

Skrevet

Har du vært til legen? Ville gjort det nå om du ikke har vært det. Kanskje det er mer enn "vondt i halsen" og da trenger du litt hjelp med antibiotica eller pencilin osv streptokokker eller halsbetennelse går ikke over av seg selv  😊 Zyx funker ikke, prøv strafen drops eller spray! 

Anonymkode: 51d3d...f00

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du lyser bak der med lommelykt, ser du noe forandring? Prikker, rødhet, hevelse?

Anonymkode: 3d5d0...286

Klarer ikke se noe, men kjenner jeg er hoven under haka. 

Influensa nå? Og i tre uker?

For halsen kan du prøve Zyx.

Anonymkode: abb65...f57

Nei, for tre uker siden. Frisk for 1,5 uke siden. Så fikk jeg en voldsom hodepine i flere dager, samt øyekatarr, var grei i to-tre dager så fikk jeg denne halsvondten som utviklet seg brått til å være mest tungvondt. Zyx hjelper nada, for jeg må svelge for lindring og å svelge er som å skrape tunga langs ei osterive. 

Har du vært til legen? Ville gjort det nå om du ikke har vært det. Kanskje det er mer enn "vondt i halsen" og da trenger du litt hjelp med antibiotica eller pencilin osv streptokokker eller halsbetennelse går ikke over av seg selv  😊 Zyx funker ikke, prøv strafen drops eller spray! 

Jeg vurderer å ringe legen i morgen, ja 😞 På dag 4 nå, 5 i morgen, og ikke det spor bedre, tvert i mot. 

Skrevet

Trodde det var onsdag i dag gitt, så "bare" dag 4 i dag med denne jævelskapen... 

Skrevet

Joda, halsbetennelse går nær sagt alltid over av seg selv, men det tar ofte lengre tid, man hangler lenger og man øker risikoen for ettersykdommer pga økt sårdannelse i svelget (gjør halsen langt mer sårbar imøte med nye infeksjoner). 
Mye av det samme kan sies om streptokokkhals, men denne KAN videreutvikles til sepsis (kan være dødelig), lungebetennelse, hjertesykdom + alt jeg skrev om ettersykdom…

Det er med andre ord både smart og klokt med en skikkelig legevurdering imøte med langvarige og slitsomme infeksjoner i hode og hals området. Når det er sagt så går slike infeksjoner over av seg selv Ila 5-10 dager i nesten alle tilfeller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...