Gå til innhold

Når passer det å få barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du heler leve ut 20 årene dine og bli mamma senere, eller vil du bli mamma i 20 årene og leve ut livet senere.?

Anonymkode: e1cec...54f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk 20-årene til å ta høyere utdanning, jobb å bygg karriere, få god økonomi, kom inn på boligmarkedet, bli ressurssterk, reis/selvrealisering. Så kan man ta for seg barn når dette er på plass.  Dagens samfunn krever at ting er veldig på stell før barn, syns jeg.

Anonymkode: 6b062...2f9

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Når dere har økonomi, energi og interesse nok til å få barn så passer det, for noen er det tidlig og for andre er det sent.  

Anonymkode: 3bf6e...05e

• Liker 4
Skrevet

Egentlig passer det aldri perfekt. Har begge lyst på barn - er det vel ikke noe å vente med mener jeg:)

Anonymkode: 5979b...a5f

• Liker 3
Skrevet

Aldri vil jeg si 😜

Anonymkode: 661a4...34d

• Liker 6
Gjest dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 21.25):

Bruk 20-årene til å ta høyere utdanning, jobb å bygg karriere, få god økonomi, kom inn på boligmarkedet, bli ressurssterk, reis/selvrealisering. Så kan man ta for seg barn når dette er på plass.  Dagens samfunn krever at ting er veldig på stell før barn, syns jeg.

Anonymkode: 6b062...2f9

Høres lurt ut, sånn at når man endelig er klar for å få barn, så ender man opp som barnløs fordi man har ventet for lenge.

Skrevet

Begynne i 20 årene har sine fordeler. Man er ung frisk og pigg. Man har større sjangs for å treffe barnebarna. Og det å leve siste åra i livet ved å slappe av er en stor fordel.

Jeg synes det høres slitsomt ut å være 40 med sliten kropp og måtte  ta vare på en 10 åring i 50 åra når kroppen iallefall er sliten. Og kanskje ikke få møte noe barnebarn.

Anonymkode: f883c...7c8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 21.21):

Vil du heler leve ut 20 årene dine og bli mamma senere, eller vil du bli mamma i 20 årene og leve ut livet senere.?

Anonymkode: e1cec...54f

Jeg fikk alle mine 5 barn innen jeg var 27, da var jeg også nettopp ferdig med min høyere utdanning.

Nå er alle barna voksne og har flyttet ut, jeg var nettopp på reise i 7 uker i sydlige strøk,  jeg har glede av barnebarn mens jeg enda er forholdsvis ung. Så helt klart å foretrekke å få barna tidlig. 

K45

Skrevet

Jeg har barn og lever livet mitt akkurat nå.

Anonymkode: fb46c...fa9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 21.25):

Dagens samfunn krever at ting er veldig på stell før barn, syns jeg.

Ja! Det er en uting synes jeg. Samfunnet bør endre denne innstillingen. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har barn og lever livet mitt akkurat nå.

Anonymkode: fb46c...fa9

Enig. Livet skjer jo ikke bare før barn og etter at de er flyttet ut. Livet er nå@

Anonymkode: cabd6...79b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg valgte sånn sett versjon 1, men like mye fordi det passet min personlighet og behov best ikke fordi det er bedre enn valg 2. Flyttet til ny by og landsdel for å studere, tre supre år med masse sosial og faglig utvikling. Etablerte meg i Oslo med leilighet og jobb. Foretok to lange utenlandsreiser før og etter utdannelse, fartet fra meg litt. Møtte mannen min da jeg var 31 år, giftet oss etter 3 år og så kom to barn på rappen. Fornøyd med alt så langt. Nå er jeg 49. 

Anonymkode: 97c1e...9d3

• Liker 2
Skrevet

Før år 2000.

• Liker 2
Skrevet

For oss passet det mens vi studerte. Da var vi unge nok til å ta med oss barna på alt mulig (for meg ser det ut som det er de eldre som får barn som alltid må legge barna hjemme). Det er deilig å nå være 40, ha masse penger og kunne gjøre ting uten barn.

Anonymkode: e7712...107

Skrevet

For  meg passet det etter jeg var ferdig utdannet, fast jobb og hadde kjøpt bolig. Hadde da vært sammen mannen i 5 år. Da var jeg 29 år. Ble skilt da barnet var 7 år. Ønsket meg alltid flere barn, så møtte heldigvis en mann og rakk å få 2 barn til. 38 og 40 år. Det er litt for seint, men livet blir ikke alltid hva man ser for seg eller planlegger. 

Lurt og ikke vente for lenge, men i mitt tilfelle er jeg glad jeg møtte den rette ( til slutt) og fikk barn med han og ikke alene. 

Anonymkode: 4a818...ce4

Skrevet

Når du vil, du kan være 19-24 å få barn, kjenner de som tar utdanningen når barna er små.

25-30 passer fint her og, kanskje du er ferdig med utdanning, har reist, fortsatt ikke forsent å ta utdanning.

30-35 passer her og, ingenting er for sent, verken utdanning eller barn

du skjønner tegninga…

Hilsen 3 barnsmor som begynte ved 27, har reist, tatt en utdanning, men feil utdanning og skal nå studere deltid med småbarn for å ta høyere utdanning og angrer ikke på noen ting😊

Anonymkode: 0cf5f...8c1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Her blir det nok ikke barn før jeg er 28-30. jeg leverer master når jeg er 27 og kjenner veldig på et ønske om å bare bli ferdig med utdanningen uten noen utsettelser og få jobbe litt. Samboer ønsker å vente til jeg er ferdig fordi vi da vil ha bedre økonomi, få større bolig osv. likevel så ser jeg fordelen med å få barn under studiet - mer tid med barnet, kortere dager i barnehage osv. Tror rett og slett at det er individuelt hva som er best, at for noen er det best å få barn som ung, mens det for andre er best å få barn litt senere.

Anonymkode: 17633...76d

Skrevet

For meg så var det viktig at jeg hadde et stabilt forhold, fast jobb og bolig. Jeg var ferdig utdannet som 23 åring og fikk første barn da jeg var 26.

Sistemann kom nettopp, og jeg er nå 36.. Så da har jeg valgt begge årsgruppene :ler: 

Men jeg tenker at livet er her og nå. Noen ganger føler jeg det fremstilles som at det å få barn og barndommen dems er bare noe man skal pløye seg gjennom for å kunne bli fri og leve livet igjen..
Det er en tid for alt tenker jeg. Men jeg har ikke ambisjonen om å oppleve mest mulig før jeg dør :vetikke: 

Men en ting jeg kan si er at jeg synes kroppen min reagerer dårligere på graviditet og nyfødt tid nå som 36 åring, enn den gjorde som 26 åring. Det kan jo også skyldes at jeg nå har 3 barn totalt, og ikke bare 1 barn :lur: 

• Liker 1
Skrevet

Når dere er to foreldre som er sikre på å holde sammen resten av livet, med eller uten barn. Når dere to begge er i stand til å ta vare på et barn (eller flere) alene også, hvis det verste skulle skje. For min del brukte jeg 20-årene på å bli voksen, utdanne meg og møtte mannen min da jeg var 28, så det passet overhodet ikke før noen år etter det igjen, men da passet det perfekt for oss.

Anonymkode: 55a25...073

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ønsket meg alltid flere barn, så møtte heldigvis en mann og rakk å få 2 barn til. 38 og 40 år. Det er litt for seint, men livet blir ikke alltid hva man ser for seg eller planlegger. 

Hvorfor tenker du at det er for litt for seint?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...