Gå til innhold

Snøsøstera med 3-åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så i tvil om hun blir for liten. Hun er 3,5 og veldig glad i dans/musikk. Har likt kino de få gangene vi har gått på det. Noen som har hatt med små barn på den forestillingen?

Anonymkode: 1dfa1...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du får svar fra noen som har sett den aktuelle forestillingen. I mellomtiden så vil jeg anbefale å sjekke hvor lenge forestillingen varer og hvordan den er bygget opp. Pause på midten? Har den et anbefalt aldersspenn? 

I utgangspunktet tenker jeg at hun er for liten. Etter hva jeg kan forstå, er ikke Snøsøsteren et typisk barneteater? 

Om dere velger å gå, kjøp billetter et sted hvor dere ikke er til sjenanse for noen andre - de andre har kjøpt billetter til hundrevis av kroner, og skal ikke måtte høre på småbarnsvræl, eller generelt lyder fra barn som ikke egentlig vil være der. Ha lav terskel for å gå ut (sitt derfor helt ytterst). 

Jeg synes generelt at det skal være plass til små barn de fleste steder i samfunnet (for ordens skyld, jeg har to stk selv), men på et teater bør man være veldig, veldig sikker på at barnet klarer å sitte helt i ro. Det er veldig forstyrrende med små barn på slike steder, og barna har det ofte like gøy på steder hvor de kan løpe litt mer fritt. 

Jeg ville ventet til skolealder, evt siste året i barnehagen hvis barnet er usedvanlig modent og stillesittende. 

Anonymkode: 95d32...858

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så i tvil om hun blir for liten. Hun er 3,5 og veldig glad i dans/musikk. Har likt kino de få gangene vi har gått på det. Noen som har hatt med små barn på den forestillingen?

Anonymkode: 1dfa1...870

hun blir nok litt for liten ja

Anonymkode: 43b07...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lagt opp til forestilling på 1,5 time uten pause, og med en delvis alvorlig tematikk. Tenker hun er for liten i år.

Anonymkode: 18efe...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt for liten, og tipper de også har en anbefalt alder på forestillingen om du sjekker. Barneforestillinger er ofte anbefalt fra 5 år, og så finnes det korte, enkle forestillinger rettet mer mot de aller minste. F eks sånn som forestillingen med Snekker Andersen som pleide å gå på Trikkestallen…snilt og en enkel historie fortalt med STORE TYDELIGE virkemidler så de små hang med. 

Anonymkode: 494b7...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 6 år og oppover står det på teaterets nettsider. 

Og jeg ser at Trikkestallen setter opp Snekker Andersen i år også :) Det et en blanding av skuespillere og dokketeater, VELDIG koselig, anbefaler det heller.

Anonymkode: 494b7...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...