Gå til innhold

Er det dumt med mørkeblå jakke? Hva matcher?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte en mørkeblå boblejakke i livlengde på tilbud men fått kalde føtter fordi jeg pleier å gå i blå/mørkeblå jeans også. Er det veldig dumt med mørkeblå jakke? Burde jeg bytte den i lys beige eller svart? Eller hva kan jeg matche jakken med?! 

Anonymkode: ea771...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg VET at jeg er i mindretall, og at veldig mange både elsker mørkeblått og synes det passer til alt. Jeg derimot synes at mørkeblå jakke/genser ser rart ut med blå jeans, og jeg synes også det ser rart ut med svarte jeans. Synes ikke der er fint i det hele tatt. Svart og mørkeblått blir liksom akkurat for likt, mens blått og blått blir for mye blått for min smak. 

Så jeg kan ikke fordra mørkeblå klær, kjøper det aldri fordi jeg alltid går med svarte eller blå jeans 😂 men jeg vet det er bare jeg som er pittelitt sprø i hodet. Ikke bry deg om det hvis du synes det er fint! 

Anonymkode: 7d3d2...847

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en marineblå boblejakke og bruker alt under den. Men jeg er også en sånn person som ikke bryr meg om noen synes det ser rart ut. Jeg har den til og med over arbeidsklær på butikken så 😅

Anonymkode: ebba1...25d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Alt går til mørkeblått, vel! 😊

Anonymkode: 83107...1de

Bilder/eksempler? Prøvd å Google what match with navy jacket men da kommer bare hvit skjorte og blå dress bukse opp 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg VET at jeg er i mindretall, og at veldig mange både elsker mørkeblått og synes det passer til alt. Jeg derimot synes at mørkeblå jakke/genser ser rart ut med blå jeans, og jeg synes også det ser rart ut med svarte jeans. Synes ikke der er fint i det hele tatt. Svart og mørkeblått blir liksom akkurat for likt, mens blått og blått blir for mye blått for min smak. 

Så jeg kan ikke fordra mørkeblå klær, kjøper det aldri fordi jeg alltid går med svarte eller blå jeans 😂 men jeg vet det er bare jeg som er pittelitt sprø i hodet. Ikke bry deg om det hvis du synes det er fint! 

Og jeg elsker mørkeblått. Har ikke navy boblejakke da, men bruker gjerne mørk blå blazer til mørkeblå jeans. Det blir jo forskjellig textur og nyanse så det går fint imo. 
Bruker ofte en kald rødnyanse til, fex i topp. Eller hvitt eller en annen nøytral farge, som brunt.
Enig i at det er vanskelig å kombinere navy og sort, men sort har jeg nesten ikke i skapet. Mørk blå er min sort. 

Se på Meghan her;

63093A19-731E-478E-B00A-A68F71FAECA2.jpeg

Endret av Bacteria
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bilder/eksempler? Prøvd å Google what match with navy jacket men da kommer bare hvit skjorte og blå dress bukse opp 😛

Mørkeblått er bare en mykere sort, tenker jeg. Derfor går alt til jakka di.

Anonymkode: 83107...1de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten bare marineblå ytterplagg, jeg. Flere boblejakker, vester og kåpe til pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mørkeblå parkas til alle buksene mine, og ser absolutt ingen problemer med det. 
Men jeg har rett og slett ikke råd til å ha flere parkas i ulike farger for å matche de ulike buksene mine, og velger derfor en nøytral farge som kan matche omtrent alt. 

En sort parkas ville vært feil siden jeg går med sorte bukser innimellom, og de sorte buksene har helt lik farge som jakke, i motsetning til jeans og mørke blå jakke hvor man ser ganske tydelig fargeforskjell. 
Lys beige jakker gjør meg veldig blek. 
Andre sterke farger styrer jeg unna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjøpte en mørkeblå boblejakke i livlengde på tilbud men fått kalde føtter fordi jeg pleier å gå i blå/mørkeblå jeans også. Er det veldig dumt med mørkeblå jakke? Burde jeg bytte den i lys beige eller svart? Eller hva kan jeg matche jakken med?! 

Det går vel til det meste,om ikke alt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkeblått er perfekt for oss som ikke kler svart. Jeg elsker mørkeblått og det er den fargen jeg storstett bruker, for jakker.

Anonymkode: 50ed6...b71

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (15 timer siden):

Og jeg elsker mørkeblått. Har ikke navy boblejakke da, men bruker gjerne mørk blå blazer til mørkeblå jeans. Det blir jo forskjellig textur og nyanse så det går fint imo. 
Bruker ofte en kald rødnyanse til, fex i topp. Eller hvitt eller en annen nøytral farge, som brunt.
Enig i at det er vanskelig å kombinere navy og sort, men sort har jeg nesten ikke i skapet. Mørk blå er min sort. 

Se på Meghan her;

63093A19-731E-478E-B00A-A68F71FAECA2.jpeg

Som sagt, vet at det er jeg som er «rar», og at mange liker blått sammen med blått. Hadde jeg møtt en person som hadde på seg Meghan sitt antrekk hadde jeg jo ikke trengt noe negativt om det - det er jo et sånn sett helt vanlig antrekk.

Men jeg personlig liker ikke så mye blått i et antrekk. Ville derfor ikke gått sånn selv. Synes ikke ulike nyanser av blått er så fint sammen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mørkeblått/ marine og sort går ikke, og passer ikke alltid til andre mørkeblå som ikke er samme/ veldig nært.. Utover det matcher det det meste. Og er mindre hardt enn sort. 

Anonymkode: 14026...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...