Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt forrige innlegg ble låst fordi jeg ikke hadde riktig overskrift. Så prøver igjen...

Egentlig en lang historie. Men skal prøve å gjøre den kort. Jeg oppdaget for et par år siden at min mann i all hemmelighet chattet privat med en kvinnelig kollega. Leste de hadde møttes for en kaffekopp. Det var et 😍 i chatten. Leste ikke mye av den. Så hva mer det var vet jeg ikke. Dette ble det mye krangling og bråk om. Vi var i parterapi. Han lovet å ikke ha noe mer kontakt med denne damen. De jobber i samme firma, men ikke på samme arbeidssted. Har oppdaget nå at han har likt flere ting hun har postet på FB. Svart henne på innlegg. Og en gang svart henne i chat. For meg er ikke det å kutte kontakt med henne...

Nå er det duket for firmafest om 3 uker. Hun skal dit. Han "må" dit. Han er en av to ledere i firmaet, og det er deres og sjefens ansvar å arrangere. Sjefen hans tar det som en selvfølge at han kommer. Jeg sier han ikke får dra. Jeg vil ikke ha de på samme fest. Vil ikke ha de to i samme rom en gang. Hva gjør jeg? Kan jeg nekte han å dra? Eller må jeg bare godta det? 

Han sier han ikke drar om jeg nekter han det. Men vil jo tro han blir både sur og lei seg. Og ikke får no stjerne i boka av sjefen om han ikke dukker opp. Får han lov å dra, gjør han det. Han sier han kan sende meg flere meldinger i løpet av kvelden. Men det hjelper meg da ingenting. 

Hjelp.... 

Anonymkode: 2249a...067

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blir du ikke med?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har absolutt ingen myndighet til å nekte han den festen. Han bestemmer da virkelig sånt selv.

Anonymkode: 2d45d...be9

• Liker 40
  • Nyttig 8
Skrevet

Forholdet går til helvete uten tillit. Han kan like godt oppsøke henne etter jobb å ha sex med henne som på firmafesten

Anonymkode: a389f...d13

• Liker 45
  • Nyttig 1
Skrevet

Festen er ikke problemet, det er manglende tillit mellom deg og mannen.

Hadde ikke vært aktuelt for meg å være sammen med en mann jeg ikke kunne stole på. Jeg vil da ikke nekte mannen p dra på fest…

For meg høres det ut som om du overdriver litt i sjalusien din, men det er kanskje mer ved historien enn det du skriver. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg deltok i den forrige tråden din, jeg som skrev at du må ta noen skritt tilbake og la ham vise at han er seriøs og vil dette. Og hvis ikke han gjør det... vurdere om du vil ham.

Anonymkode: 6e98f...a71

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville heller avsluttet forholdet om du likevel må holde han i stram line.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Men vil det eller ei, hvis du stoler så lite på han så er det jo for en grunn og han kommer til å være utro når du ikke er til stedet når du har så lite tillit til han, så bare la han gå og gjøre det han skal også for du bare deale med ditt valg av menn. 

Skrevet

1. Han går på festen. Du forlater han.

2. Han får ikke på festen. Du blir.

Eller; Du bør forlate han uansett. Meldingene er uakspetabel atferd. Tilliten har blitt brutt.

Anonymkode: 892f7...81c

• Liker 5
Skrevet

Men han får lov å dra på jobb?

Anonymkode: fe19e...c49

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Når man ikke har tillit til hverandre, så er forholdet dødt uansett. Synes ikke noe om å ha regler for hverandre eller nekte hverandre ting. 

Anonymkode: d2f5a...024

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

TS,

Mannen din sier at han ikke vil dra på festen hvis du ønsker at han ikke skal det.

Det tenker du skal ta på alvor.

Som du skriver så er dette en type fest der han med sin stilling, forventes å delta. Du skriver ikke hvor stor virksomhet dette er, men med både hans sjef og hans understilte på plass, så er dette noe skikkelig "ufarlig".

Men deres dynamikk kring han og denne kvinnen holder på å ødelegge for dere. Hva har du og dere gjort for å løse opp i dette problemet?

Dere har nå en nedtur i deres relasjon, som er løsbar.

• Nyttig 1
Skrevet

Han drar, men blir ikke til siste slutt og kommer hjem uten å være veldig beruset. Som leder bør han uansett ikke drikke mye. 

Anonymkode: 234e0...90d

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Syns du høres veldig firkantet og dramatisk ut. Det er da menneskelig å snakke med andre. 

Anonymkode: a3c66...9bc

• Liker 5
Skrevet

Du kommer ingen vei med å nekte han. Hvis du er redd han skal være utro vil det være utallige muligheter for han å være det andre steder, andre ganger, ikke bare på denne festen. Jobb med tilliten til mannen din for det er ærlig talt ikke noe galt i å like ting på Facebook. "Alle" liker "alt" der.  

• Liker 2
Skrevet
Jessic_a skrev (19 minutter siden):

Fordi det ikke er for partnere, kun ansatte.

• Liker 1
Skrevet
Jessic_a skrev (12 minutter siden):

Det er firmafest. Som oftest betyr det kun for ansatte.

TS, skjønner du er usikker hvis han har brutt en tillit, men synes som andre det har gått litt for langt allerede når du er på det nivået at du vil nekte han ting, imens han ikke får lov å bruke en tommel opp på FB.

Og hva med på jobben da?

Jeg hadde en affære med en gift kollega engang, vi brukte nesten bare jobbmail og teams, samt snappet i arbeidstiden. 

Om det er spor på FB, så er det fort bare tuppen av isfjellet - hvis de to har en greie..

Men det er et stort hvis, det kan virke som du er noe overdramatisk også, men vi får jo bare en bit av historien her.

Jeg synes uansett ikke du kan nekte han, men det er jo typisk ledere å drikke lite og snike seg hjem tidlig, så du kan jo be han gjøre det kanskje.

Anonymkode: cb82b...982

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han drar, men blir ikke til siste slutt og kommer hjem uten å være veldig beruset. Som leder bør han uansett ikke drikke mye. 

Anonymkode: 234e0...90d

Han er avholds, så drikking er ikke noe problem. 

ts

Skrevet

Hvis han ønsker å være utro, er ikke denne festen den eneste muligheten han har til å være det. Hva blir det neste, nekte ham å gå ut av huset uten anstand?

Anonymkode: 2099e...112

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...