Gå til innhold

Hvordan merker man at en 3-åring er overstimulert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en jente på 2 år og 9 mnd. I dag har det vært full fres med full dag i bhg, påfølgende fest i bhg og et lite besøk av besteforeldre når vi kom hjem. Hun har vært helt i hundre hele dagen. Hun har alltid sovnet på et blunk kl 19. Men i dag var det fryktelig vanskelig å få henne til å sove…. Jeg har ikke tenkt på overstimulering etc siden hun var baby, så derfor lurer jeg på om dette fremdeles er aktuelt for barn, og om det typisk påvirker innsovningstid? Spør fordi vi er midt i en liten teste-fase for å se om hun fremdeles skal sove på dagtid eller ikke. Vi har vel konkludert med at hun trenger en liten halvtime, men etter dagens legging ble jeg plutselig usikker (hvis det feks skulle skyldes for mye dagsøvn…).

Anonymkode: 22e77...f60

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Har en jente på 2 år og 9 mnd. I dag har det vært full fres med full dag i bhg, påfølgende fest i bhg og et lite besøk av besteforeldre når vi kom hjem. Hun har vært helt i hundre hele dagen. Hun har alltid sovnet på et blunk kl 19. Men i dag var det fryktelig vanskelig å få henne til å sove…. Jeg har ikke tenkt på overstimulering etc siden hun var baby, så derfor lurer jeg på om dette fremdeles er aktuelt for barn, og om det typisk påvirker innsovningstid? Spør fordi vi er midt i en liten teste-fase for å se om hun fremdeles skal sove på dagtid eller ikke. Vi har vel konkludert med at hun trenger en liten halvtime, men etter dagens legging ble jeg plutselig usikker (hvis det feks skulle skyldes for mye dagsøvn…).

Så derfor lurer jeg på om dette kan være et resultat av en dag med litt for mye innhold, eller om overstimulering ikke fungerer på den måten for så «store» barn 

Skrevet

Min datter er akkurat like gammel, og jeg syns det virker som hun kan reagere med å sovne senere når det har skjedd mye eller mye nytt en dag. Da er det typisk at hun prater og prater og liksom ikke får til å ligger rolig når hun legger seg. 

Vår sover på dagtid i barnehagen, men ikke hjemme. Og da sovner hun oftest veldig raskt de dagene hun ikke har sovet på dagtid, unntatt hvis vi har vært mye på farten og det har vært mange inntrykk. Da kan det plutselig ta omtrent så lang tid som på barnehagedager.

Anonymkode: e3aed...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...