Gå til innhold

Sykepleiere: Hvor lang opplæring fikk dere i ny jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt i min første jobb som sykepleier og kjenner at det er veldig overveldende. Å begynne i ny jobb er jo alltid krevende, og når man er ny i faget i tillegg så blir det liksom dobbelt opp. 

Hvor mange opplæringsvakter er det vanlig å ha? Jeg har bare hatt noen dager opplæring og er helt utslitt. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å være selvstendig, og jeg begynner å tvile på om jeg egner meg som sykepleier. Synes alle andre er så flinke..

Anonymkode: 6d5cb...9f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det samme i starten, Fikk 3 dager opplæring som gikk inn det ene øret og ut det andre. Følte jeg hadde for mye ansvar og bare ikke passet inn. Mitt råd er å spørre alle om veiledning inntil du er trygg på deg selv. Ikke vær redd for å spørre

Anonymkode: 1a218...9e8

Skrevet

Fikk 1 uke, og ved behov mer. 

Anonymkode: 7b891...48d

Skrevet

Takk for svar. Tror jeg må spørre om å få et par opplæringsvakter til, og så håper jeg at jeg føler meg tryggere etterhvert. Gruer meg sånn til å dra på jobb at jeg er kvalm. 

Anonymkode: 6d5cb...9f0

Skrevet

Hos oss får de som oftest 2 uker, men jeg tror det er i øvre "sjiktet". Men selv om man er ferdig med opplæring er det fortsatt lov å være usikker - det er man lenge. Bruk kollegene dine for alt det er verdt, men selvsagt bruk e-håndbok o.l flittig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...