Gå til innhold

Oppbevare pepperkake når man ikke har boks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget et lass pepperkaker, og skal oppbevare dem et par dager før de skal spises. De har dessverre blitt litt for myke, men det fanget vi ikke opp før de var ferdig pyntet med melis og non-Stop. 

men, til spørsmålet. Hvordan oppbevare disse best mulig? De er for store til å få plass i noen av kakeboksene jeg har. Zip-pose? Matpapir? Aluminiumsfolie? Plastpose? I kjøleskapet eller på benken?

Hjelp 😅

Anonymkode: 86296...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zip-pose og plastpose vil nok bare gjøre de myke og soggy. Ville gått for aluminiumsfolie av de tingene du ramser opp.

Anonymkode: 14071...96a

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Har du noen sånne silica-gel-poser som ofte er med i skoesker, klær kjøpt på nett osv. 

Disse trekker til seg fuktighet og kan bl.a brukes i poser med pepperkaker.

Skrevet

Plastboks (som i en gammel isboks f.eks.) funker helt fint, jeg har aldri opplevd at de blir myke. 

Plastpose ville jeg ikke brukt, der blir de myke. 

Ellers ville jeg da heller pakket dem i matpapir eller rett og slett i et kjøkkenhåndkle. 

Anonymkode: 3da55...7c3

• Liker 2
Skrevet

Aluminiumsfolie

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (53 minutter siden):

Har du noen sånne silica-gel-poser som ofte er med i skoesker, klær kjøpt på nett osv. 

Disse trekker til seg fuktighet og kan bl.a brukes i poser med pepperkaker.

Er du sikker på at slike poser er beregnet og egnet til å bruke sammen med matvarer? 

Anonymkode: a924b...fe5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Plastboks (som i en gammel isboks f.eks.) funker helt fint, jeg har aldri opplevd at de blir myke. 

Plastpose ville jeg ikke brukt, der blir de myke. 

Ellers ville jeg da heller pakket dem i matpapir eller rett og slett i et kjøkkenhåndkle. 

Anonymkode: 3da55...7c3

Enig med dette. Hvis de bare skal ligge noen dager, så går det helt fint å pakke de inn på denne måten. Det verste som kan skje er at de blir tørrere, men det er jo slik pepperkaker skal være.

Ikke legg de i kjøleskapet. Det har en sendes til å gjøre ting soggy, og siden du ikke får pakket de i tett boks så kan de ta opp smak/lukt fra andre matvarer du har inni der.

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du sikker på at slike poser er beregnet og egnet til å bruke sammen med matvarer? 

Anonymkode: a924b...fe5

Silica-gel er ikke giftig og er pakket inn i små poser. De blir brukt i næringsmiddelindustri, iflg Internett. 

Jeg ville lagt de slik at de ikke berører maten.

Skrevet

Kjøp en kakeboks 

Anonymkode: 08a83...aa3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...