Gå til innhold

Er du ufør med ekstra inntekt? Trenger veiledning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke bli klok på hva man skal gjøre når man tjener penger ved siden av trygda. Jeg er ikke ansatt noe sted men begynt å tjene penger på å chatte med menn som min egen sjef , chatter når jeg orker det og får penger fra de i gave/lønn for tiden. 

Jeg har nå fått mer enn de 40.000kr som er lov som ufør i året. Kan jeg kan ta i mot pengene som gave/donasjon siden jeg ikke er ansatt noe sted? Er de skattepliktige når det ikke er en ekte jobb? Heller mannlige venner som gir meg pengegaver. Vil nav eller skattekontoret kontakte meg når de ser innskudd på kontoen min å spørre hvor pengene kommer fra og evn trekke trygden? Kan jeg risikere å bli anmeldt? Må jeg selv melde fra til nav eller skattekontoret eller er det værste som kan skje å få en skattesmell? Hvis jeg må melde fra selv til nav eller skattekontoret hvordan er trinnene til å gjøre det? Bør jeg opprette enkeltmannsforetak? Håper noen i samme situasjon kan svare 

Anonymkode: bd4cc...9be

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke bli klok på hva man skal gjøre når man tjener penger ved siden av trygda. Jeg er ikke ansatt noe sted men begynt å tjene penger på å chatte med menn som min egen sjef , chatter når jeg orker det og får penger fra de i gave/lønn for tiden. 

Jeg har nå fått mer enn de 40.000kr som er lov som ufør i året. Kan jeg kan ta i mot pengene som gave/donasjon siden jeg ikke er ansatt noe sted? Er de skattepliktige når det ikke er en ekte jobb? Heller mannlige venner som gir meg pengegaver. Vil nav eller skattekontoret kontakte meg når de ser innskudd på kontoen min å spørre hvor pengene kommer fra og evn trekke trygden? Kan jeg risikere å bli anmeldt? Må jeg selv melde fra til nav eller skattekontoret eller er det værste som kan skje å få en skattesmell? Hvis jeg må melde fra selv til nav eller skattekontoret hvordan er trinnene til å gjøre det? Bør jeg opprette enkeltmannsforetak? Håper noen i samme situasjon kan svare 

Anonymkode: bd4cc...9be

Du må føre opp pengene som gave på skattemeldingen. Eller la de overføre noe av pengene på en annen konto som ikke er din, og la de ta det ut i minibank. 
men ved inntekt skal du skatte. 
Du kan motta så mye du vil i gave uten å betale skatt 

Anonymkode: 76029...4e4

Skrevet

Kan hende du må starte enkeltmannsforetak, ellers kan kanskje skatte etaten komme å ha noe å si?😳

Anonymkode: ec727...b18

• Liker 1
Skrevet

hvor chatter du med folk,... hilsen en som også er ufør og ikke råd til å få satt på krone på 3 tenner som trenger det,....

Anonymkode: 5d7ea...af9

• Hjerte 1
Skrevet

Det er kun pensjonsgivende inntekt, samt næringsinntekt, som kan påvirke uføretrygden din. Sjekk med skatteetaten, men gaver er definitivt ikke pensjonsgivende inntekt..

Anonymkode: fd527...647

Skrevet

Hvis det er onlyfans kan du bare glemme det, er skattepliktig..

Anonymkode: 41753...96b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...