AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Hei! Er nå over halvveis i semesteret på NTNU, og trenger litt hjelp. Jeg har ett fag, Hist1300, med 22,5 studiepoeng. Jeg synes faget er vanskelig, da lesing ikke er helt min greie og dette faget krever mye av det. Vi har kun to innleveringer og er ferdig med disse med godkjent (så vidt aha). Jeg kommer til å endre studieretning til høsten uansett, så får meg handler det mest om å bare stå på eksamen og få studiepoengene samt at det er litt bedre for lommeboka med tanke på lånekassa. Har dere noen tips til eksamensforbedring, er det noen som har erfaringer med dette faget som har noen tips? Jeg er veldig lite motivert for å jobbe med faget egentlig, men skjønner at det kan lønne seg og gjøre det uansett. Hilsen litt fortvilt førsteårsstudent. Anonymkode: ba3bb...6c4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Finn læringsutbyttene. Ta for deg ett og ett punkt og skriv 3-500 ord til hvert læringsmål og bruk flere bøker og artikler fra pensum. Let i underoverskrifter, forsøk å formulere det med egne ord. Begreper og teorier i slike fag er også viktig. Bruk tidligere forelesninger samt hovedpunkter fra kapitlene. Forsøk å ikke bare lage en liste men skriv hva de betyr. Du kan bli bedt om å redegjøre i både skriftlig og muntlig eksamener. Og bruke fagbegrep riktig kan løfte en karakter. Hvis eksamenen skal utføres som et langsvar så skaff et par gamle eksamenssett og øv på dem. Hvis du skal lese mye, les de første avsnittene og oppsummeringen på slutten av hvert kapittel. Da misser du mye forklaring og muligheter til å binde emner sammen/drøfte. Men det gir overblikk. Anonymkode: 03f75...f70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå