AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Er kanskje ikke så mange moped flinke her men verdt å prøve ! Har en Piaggio 2008 modell Kjøpt i september og har ikke opplevd noe tull med den før nå . Nå nekter den å starte uansett tid på døgnet og vær. Har prøvd startgass ,kicken og å løpe den igang. Skjer ikke noe Fra før er batteri, tennplugger, kicken ,luftfilteret og oljen bytta Er det håp for den eller bare skrot ? Har gått 8900km om det har noe å si. Har ikke peiling på moped og skruing så setter pris på svar da den kosta meg 5k tross alt Anonymkode: 64f60...4b7 1
Maskinfører Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 En scooter kan ikke løpes igang mulig starteren er defekt eller at det er noe galt med strømmen er det nok olje på den ? 🙂
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Maskinfører skrev (12 timer siden): En scooter kan ikke løpes igang mulig starteren er defekt eller at det er noe galt med strømmen er det nok olje på den ? 🙂 Ja olje ble byttet for en liten stund siden så det burde ikke være ett problem. Har stått udekket til i regn så kanskje batteri er tomt pågrunn av regnet osv ? Anonymkode: 64f60...4b7 1
Maskinfører Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja olje ble byttet for en liten stund siden så det burde ikke være ett problem. Har stått udekket til i regn så kanskje batteri er tomt pågrunn av regnet osv ? Anonymkode: 64f60...4b7 Det kan være pga regnet også da jeg jobbet som Bilberger fikk jeg inn ett oppdrag om en scooter som ikke ville starte fant raskt ut at det var pga for lite olje er en slags sensor derfor nevnte jeg det men da er det utelukket 🙂 mhm har du prøvd og tvangsstarte den flere ganger kan det være at den har gått sur prøv og tørke av tennplugg er pluggen tørr får den ikke bensin
Maskinfører Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Kjøp ett multimeter og sett det på 20 Volt og mål batteriet ca 120 kroner på Biltema det kan være defekt eller skru ut plugg og se om det komme gnist sikkert dumt spørsmål det er bensin på den ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå