Gå til innhold

Moped problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kanskje ikke så mange moped flinke her men verdt å prøve !

Har en Screenshot_2022-10-22-07-39-47-931_no_finn.android.thumb.jpg.3968a4ea3ff07b0a8e5b9994f18cd9c1.jpgPiaggio 2008 modell 

Kjøpt i september og har ikke opplevd noe tull med den før nå . Nå nekter den å starte uansett tid på døgnet og vær. Har prøvd startgass ,kicken og å løpe den igang. Skjer ikke noe 

Fra før er batteri, tennplugger, kicken ,luftfilteret og oljen bytta 

Er det håp for den eller bare skrot ?

Har gått 8900km om det har noe å si. 

Har ikke peiling på moped og skruing så setter pris på svar da den kosta meg 5k tross alt

Anonymkode: 64f60...4b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En scooter kan ikke løpes igang mulig starteren er defekt eller at det er noe galt med strømmen er det nok olje på den ? 🙂 

Skrevet
Maskinfører skrev (12 timer siden):

En scooter kan ikke løpes igang mulig starteren er defekt eller at det er noe galt med strømmen er det nok olje på den ? 🙂 

Ja olje ble byttet for en liten stund siden så det burde ikke være ett problem. Har stått udekket til i regn så kanskje batteri er tomt pågrunn av regnet osv ?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja olje ble byttet for en liten stund siden så det burde ikke være ett problem. Har stått udekket til i regn så kanskje batteri er tomt pågrunn av regnet osv ?

Det kan være pga regnet også da jeg jobbet som Bilberger fikk jeg inn ett oppdrag om en scooter som ikke ville starte fant raskt ut at det var pga for lite olje er en slags sensor derfor nevnte jeg det men da er det utelukket 🙂 mhm har du prøvd og tvangsstarte den flere ganger kan det være at den har gått sur prøv og tørke av tennplugg er pluggen tørr får den ikke bensin 

Skrevet

Kjøp ett multimeter og sett det på 20 Volt og mål batteriet  ca 120 kroner på Biltema det kan være defekt eller skru ut plugg og se om det komme gnist sikkert dumt spørsmål det er bensin på den ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...