Gå til innhold

Hver gang jeg ytrer meg på KG, så tror folk at jeg er en mann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne. Jeg har kanskje et litt røffere språk enn mange. Men dette er jo bare helt latterlig. 

TIPS OG RÅD ØNSKES. 

Anonymkode: e34c5...1b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen råd, opplever det samme når jeg skriver som AB. 🤣

• Liker 2
Skrevet

Bruk nick?

Anonymkode: fe0d0...fe2

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan også bare moderere språket sitt.

Menn har uansett generelt ikke røffere språk enn kvinner. 

Når det reageres på kjønn, så er det andre ting som ligger bak. 

F eks "dater en mann og penisen hans er bare 16,5 cm og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Legger med bilde av den."

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruk nick?

Det hjelper ikke. Hvis jeg ytrer meg med nick, så skjer akkurat det samme. 

Skriver jeg kjønn i profilen, så blir jeg ikke trodd. 

Jeg kan kalle meg selv Rosenblomst, eller Elisabeth, jeg blir likevel hetset og avfeid med : MANN.

TS

Skrevet

Samme her! Hver gang jeg nevner at jeg har sex med yngre menn, så kommer konefrisyrene og skal fortelle meg at disse bro-trollene hadde aldri gjort det og påstår at jeg er mann fordi jeg har den preferansen jeg har

Anonymkode: fc022...f13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan også bare moderere språket sitt.

Når det reageres på kjønn, så er det andre ting som ligger bak. 

F eks "dater en mann og penisen hans er bare 16,5 cm og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Legger med bilde av den."

Ja, jeg forsøker å moderere ordbruken min, og uttale meg mer feminint. 

Jeg syns at dette er frustrerende. 

TS

Skrevet

Er det ikke mulig å ha en diskusjon uten denne trollingen? 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme her! Hver gang jeg nevner at jeg har sex med yngre menn, så kommer konefrisyrene og skal fortelle meg at disse bro-trollene hadde aldri gjort det og påstår at jeg er mann fordi jeg har den preferansen jeg har

Anonymkode: fc022...f13

Godt å høre at det er fler som opplever det samme. Takk. 

TS

Skrevet

Hadde vært gøy om du faktisk var mann, men lagde denne tråden, å dere andre, også menn, svarer i den, for å "så et frø" så det er lettere å bli trodd som kvinne senere, for å trolle😂 

Men jeg tror dere ja 😅

Vet ikke hva man skal gjøre med det da, man vet jo liksom aldri uansett, så lenge man ikke kjenner personen privat 🤔

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blåttvann skrev (12 minutter siden):

Har ingen råd, opplever det samme når jeg skriver som AB. 🤣

Ok. Og takk. 

TS 

Skrevet
Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Hadde vært gøy om du faktisk var mann, men lagde denne tråden, å dere andre, også menn, svarer i den, for å "så et frø" så det er lettere å bli trodd som kvinne senere, for å trolle😂 

Men jeg tror dere ja 😅

Vet ikke hva man skal gjøre med det da, man vet jo liksom aldri uansett, så lenge man ikke kjenner personen privat 🤔

Takk.

Jeg syns bare at det er så tåpelig. Det virker som enhver diskusjon ender opp med å spore vekk fra temaet, og over til en kjønnsdiskusjon.

Kanskje det bare er trollenes måte å forsøke seg på "moderne hersketeknikk"..

TS

Skrevet

Hvorfor er det så mange som mener man skal moderere språket fordi man er kvinne?

Kan ikke alle bare være seg selv så kanskje det snart går opp for folk at kvinner også banner, bruker et direkte språk, har preferanser (noen nevnte f.eks penisstørrelse over her), ikke bare mener politisk korrekte ting, osv osv.

Man er ikke mann bare fordi man er uenige med andre kvinner.

• Liker 3
Skrevet

There are women on the internet?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk.

Jeg syns bare at det er så tåpelig. Det virker som enhver diskusjon ender opp med å spore vekk fra temaet, og over til en kjønnsdiskusjon.

Kanskje det bare er trollenes måte å forsøke seg på "moderne hersketeknikk"..

TS

Det kan faktisk godt hende. De har jo ikke lyst til å forholde seg til meningen din og vil heller ikke at andre skal det. Ikke at menn ikke har stemmerett 😅

Men så det er sagt, de gangene jeg ser noen bli beskyldt for å være mann på grunn av et eller annet, så tror jeg ikke automatisk på det, og tar fortsatt meningen til vedkommende seriøst 😊 

Er jo synd om du blir nødt til å slenge på en blomst og noen stjerner for troverdighet, fordi din opplevelse som kvinne for en eller annen grunn, ikke passet seg for enkelte. 

(Syns ikke blomster og stjerner kunn er for kvinner, bare stereotypisk dill dall)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er kvinne. Jeg har kanskje et litt røffere språk enn mange. Men dette er jo bare helt latterlig. 

TIPS OG RÅD ØNSKES. 

Jeg ser ikke noen grunn til å lete etter «tips og råd». Det som tradisjonelt ansees som «mannsspråk» er rasjonelt, saklig, ikke-emosjonelt og basert på fakta heller enn «følelser». Å bli tatt for en mann i et forum der kvinner forventes oppføre seg irrasjonelt er ikke en ulempe. Det er og bør tolkes som positivt.

Hilsen dame som også antas være en mann, fordi jeg ikke anser mine «følelser» som relevant til en saklig diskusjon.

Anonymkode: 52f6d...999

• Liker 2
Skrevet

Samme her. Noen er så påståelige også ,at det er umulig å overbevise dem om det motsatte 🤷 Samtidig som jeg på en måte ufrivillig troller dem også, når jeg skriver noe jeg vet at mange kvinner liker å høre,og de åpenbart tenker at jeg er mann. Da strømmer plutselig likesene på istedenfor 😆

Anonymkode: c9713...2dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kanskje ikke, men det er det inntrykket jeg har i hverdagen også.

Nei jeg kan ikke si pikk, jeg må si penis.

Jeg må si bæsj,eller avføring, ikke dritt. Det heter tiss, ikke piss. Osv..

Eksempler satt på spissen her, men..

Jeg får ofte høre fra venninner at "sånn sier man ikke hvis man er kvinne", osv.. 

Blåttvann skrev (23 minutter siden):

Hvorfor er det så mange som mener man skal moderere språket fordi man er kvinne?

Kan ikke alle bare være seg selv så kanskje det snart går opp for folk at kvinner også banner, bruker et direkte språk, har preferanser (noen nevnte f.eks penisstørrelse over her), ikke bare mener politisk korrekte ting, osv osv.

Man er ikke mann bare fordi man er uenige med andre kvinner.

👍

Rosakatt skrev (15 minutter siden):

Det kan faktisk godt hende. De har jo ikke lyst til å forholde seg til meningen din og vil heller ikke at andre skal det. Ikke at menn ikke har stemmerett 😅

Men så det er sagt, de gangene jeg ser noen bli beskyldt for å være mann på grunn av et eller annet, så tror jeg ikke automatisk på det, og tar fortsatt meningen til vedkommende seriøst 😊 

Så bra👍

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ser ikke noen grunn til å lete etter «tips og råd». Det som tradisjonelt ansees som «mannsspråk» er rasjonelt, saklig, ikke-emosjonelt og basert på fakta heller enn «følelser». Å bli tatt for en mann i et forum der kvinner forventes oppføre seg irrasjonelt er ikke en ulempe. Det er og bør tolkes som positivt.

Hilsen dame som også antas være en mann, fordi jeg ikke anser mine «følelser» som relevant til en saklig diskusjon.

Anonymkode: 52f6d...999

Jo, dette var faktisk litt oppklarende ang hva som oppfattes som tradisjonelle kjønnspråk og forventninger. Selv om du kanskje ikke mente det som et råd. 

Takk. 

Jeg ønsker mer saklige debatter uten irrasjonelt hysteri. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Dette er en litt spesiell hersketeknikk som kun brukes på KG. Har aldri sett det andre plasser, men her er det vanlig å beskylde folk for å være mann om noen sier noe de er uenige i 😏

Anonymkode: 7a1ee...8e5

Skrevet

det nytter egentlig ikke å diskutere noe som helst her på Kvinneguiden. 

man risikerer selvfølgelig å bli anklaget for å være "troll" eller Gud ved hva, uansett hva man forsøker å kommentere på. 

:bond:  

Anonymkode: 8db90...dad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...