AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Del Skrevet 25. oktober 2022 Jeg blir litt skeptisk til kondens/fuktighet i posen, redd for at de skal råtne osv. Ser at noen av posene med gulrøtter har "luftehull". Hvordan bør jeg oppbevare gulrøttene? Anonymkode: 18f00...b48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 25. oktober 2022 #2 Del Skrevet 25. oktober 2022 Eg rullar dei inn i matpapir så frysepose utanpå. Funkar veldig bra! ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 25. oktober 2022 #3 Del Skrevet 25. oktober 2022 "Gulrot skal lagres kaldt, mellom 0 og 4 °C. Luftfuktigheten er viktig, men vanskelig å få perfekt, ettersom gulroten skal ha det fuktig, men samtidig med en moderat luftgjennomstrømning for å hindre mugg og råte. Best er originalemballasjen i perforert plast." https://www.matvett.no/brukopp-leksikon/gulrot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Del Skrevet 25. oktober 2022 Det er best å oppbevare de i posen. Jeg opplevde at posen revnet her for en tid tilbake, så jeg bare la de i en (åpen) boks i grønnsaksskuffen, men da ble de myke og tørket ut. Det har ikke skjedd når de ligger i posen, har heller ikke opplevd at fukt er et problem, kan kanskje bli litt myk i tuppen eller enden, men det er bare å skjære bort. Anonymkode: c8659...2a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 25. oktober 2022 #5 Del Skrevet 25. oktober 2022 Jeg legger litt tørkepapir inn i posen, som tar opp mye av fuktigheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 25. oktober 2022 #6 Del Skrevet 25. oktober 2022 Boetica skrev (4 timer siden): Jeg legger litt tørkepapir inn i posen, som tar opp mye av fuktigheten. Sant! Samme prinsipp med mitt matpapir, funker topp👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #7 Del Skrevet 25. oktober 2022 Sikkert dumt spørsmål men hvor lenge er gulrøtter gode om de oppbevares i original emballasjen med strikk i åpningen på pakken og i kjøleskap? Er det snakk om 1 uke, 2 uker, 4 uker, 4 dager? Anonymkode: 46a84...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. oktober 2022 #8 Del Skrevet 25. oktober 2022 Kjøleskap 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefinger Skrevet 25. oktober 2022 #9 Del Skrevet 25. oktober 2022 Lag sandkasse👍 https://no.womanpromax.com/hranenie-i-uhod/ovoshhej/morkov/v-peske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #10 Del Skrevet 25. oktober 2022 I mose holder de seg best. Anonymkode: 2d5f1...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. oktober 2022 #11 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg lar dem ligge i posen/plastbegeret i kjøleskapet. Gulrøtter og andre rotgrønnsaker holder seg i minst en måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå