Gå til innhold

Barnehage hvor langt unna kan vi være?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville unngått det om jeg kunne. Samtidig har vi begge jobber vi ikke kan gå ifra før det er kommet en til å ta over. Det kan ta lang tid. Vi er heldige å ha besteforeldre i nærheten om det skulle skje, men det gjelder nok ikke alle. Jeg vil tro en del foreldre har slike yrker.

Anonymkode: ca23c...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du skal være så langt unna,  så ha en backup.  Det er ikke innafor å måtte vente i 2 timer dersom barnet må hentes pga sykdom. I dag har vi vært tre ansatte på jobb på 12 1-åringer. Normalt er vi fire, men det var sykdom blant personalet.  Dvs Ansatt 1: 7.10-14.10 ( pedagog med 50 min plantid). Ansatt 2: 8.10-16.00. Ansatt 3: 8.45-16.35. Så hvis ditt barn kaster opp 7.30, så er den en ansatt alene som må se etter det syke barnet ditt og passe de resterende 1-åringen alene frem til 8.10. Da kommer det en til på jobb som da må være alene med alle frem til 8.45 fordi en ansatt fremdeles er samme med han som spyr.  9.30 blir dette barnet hentet. Så ca frem til 9.40 har 1 til 2 ansatte vært sammen med 11 1-åringer. Så det må være greit tenker du? Bare vær klar over at er det greit at du gjør det,  så må alle andre kunne gjøre det samme og neste gang er det fin 1-åring som går for lut og kaldt vann i timesvis.  For ikke å snakke om smittefaren.

Anonymkode: 7c327...39a

Kan også legge til at en dag hvor far var hjemme på hjemmekontor så satt han så opptatt i et møte at  han ikke fikk med seg at jeg ringte, så selv om jeg var over en time unna var det jeg som hentet en febersyk unge selv om far var rett ved. Fikk tak i far først når jeg var 5 min hjemmefra. Så selv om man har backup betyr ikke det at man alltid kan komme å hente med en gang. Jeg har hentet mine barn flere ganger jeg hvor det har vært syke barn som venter på mor/far på vår avdeling slik at jeg må på en annen avdeling for å hente mine. Sånt skjer. 

Anonymkode: bd400...8f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor har jeg skrevet at det er greit? 
Hvor ofte skjer det at de spyr da uten tegn til sykdom før levering? 

Anonymkode: 91da8...616

Ikke meg du svarer, men altså, det skjer støtt og stadig at man leverer en unge som er frisk som en fisk, og så får ungen feber eller spyr i løpet av dagen. Det er veldig vanlig. Barn kan raskt bli dårlig. 

Anonymkode: 626ac...b82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er snakk om EN dag ikke hver dag. 

Selvsagt kan dere være 2t unna. Men gi beskjed til barnehagen. Slik de er klar over at de bør varsle tidlig enn å «se an» hvis barnet feks begynner å bli syk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ungen har 9 timer i bhg da eller? 

Nei, 2 timer unna er drøyt. 

Anonymkode: 45c95...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er snakk om EN - 1 - dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei og det ville heller ikke blitt 9 timer om vi hadde reist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...