Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har brukt baby nest om dagen og bed side crib om natta. Mini er nå 12 uker og har begynt å hate baby nest. Han sover fint i bedside crib om natta, men om dagen nekter han å sove i nestet og våkner og begynner å gråte med en gang vi legger ham der. Vi har nå begynt å bruke liggedel av vogna og det godtar han, men jeg orker ikke å ta den opp til 3.etg hver gang han skal sove om dagen. Bed side crib er reservert for natta, og vi vil at den blir assosiert til nattesøvn. Så nå sitter vi og grubler hvor han kan sove om dagen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I babynest. Hun er bare litt over 2 uker og liker nestet godt ennå. 

Hva med å kjøpe en enkel krybbe til å ha i stua, eller bruke typ en vippestol som kan lenes tilbake? :)

Anonymkode: cf223...c19

Skrevet

Min er også 3 mnd og sover to lurer i fanget mitt og én i vogn. Jeg kan legge henne fra meg i sofaen  etter hun har sovnet i armene mine, men hun har en tendens til å sove mye lengre hos meg så da blir det liksom til at jeg holder henne. 

Anonymkode: eddab...1a4

Skrevet

I vogna, i sengen vår (samme sted som på natten, hadde allerede elendig nattesøvn og har ikke merket noen forverring pga dette) eller på meg. Veldig ofte på meg.

Som mindre sov hun litt i sofaen og (uten nest, bare på et babyteppe) + iblant i en liten reiseseng i stua eller andre rom.

Anonymkode: e0f0b...8ac

Skrevet

Våre sov i hengevugge på stua om dagen, en sjelden gang i vogn. Når de vokste ut av hengevuggen (rundt 5-6 mnd) begynte de å sove i sengen også på dagtid, det gikk helt fint.

Skrevet

I bedside crib eller sengen ved siden av meg på natten. Varierer da hun av og til hsr urolige netter, og da er hun roligere ved meg. 

På dagtid bruker vi krybbe med babynest oppi. Den har hjul og er lett å trille med når jeg f.eks lager mat.

Anonymkode: a214c...264

Skrevet

Min jente sover ute i vogna, har gjort d fra hun var 3 uker. Er nå 8 mnd❤️

Anonymkode: 020f6...1c8

Skrevet

Sønnen min pleide å sove i vognen da han var baby. Satte den på verandaen, rett utenfor stuevinduet, så jeg hadde oversikt og ville høre om han våknet. Han sov bedre ute i frisk luft enn inne, særlig om det var kaldt ute. 

Anonymkode: 93667...703

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sønnen min pleide å sove i vognen da han var baby. Satte den på verandaen, rett utenfor stuevinduet, så jeg hadde oversikt og ville høre om han våknet. Han sov bedre ute i frisk luft enn inne, særlig om det var kaldt ute. 

Anonymkode: 93667...703

Vi gjør samme😊 

Anonymkode: 57936...f2f

Skrevet

Min er 3 mnd. Vi samsover med baby. På dagen ammer jeg han i søvn, og han sover i vår seng. (Sover i babynest i senga) Ingen problem med å sove om natta. Av og til sover han i vogna, da går jeg tur. Funker fint det og. 

Anonymkode: 94a3a...37c

Skrevet

Vogn eller vugge på dagtid, sprinkelseng om natten 

Skrevet

Samsover om natten. På fanget på dagtid.

Anonymkode: cc6fb...424

Skrevet

Min er 10 uker. Sover enda i babynest uten problem. Eneste forskjell med tidligere er at babyen er litt mer var for lyder. Av og til sover babyen på sitt fremtidige rom i sprinkelseng.

Anonymkode: f79f8...d90

Skrevet

Begge mine har sovet i vogn på dagtid. 

Med eldsten måtte vi trille konstant for at han skulle sove, han våknet umiddelbart om vi sluttet å trille, elle rprøvde slippe unna med å kun rugge..

Minsten kunne sove i vogn som sto i ro, men måtte trilles i søvn. 

Anonymkode: 2ccad...02a

Skrevet

Oppå meg 🤷‍♀️

Anonymkode: e7c0a...4b4

Skrevet

Litt eldre da min er 6 mnd nå. Men fra rundt 4 mnd har det enten vært sengen eller vognen. Ikke noe problem her med at sengen betyr natt. Gjorde dette med nr 1 også. Syns det er deilig at man ikke alltid må kle på og ut å legge i vognen.

Har ikke noen andre å sammenligne med enn mine to barn. Men jeg har heller opplevd det som veldig positivt at de sover i sengen sin på dagtid også. På dagtid er ofte lettere å legge fordi de ikke er sliten/overtrøtte osv etter en lang dag. Så det at de har vært trygge i sengen ved å ha ligget der mye på datid i dagslys og sett og hørt på musikk-uroen over sengen, gjort at det roer den godt ved leggtid om kvelden også. Her har hvertfall begge barna vært enkle å legge i sengen sin etter amming på kveld, på med musikkuro, og de har funnet søvnen selv.

Vet at alle barn er forskjellige, men tenker at jo mer de er i sengen sin, jo tryggere vil de også bli der og vet at dette er stedet for soving. Kanskje det vil hjelpe med nattesøvnen også på sikt

Anonymkode: b2717...d81

• Liker 1
Skrevet

Kan alle her bare legge barna sine uten å jobbe knallhardt for å få dem til å sove? 🤯

Her er det veldig vanskelig å få babyen til å sove innendørs på dagtid. Til nøds kan vi få til en 20-30 minutter dupp i (den rådyre motoriserte) hengevugga. Ellers er det bæresele som gjelder og selv da er det gråting og kaving i minst ti minutter før babyen sover. I vogn tar det som regel 20-30 minutter (med mye gråt og sutring). I tillegg må vi bevege oss for at han skal sove og han våkner som oftest opp etter en halvtime.. Tok det opp på helsestasjonen og fikk beskjed om at det er helt normalt, men her virker det som om alle bare kan legge ned barna i seng innendørs og så sovner de..

Anonymkode: a9124...a6f

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vår er 11 uker, og på dagen sover hun for det meste på sofaen eller i vogna. Fra ca. kl. 20-21 til 09 neste morgen, sover hun i en bedside crib.

Anonymkode: b7909...e21

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kan alle her bare legge barna sine uten å jobbe knallhardt for å få dem til å sove? 🤯

Her er det veldig vanskelig å få babyen til å sove innendørs på dagtid. Til nøds kan vi få til en 20-30 minutter dupp i (den rådyre motoriserte) hengevugga. Ellers er det bæresele som gjelder og selv da er det gråting og kaving i minst ti minutter før babyen sover. I vogn tar det som regel 20-30 minutter (med mye gråt og sutring). I tillegg må vi bevege oss for at han skal sove og han våkner som oftest opp etter en halvtime.. Tok det opp på helsestasjonen og fikk beskjed om at det er helt normalt, men her virker det som om alle bare kan legge ned barna i seng innendørs og så sovner de..

Har du prøvd å amme i søvn? Melka er søvndyssende. Jeg ville sjekket barnet hos manuellterapeut. Min første var sånn som din, kunne ikke legges ned, hatet bilsetet. Vi fant ut han hadde smerter og låsninger i skulder etter en tøff fødsel. Etter behandling (hos en manuellterapeut som er kjemt for å være dyktig med spedbarn) ble barnet helt bra. Var som å få en ny baby.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har du prøvd å amme i søvn? Melka er søvndyssende. Jeg ville sjekket barnet hos manuellterapeut. Min første var sånn som din, kunne ikke legges ned, hatet bilsetet. Vi fant ut han hadde smerter og låsninger i skulder etter en tøff fødsel. Etter behandling (hos en manuellterapeut som er kjemt for å være dyktig med spedbarn) ble barnet helt bra. Var som å få en ny baby.

Funket å amme i søvn frem til han var rundt 1,5 måned (er nå 3 mnd).

Hadde han med til manuellterapeut da han var 5-6 uker gammel og har vært innom fysioterapeut helsestasjon et par ganger siden da. De har ikke funnet noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...