AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Dere som var dårlige i 1 trimester? Jeg har slitt mye med kvalme, brekninger, hodepine, høy puls og lite energi helt siden før jeg tissa på pinnen denne gangen.. Nå er jeg 11 uker og jeg lengter sånn til å føle meg bedre. Jeg jobber fult og har et barn til fra før. Mannen jobber skift og er borte fra tidlig morgen og frem til ca 20.00.. Det er et ork å være på jobb, og det er enda mere ork å komme hjem etterpå. Jeg gjør ingenting hjemme så huset ser ikke ut.. Jeg orker ikke gå ut eller gjøre noe med sønnen min, og det er såvidt jeg kommer gjennom kveldsstell og legging. Nå kommer kvalmen mest når jeg blir sliten, men siden jeg er forkjøla i tillegg nå så føler jeg meg helt elendig. Idag måtte jeg ha en sykedag og har ligget på sofaen, men selvom jeg ikke har vært så kvalm så føler jeg meg helt elendig enda jeg bare har ligget rett ut. Alt jeg prøver å gjøre føles som et maraton.. Jeg merker det er vanskelig å glede seg over denne graviditeten for jeg føler omtrent hver dag at jeg angrer.. pga formen. Det har vært noen lange uker og jeg håper så veldig at det roer seg snart 😭 Noen som har det likt? Når gikk det over? Anonymkode: 4468b...e39
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 For meg gikk det over da baby ble født, 1 uke på overtid… var bare uggen og svimmel konstant hele graviditeten Anonymkode: 59fd5...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For meg gikk det over da baby ble født, 1 uke på overtid… var bare uggen og svimmel konstant hele graviditeten Anonymkode: 59fd5...2c4 Åh.. det høres slitsomt ut! Jeg syns det er ille nå😭 Anonymkode: 4468b...e39
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Gikk over ca uke 15 med nr to. Da fikk jeg i stedet bihulebetennelse i 3 uker😵💫 Men etter det var livet bedre! Og selv med en ny forkjølelse var det ok, så lenge jeg ikke fikk bihulebetennelse😊 Anonymkode: bbae5...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 Kvalmen var borte i tredje trimester😁 Da var bekkenløsning i full sving og blodprosenten i gulvet😒 Men babyen meldte sin ankomst to måneder før termin så det var ikke så ille så lenge🤪 Første graviditet var enklere på alle måter, men denne babyen sover ihvertfall om natta👻 Jeg skulle ha mange barn, jeg🤣 Min seriøse anbefaling er å snakke med legen. Kvalmemedisin kan virke, det samme kan sykmelding. I begge mine svangerskap var jeg sykmeldt 20% en periode for å kunne ta det litt roligere, noe som hjalp på både kvalme og energi. Anonymkode: ab7cf...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dere som var dårlige i 1 trimester? Jeg har slitt mye med kvalme, brekninger, hodepine, høy puls og lite energi helt siden før jeg tissa på pinnen denne gangen.. Nå er jeg 11 uker og jeg lengter sånn til å føle meg bedre. Jeg jobber fult og har et barn til fra før. Mannen jobber skift og er borte fra tidlig morgen og frem til ca 20.00.. Det er et ork å være på jobb, og det er enda mere ork å komme hjem etterpå. Jeg gjør ingenting hjemme så huset ser ikke ut.. Jeg orker ikke gå ut eller gjøre noe med sønnen min, og det er såvidt jeg kommer gjennom kveldsstell og legging. Nå kommer kvalmen mest når jeg blir sliten, men siden jeg er forkjøla i tillegg nå så føler jeg meg helt elendig. Idag måtte jeg ha en sykedag og har ligget på sofaen, men selvom jeg ikke har vært så kvalm så føler jeg meg helt elendig enda jeg bare har ligget rett ut. Alt jeg prøver å gjøre føles som et maraton.. Jeg merker det er vanskelig å glede seg over denne graviditeten for jeg føler omtrent hver dag at jeg angrer.. pga formen. Det har vært noen lange uker og jeg håper så veldig at det roer seg snart 😭 Noen som har det likt? Når gikk det over? Anonymkode: 4468b...e39 Hadde det likt, gikk over i 2.trimester. Jeg fikk postafen (tror jeg det heter) fra legen for å døyve den værste kvalmen. Det hjalp litt. Nå har jo du både jobb og barn å styre med midt oppi en graviditet. Vil tro det stresser kroppen litt ekstra. Kanskje du skal sykemelde deg en ukes tid for å hente deg litt inn igjen? Anonymkode: 15352...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #7 Skrevet 25. oktober 2022 De plagene du nevner gikk over rundt uke 15, overtatt av uvi, tannverk, krystallsyke og noe annet jeg ikke husker lengre 😂 Nå er jeg i sluttfasen og sliten og tung og vondt i ryggen og bekken🙈😂 Tror det varierer for alle jeg♥️ Men hvis du ikke fungerer overhodet, kontakt lege! Anonymkode: 07310...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #8 Skrevet 25. oktober 2022 Har likt som deg. Føler meg slapp å livløs pluss høy puls av ikkeno å dritt kvalm når jeg er sliten. Elendig er rette ordet ja. Brakk meg nettopp 20 ganger etter at jeg var ferdig å tømme magen. Føler at d er noe gærent. Klarer ikke holde på sterk eller mat/drikke med syre.. veldig slitsomt .. men d må da gå over?😣😣 Anonymkode: 131d2...320 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #9 Skrevet 25. oktober 2022 Får to veldig tette, og det er desidert tyngst i denne graviditeten. Om det er fordi kroppen ikke har hentet seg inn siden sist, eller om det er fordi jeg fortsatt har en baby, vet jeg ikke. Kvalmen min ga seg rundt uke 12, men kom tilbake to uker senere. Var litt av og på i to uker til, og etter det var det borte. Min var verst da jeg ble sulten, men jeg ble jo veldig fort sulten, og glemte ofte småspisingen jeg trengte for å holde meg gående. Bekkenet har gitt meg problemer mye tidligere nå enn sist, og jeg plages mer. Jeg har lite energi, og hodet mitt er helt «susete». På jobb er jeg virkelig en dårlig kollega, føler jeg, for jeg er glemsk og treg. I forrige graviditet var jeg ikke kvalm en eneste dag, og bekkenplagene kom smått helt på slutten. Mannen min er heldigvis i permisjon nå, og i tillegg er han flink til å ta en større del av husarbeid osv mens formen min er som den er. Jeg savner jo babyen min enormt når jeg er på jobb, så de timene vi har sammen mellom jobb og leggetid klarer jeg ikke å stoppe opp og hvile rumpa. Hadde jeg vært deg så hadde jeg latt det meste av husarbeidet ligge til mannen kom hjem. Han må jo også bidra med det. Det som kan vente, lar dere vente til helgen. Også kjenner jeg igjen det å ikke glede seg helt over denne graviditeten. Kanskje fordi vi ikke har så god tid denne gangen? Jeg trodde det skulle komme litt mer etter OUL eller da jeg kjente liv, men det er fortsatt veldig fjernt. Anonymkode: 3cad6...65f 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #10 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har likt som deg. Føler meg slapp å livløs pluss høy puls av ikkeno å dritt kvalm når jeg er sliten. Elendig er rette ordet ja. Brakk meg nettopp 20 ganger etter at jeg var ferdig å tømme magen. Føler at d er noe gærent. Klarer ikke holde på sterk eller mat/drikke med syre.. veldig slitsomt .. men d må da gå over?😣😣 Anonymkode: 131d2...320 Har du prøvd kvalmestillende? Det høres ikke godt ut. I denne delen av graviditeten plages jeg med halsbrann/sure oppstøt, og har kastet opp de gangene det har stått på som verst. Det døyves som regel med behandling, men det har hendt at jeg ikke har de tilgjengelig. Ville unngått den maten/drikken så godt du kan hvert fall😊 Det har blitt litt bedre etter at jeg droppet Pepsi Max, kaffe, fet mat osv. Anonymkode: 3cad6...65f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #11 Skrevet 26. oktober 2022 For meg ble formen bedre rundt uke 17-18. Kvalmen var mye verre med andremann. Det er vanlig at kvalme blir verre av at man får lite hvile. Med eldsten kunne jeg sove på sofaen hver ettermiddag, ikke aktuelt å gjøre det når jeg hadde en ellevill toåring i hus.. Anonymkode: 04acc...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #12 Skrevet 26. oktober 2022 Sykmeldt deg hvis du er så dårlig. Anonymkode: 4634f...518
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #13 Skrevet 26. oktober 2022 Ble litt bedre fra uke 16. Var sliten hele svangerskapet (hadde lav blodprosent også hele tiden) og fikk vondt i bekken men kvalmen ga seg da og det var helt nydelig 😄 Anonymkode: 6d3fd...e58 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #14 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sykmeldt deg hvis du er så dårlig. Anonymkode: 4634f...518 Det er legen som skriver sykemelding - ingen kan sykemelde seg selv... Og nei, ikke alle leger hopper frem med en sykemelding i det man kommer med et lite klynk. Det er plenty som ikke får sykemelding selv om de spyr hver dag på jobb. Anonymkode: 04acc...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #15 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sykmeldt deg hvis du er så dårlig. Anonymkode: 4634f...518 Nei. Jeg kommer ikke til å be om noen sykemelding før det blir absolutt nødvendig! Det var ikke det jeg spurte om heller. Anonymkode: 4468b...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå