Gå til innhold

Jeg er så sliten av corporate life med så alt for nye utenom det å produsere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en stor organisasjon, og nå begynner det å bli for mye fjas. Det er sikkert ikke fjas, men føles overveldende og kaotisk med veldig mange tidstyver/ energityver.

Jeg liker faget mitt veldig godt, men føler det er det siste jeg får jobbe med. Det er bare hastverksarbeid der det forventes leveranser med god kontroll. Det er frister og forventninger, og det er helt greit, men det er jo ikke mer enn 30% av tidsbruken. Resten går med til store allmøter, samlinger, iďè- myldring, prosjekter på tvers, tverrfaglig samarbeid der alle skal informeres, eksterne møter, interne møter, hms- dager, hjelp en kollega - dager, " hvem er vi og hvor skal vi- dager". I tillegg er det åpen dag, barnas dag, brannøvelser. Jeg mottar 30 e-poster i form av " til orientering". Det er purringer fra it om nedlastinger av noe, deretter purringer fra hr om trivselsundersøkelser og sist, men ikke mist omorganiseringer med påføgende " bli kjent-dager". Dette i tillegg til avdelingsmøter, statusmøter, oppfølgingsmøter, fot i bakken, team møter og fredagspils.

Møter må vike for alt det obligatoriske, og da legges møtene til 15.30, og jeg må be mannen hente i barnehagen.

Finnes det kontorjobber det faget og kvalitet er fokus? Et sted med arbeidsro?

Er det roligere i små organisasjoner? Hvor små må de være? Er det enkelte sektorer som er roligere?

Anonymkode: d44d3...c41

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det i arbeidslivet, bare å venne seg til det. Og ja, det er knallhardt, men det er sånn det er. Føler på det samme. 

Anonymkode: cdf8e...cb7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn er det i arbeidslivet, bare å venne seg til det. Og ja, det er knallhardt, men det er sånn det er. Føler på det samme. 

Det kan da ikke være sånn alle steder?

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det også slik. Stor statlig org. Vi produserer ca ingenting pga allverdens møtevirksomhet. Jeg har inntrykk av at man må inn i kommunal/fk.sektor/ev bank og finans for mer arbeidsro.. 

Anonymkode: 6df58...d93

Skrevet

Sånn har det alltid vært og det kan være vanskelig å få gjort jobben sin. Selv leser jeg aldri fellesmailer eller de interne sidene i bedriften og det hjelper litt. Samt at veksler bare noen få ord i forbifarten med kolleger. Men det er et evig mas og når man i tillegg sitter i stor åpne landskap kan man bli sprø. 
Hjemmekontor er bare så mye bedre …

Anonymkode: a2d30...e5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS

Nei, men de fleste har jeg inntrykk av. 

Skrevet

I høgskolesektoren er det mindre møter. I alle fall er det mindre strengt oppmøte på de fleste møter. 
 Jeg hater virkelig unyttige møter. Liker kun å jobbe fag. Nå, for eks, er jeg innkalt til instituttmøte og det er jo bare svada på slike møter. Typ orientering og diskusjon om andre møter vi skal ha som institutt (hvorfor ikke ordne slikt selv, som sjef?!), oppfølging av arbeidsmiljø (ta det med dem som ikke trives!?), så GRUPPEDISKUSJONER (største hat i verden) om kommunikasjon og informasjon. Altså, hallo, man bør ha kommunikasjon og det er det KOMMUNIKASJONSAVDELINGEN som vet hvordan den bør sees ut. Jeg vil bare at alt skal funke. Skal jeg gi innspill til hvordan andre folk skal jobbe liksom?? Det er IKKE min jobb! 
Jeg kommer ikke til å delta på møtet selvfølgelig.

Anonymkode: f7c6c...9d2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er grunnen til at kontorgjengen kunne vært redusert til halvparten..

Anonymkode: 1a2fe...ee0

• Liker 1
Skrevet

Føler på det samme… Skjønner ikke hvordan man skal holde ut i lengden.

Anonymkode: a0b44...1de

Skrevet

- Lag regler i Outlook for å sortere ut felles-e-poster med lite relevans.

- La vær å bli med på møter som er valgfritt, og i obligatoriske møter går du når du har bidratt med ditt. Møter bør aldri vare lengre enn 20 minutter og skal kun benyttes til koordinering.

Anonymkode: 0c5e4...505

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 16.03):

TS

Jeg har det også sånn. Akademia. Må prioritere knallhardt hva jeg skal være med på. Av og til bommer jeg, som i dag. Det unødvendige møtet var én time av livet mitt jeg aldri får tilbake, og en arbeidsoppgave som er forskjøvet til i morgen…

Anonymkode: 48ea8...807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...