Konemora Skrevet 3. desember 2005 #1 Skrevet 3. desember 2005 Hei, forrige lørdag testet jeg positivt, altså jeg så en tydelig, men svak strek.. Denne så jeg mandag også, ikke noe sterkere riktignok - men tydelig. I går tidlig testet jeg igjen, og da var faktisk streken helt borte - ingen antydning.. Det er noen billige tester jeg har kjøpt på nettet (babyornot), så jeg tenkte at da får jeg ta frem CB`en jeg har hatt i skapet. Denne viste også negativt. Men ingen tegn til mensen ennå.. Jeg er selvsagt litt forundret, men mest lei meg.. Jeg hadde gledet meg til å fortelle det til mamma lille julaften - og jeg og mannen min har allerde rukket å glede oss masse over nyheten denne uken som har gått.. Jeg leste et sted på nettet at det som kan ha hendt er at et egg kan ha vært befruktet, men at det ikke har festet seg i livmoren.. Men jeg trodde at det var først når det hadde festet seg at kroppen begynner å produsere HCG, jeg? Noen som har erfart liknende? Klem fra Konemora
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2005 #2 Skrevet 3. desember 2005 Nei, det har jeg ikke hørt om, at testen først var positiv, og så negativ. Så leit!
Gjest Hulderjenta Skrevet 3. desember 2005 #3 Skrevet 3. desember 2005 Ville gått på apoteket og spandert på meg en Clearblue eller to jeg! Evt tatt blodprøver hos legen. Lykke til, håper du kan fortelle gode nyheter
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #4 Skrevet 3. desember 2005 ClearBlue trenger mere HCG for å bli positiv enn andre billigmerker, derfor er den best. De billige kan snappe opp veldig lave HCG verdier og hvis et befruktet egg kommer borti livmorslimhinnen, men ikke fester seg begynner det å produsere litt HCG, men dette forsvinner fort. Det kalles kjemisk graviditet. Jeg ville ha tatt en test om noen dager igjen, da kan du nok stole på testen.
Konemora Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2005 Takk til dere som har svart meg Jeg skal kjøpe en CB og sjekke om et par dager - jeg håper den blir positiv, men kan ikke si jeg tror det God lørdag til alle sammen!
Lassie Skrevet 3. desember 2005 #6 Skrevet 3. desember 2005 Jeg har vært borti det en gang. Eller, nesten iallfall. Testet svak, svak positiv strek, men da jeg gikk til legen et par dager etter for å få det bekreftet var den negativ. Legen hadde ingen god forklaring, for det var ikke SA, da hadde de kunne sett det på UL. Det var mest sannsynligvis en feil på testen jeg tok, eller et befruktet egg som ikke festet seg og dermed kom ut som en vanlig mens. :klem:
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 4. desember 2005 #7 Skrevet 4. desember 2005 Får håpe CB testen blir positiv då..
Konemora Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2005 Hei igjen! Er det noen som vet hvor lang tid det går fra man har vært "kjemisk gravid" til man får mensen? Mange dager? Jeg fikk som sagt tidligere negativ test forrige onsdag etter å ha hatt noen positive tester. Jeg har ikke fått mensen ennå. Har bestilt tester, og håper de kommer i posten i morgen.. Men er det noen som har hørt noe om dette? Takknemlig for svar
Konemora Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2005 Hei, da trenger jeg ikke lure lenger, for TR kom i kveld. Da prøver vi igjen neste mnd - må jo være optimist nå når jeg vet at vi kan få til en befruktning i alle fall..
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #10 Skrevet 6. desember 2005 Jeg testet klart positiv en lørdag( 2 dager før IKM) Mandag( iKM dagen) hadde jeg en svakere men dog positiv test. Onsdag var den negativ, og begynte å blø samme dag.
tass2406 Skrevet 6. desember 2005 #11 Skrevet 6. desember 2005 I følge min lege kan en teste positivt i neste syklus hvis du aborterte på samme tidspunkt som IKM. Ergo- du har vært gravid, men vet ikke om det, og blødningen du har er en abort. Hcg-nivået i kroppen din vil ikke være på normalen igjen før etter 8 uker ca ifølge legen.... Leste og en plass at 90 % av alle svangerskap ender slik....... Det er et høyt tall! Så de småtassene som kommer til verden de er noen skikkelige fightere.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #12 Skrevet 6. desember 2005 I følge min lege kan en teste positivt i neste syklus hvis du aborterte på samme tidspunkt som IKM. Ergo- du har vært gravid, men vet ikke om det, og blødningen du har er en abort. Hcg-nivået i kroppen din vil ikke være på normalen igjen før etter 8 uker ca ifølge legen.... Leste og en plass at 90 % av alle svangerskap ender slik....... Det er et høyt tall! Så de småtassene som kommer til verden de er noen skikkelige fightere. ← Dette stemmer nok bare i de tilfeller hvor man aborterer langt ut i svangerskapet. Jo kortere en graviditet har vart jo fortere vil HCG nivået gå utav kroppen og gi negativ gravididtetstest.
Konemora Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #13 Skrevet 6. desember 2005 Hei, interessant informasjon Men jeg tror siste inlegger har rett med tanke på at det nok stemmer om det er litt lenger ut i svangerskapet man "mister", for min test viste jo negativ allerede fredagen etter jeg hadde fått positiv test på onsdag. Og TR kom 3 dager etter der igjen. Så jeg håper at dersom jeg tester positivt neste gang så er det fordi jeg er gravid, og ikke fordi jeg har igjen HcG hormon fra denne gangen konemora
Malama Skrevet 6. desember 2005 #14 Skrevet 6. desember 2005 Kjemisk svangerskap kalles disse der man får en positiv test, og deretter får tanta sånn omtrent til ventet tid. Mistet, svært, svært tidelig i uke fem somregel (som er den uka som begynner den dagen mensen er ventet om man har den gjennomsnittelige 28 dagers syklusen) Dette er ganske vanlig. Det er bare at nå oppdager man det. Før i tida var det ikke vanligå drive testing for svsngerskap før mensen var forsinka. Dermed var det bare "mensen kom en dag senere denne syklusen" no big deal. Mens det altså egentlig var et egg som ikke helt klarte å feste seg og vokse opp inni der. I slike tilfeller vil ikke hcg være i kroppen i 8 uker nei, det forsvinner ganske fort. Dess lenger man har vært gravid, dess lenger tid før hcg forsvinner. Men har man vært gravid forrige syklus (og likevel hatt en liten blødning som man trodde var mensen) og deretter mister måneden etterpå, rundtom uke 6-7-8-9 (som er en "farlig tid" (eller, altså, såvidt jeg har lest. Ikke det at det er "farlig", men de elfest som mister mister jo før uke 12, og disse uke før der er jo da "farlige") så kan man nok teste positivt en stund etter at man mistet ja, da sitter hcg i kroppen en stund.
Gjest gjesta Skrevet 6. desember 2005 #15 Skrevet 6. desember 2005 er det vanlig å få positiv dagen før eller på IKM dagen, og så negativ etter? Da bør man kanskje kun teste dager etter?
Gjest gjesta Skrevet 6. desember 2005 #16 Skrevet 6. desember 2005 Det er ikke VANLIG å få positiv, om man ikke er gravid nei. Men det kan skje, men jeg vil absolutt ikke si at det er vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #17 Skrevet 7. desember 2005 er det vanlig å få positiv dagen før eller på IKM dagen, og så negativ etter? Da bør man kanskje kun teste dager etter? ← I tilfelle du har en såkalt biokjemisk graviditet så er det jo sånn at hcg går fort utav kroppen og kan gi negativ test allerede ved IKM eller noen dager over. Vi burde kanskje derfor ikke ta helt av når vi opplever positiv test før IKM, da såpass mange opplever nettopp å" miste" akurat på dette tidspunktet. Slik sett er det kanskje dumt at gravididtetstestene i dag er så sensitive at de gir positiv resultat så tidlig. Kunne jo ha spart oss for noen nedturer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå