Gå til innhold

Kan jeg muligens ha blitt gravid på kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om noen har opplevd det samme.

Jeg tracker syklusene mine i appen flo. Jeg går på kobberspiral og i appen sto det at jeg skulle få eggløsning rundt 9oktober. Merket ingenting til dette men den 12oktober dikk jeg utrolig mye eggløsningslim med blod i. (Har hørt at dette kan være et tegn på at man er ekstra fruktbar?)

Har da hatt samleie fra 12oktober til 15 oktober. Uten kondom men går somsagt på kobberspiral. Den 18 oktober begynte jeg å få ganske sterke mensen smerter, noe jeg pleier å få 1-2 dager før mensen, som skal komme 28oktober. 

Den 21oktober kom det pittelitt blod, kun på papiret når jeg tørka meg. Men dette stoppa helt opp. 22oktober, ingenting blod. Den 23oktober så kom det litt brunt blod når jeg var på do. 24oktober, kun pittelitt blod av og på. Og idag 25oktober, kun litt blod av og på. Det er ikke så mye at jeg trenger tampong engang, men bruker det bare fordi jeg ikke vil at det skal skje noe «uhell» 

Har også 23,24,25 oktober har jeg også kjent endel på mensen/underlivssmerter. Ikm er somsagt den 28 oktober. 

Hva tror dere? er det egentlig mulig å bli gravid på kobberspiral? 

Anonymkode: d2f5c...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei, lurer på om noen har opplevd det samme.

Jeg tracker syklusene mine i appen flo. Jeg går på kobberspiral og i appen sto det at jeg skulle få eggløsning rundt 9oktober. Merket ingenting til dette men den 12oktober dikk jeg utrolig mye eggløsningslim med blod i. (Har hørt at dette kan være et tegn på at man er ekstra fruktbar?)

Har da hatt samleie fra 12oktober til 15 oktober. Uten kondom men går somsagt på kobberspiral. Den 18 oktober begynte jeg å få ganske sterke mensen smerter, noe jeg pleier å få 1-2 dager før mensen, som skal komme 28oktober. 

Den 21oktober kom det pittelitt blod, kun på papiret når jeg tørka meg. Men dette stoppa helt opp. 22oktober, ingenting blod. Den 23oktober så kom det litt brunt blod når jeg var på do. 24oktober, kun pittelitt blod av og på. Og idag 25oktober, kun litt blod av og på. Det er ikke så mye at jeg trenger tampong engang, men bruker det bare fordi jeg ikke vil at det skal skje noe «uhell» 

Har også 23,24,25 oktober har jeg også kjent endel på mensen/underlivssmerter. Ikm er somsagt den 28 oktober. 

Hva tror dere? er det egentlig mulig å bli gravid på kobberspiral? 

Det er mulig å bli gravid på spiral, det er sjelden, men mulig. Men jeg ville ikke bekymret meg før mensen uteble. 

https://www.news.com.au/lifestyle/parenting/babies/newborn-baby-born-holding-mums-failed-contraceptive-coil/news-story/34332034466ab0caf590514ffe39082e  bildet er set-up, men spiralen kom ut etter fødselen 

Endret av Topsi
Skrevet

Veldig tvilsomt, da dette er veldig sikkert. Men man vet aldri. Spiralen kan ha falt ut eller lignende 

Anonymkode: 6d896...7c3

Skrevet

Skjønner! Jeg merker at spiralen ikke har falt ut vertfall da jeg kjenner godt forskjell på mensensmertene med og uten spiralen. Og samboeren min kjenner trådene hver gang vi har sex….

Skrevet

Jeg ble gravid med spiral! Hadde mensen og spiralen hadde ikke falt ut 

Anonymkode: de490...1a7

Skrevet

Tvilsomt. 

Anonymkode: c43d3...0e9

Skrevet

Har selv blitt gravid på kobberspiral. Veldig spes for blødde 9 mnd i strekk fra den var satt inn (bare litt) så ba lege ta den ut. Uka før sluttet blødningene, men tok den ut allikavel etter en negativ graviditetstest. Fikk positiv test noen uker seinere. Både fastlege og gynekolog på sykehuset sjokkert. Lite sannsynlig, men mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...