Gå til innhold

Ufrivillig barnløs og samtaleterapi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gått i samtaleterapi ifht at dere synes det er tungt å være ufrivillig barnløs? Erfaringer?

Anonymkode: 09a65...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som har gått i samtaleterapi ifht at dere synes det er tungt å være ufrivillig barnløs? Erfaringer?

Anonymkode: 09a65...aa9

Jeg har gått i samtaleterapi pga andre ting, men har også brukt tid der på å snakke om barnløshet. Kan absolutt anbefale samtaleterapi! Det hjelper å få luftet tankene sine uten å bli bedømt for det, eller bli bombadert med meninger og råd.

Anonymkode: 0ae14...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen erfaring med samtaleterapi rundt den problemstillingen, men savnet noen å prate med da jeg var der selv…

Ellers kan jeg anbefale gratis podcast: Barn ønskes! 

Anonymkode: 7e467...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun som er psykolog og fikk barn via donasjon tar privattimer om ufrivillig barnløshet.  Tina Avantis Johansen.

Anonymkode: ca987...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første samtale med psykolog for par uker siden, så har ikke altfor mye erfaring. Men etter to samtaler har jeg hvert fall fått hjelp til å samle tankene mer, sette ord på følelsene og være litt mindre sint over at ting ikke går som «planlagt».
Humøret mitt påvirkes veldig av hvor i syklusen jeg er😜 så det gjenstår å se om jeg føler at det hjelper like mye når jeg nærmer meg neste mens. Men anbefales å oppsøke hjelp, det er en veldig ensom prosess å gå gjennom, og det er hjelp å få der ute! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er rett nok fra noen år tilbake, men jeg har aldri opplevd noen som har bagatellisert belastningen ved ufrivillig barnløshet like mye som psykologer og psykiatere.  Det ble kort og kontant avfeid med at jeg rett og slett måtte finne noe som for meg ville bety like mye som et barn (umulig).

Nå var barnløsheten her også bare en del av bildet og ikke hovedgrunnen til at jeg fikk behandling.  På den tiden var dette også noe som i stor grad ble feid under teppet og ikke var på dagsorden i media overhodet.

Anonymkode: feef4...f1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...