Gå til innhold

Kroppsspråk, ønsket/uønsket seksuell oppmerksomhet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne som har slitt mye med uønsket seksuell oppmerksomhet/tilnærmelser. Blir trakasert, tafset på av fremmede, angrepet av kjente, forsøkt voldtatt, får fremmede peniser i hånden uten at jeg ønsker det, penisbilder, plystring, og all type oppmerksomhet i den retningen. 

Jeg spurte søskenbarnet mitt om råd, for dette her . Han er over gjennomsnittet seksuelt interessert. 

Her er svaret: kroppsspråket ditt ber om det. Du må oppføre deg annerledes.

(Hæ?)

Ok. Når du bøyer deg sånn, så reagerer menn og tror at du er lysten. Når du lener deg fremover sånn og sånn, så ber du om det. Når du ser sånn på en mann, så tror han at du flørter. Når du spiser på den måten der, så ser det ut som du tenner på maten og er klar for sex. Ikke gjør dette i det offentlige rom/ i nærhet av menn. Du kan ikke oppføre deg sånn, fordi det blir mistolket, hvis du ikke ønsker oppmerksomhet😘

Jeg fikk sjokk. Seriøst? 

Og ja, etter at jeg ble bevisst på mitt kroppsspråk, så har jeg fått mye mindre oppmerksomhet. Det er helt herlig. Menn oppfører seg annerledes mot meg nå. Jeg passer på hvordan jeg bøyer meg, lener meg frem, stirrer på, spiser, snakker, osv. Listen er veldig lang, men tok den her i korte trekk. 

Problemet nå er at jeg ser hvordan venninnene mine oppfører seg. Enkelte bøyer seg foran meg så jeg ser konturene av hele understellet, og jeg føler at jeg får fitta deres trykket opp i ansiktet. Eller puppene deres.  Jeg tenkte ikke over dette før, men etter samtalen med søskenbarn, så forstår jeg menn så mye bedre. "Hvis jeg hadde vært mann, så hadde jeg trodd at du har lyst til å pule meg", tenker jeg nå. 

Stakkars menn, sier jeg bare. Kvinner driver jo menn til vanvidd med enkelte signaler. Det er primært. 

En bevisstgjøring ang kroppsspråk tror jeg at hadde løst manges problemer. 

Uønsket tafsing er selvfølgelig ikke greit og ikke vold/overgrep heller. Respekt er respekt, uansett. Men jeg forstår mannen så mye bedre nå, og jeg har fått det så mye bedre selv😊

Anonymkode: 9a877...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvilken type menn du omgås siden de tydeligvis ikke evner å ha respekt for andre mennesker?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Blåjojo skrev (9 minutter siden):

Lurer på hvilken type menn du omgås siden de tydeligvis ikke evner å ha respekt for andre mennesker?

Jeg må gå på butikker, oppsøke en cafe, spiseria, ta bussen, snakke med venner, og av og til hilse på venninners menn, osv.. 

Hva slags type menn som jeg da omgås vet jeg ikke. 

Jeg har en veldig fin kropp, og et pent ansikt. Menn generelt blir fort satt ut av meg, og venninnene blir sjalu. 

En bevisstgjøring har økt min forståelse, og redusert problemet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du må oppføre deg annerledes.

BULLSHIT!
De menn som oppfører se sånn ovenfor deg, må ta ansvar for egne handlinger og skjerpe seg! 
Dette er et DEM problem, ikke et deg problem 

Skrevet (endret)
SlemUlv skrev (På 25.10.2022 den 14.44):

BULLSHIT!
De menn som oppfører se sånn ovenfor deg, må ta ansvar for egne handlinger og skjerpe seg! 
Dette er et DEM problem, ikke et deg problem 

Selvfølgelig er det et DEM problem, men det har hjulpet meg å bli bevisst på hvilke signaler jeg sender ut. Og at jeg flørtet ubevisst.

TS.

Endret av Elaine Marley
Skrevet

Diskutere og diskutere?  Hadde du lagt det frem på en litt annen måte, så kanskje.  Du sier at menn blir satt ut av utseendet ditt? De blir jo ikke akkurat det, hvis de oppfører seg som at alt er fritt fram? 

Anonymkode: 96959...b3f

Skrevet

Okei søskenbarnet ditt (mann) er helt på jordet. 

Klart du ikke ber om det! 

Det er helt vanlig å oppleve det du har opplevd, alle kvinner blir seksuelt trakassert og får uønskede berøringer og helt drøye ting. Det er IKKE pga hvordan vi oppfører oss men pga menn velger å bryte normale grenser fordi de ikke respekterer oss (kjønnet kvinne). Søskenbarnet ditt innrømte nettopp at han var blandt de mennene som er problemet

Anonymkode: 56bf0...260

• 1 måned senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...