Gå til innhold

Kle seg, overvektig mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann, overvektig, er 185 høy, litt lang rygg og kortere ben. 

Finner ikke noen klær som ser bra ut på meg. Siden jeg har stor mage så må jeg ha xxl i gensere, disse er automatisk for lange til meg og fremhever fort korte ben/lang rygg. 

Noen tips fra damer eller menn som jobber i feks klesbutikk? Jeg tør ikke spørre når jeg er der selv. 

Anonymkode: 1975a...559

Skrevet

Må du bruke genser? Kanskje heller gå for skjorte, med ull-tskjorte/trøye under om det er kaldt, som du stapper ned i buksen? 

Anonymkode: 4c65b...08c

Skrevet

Handler du i vanlige klesforretninger eller i forretninger for store menn? Sistnevnte har ofte klær som i større grad er tilpasset en rundere kroppsfasong. For vanlige basisplagg er Dressmann XL helt greit, nettbutikken XLMann har et litt annet utvalg, og også mye tur- og yttertøy. Fordelen med Dressmann XL er at nettbutikken faktisk viser plaggene på store menn, slik at du kan få et inntrykk av hvordan klærne ser ut, mens XLMann viser på mer vanlige herremodeller. Samboer handler fra begge, og spesielt t-skjortene fra XLMann har god passform. Genserne fra Dressmann XL har god lengde uten at du må veldig langt opp i størrelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...