AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Vi har en litt umoden 1 klassing som går på skole uten skolebøker og vi skulle gjerne hatt noen gode bøker og aktivitetshefter i norsk og matte for å bruke hjemme. Noen som har noen gode tips? Gjerne sånn vi kan skrive rett inn i. Anonymkode: cf9d2...6c6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Du får kjøpt læreverket som dei jobber med på skulen, enten i bokhandler eller hos bok forlaget. Anonymkode: de5bc...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Bare google, ligger masse oppgaver på nettet klar til utskrift. Anonymkode: 89369...040
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg vil helst ha en ferdig bok vi kan skrive inni, som ikke er den samme som de tar kopi av på skolen. Jeg bare lurte på om noen som har kjennskap til forskjellige læreverk har noen favoritter Anonymkode: cf9d2...6c6
Nasse Nøff Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 Ikke egentlig en lærebok, men husker at mine barn hygget seg med noen arbeidshefter, som het Gullstjerne. Du finner de blant annet her: https://www.adlibris.com/no/bok/skolestart-6-8-ar-gullstjerne-9788231613589?gclid=Cj0KCQjwkt6aBhDKARIsAAyeLJ2UWhZf7_8AFF6cKrYFrQiFghP_BGF9UQvj5afWu3mPFA98fwFOFj0aAoF1EALw_wcB Kan det være noe sånt du ser etter?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 Det barn ofte synes er vanskelig er å argumentere og forklare og generelt snakke matte. For å hjelpe han mest mulig vil det viktigste være å snakke med ham, undre sammen og la ham oppdage ting selv ved å forklare minst mulig og heller stille åpne spørsmål og utforske sammen. Det kan gjøres med mattebøker, men jeg kjenner ikke 1. klassebøker nok til å ha noen å anbefale. Her er det de skal jobbe med. Mål for opplæringen er at eleven skal kunne ordne tall, mengder og former ut fra egenskaper, sammenligne dem og reflektere over om det kan gjøres på flere måter utforske tall, mengder og telling i lek, natur, billedkunst, musikk og barnelitteratur, representere tallene på ulike måter og oversette mellom de ulike representasjonene eksperimentere med telling både forlengs og baklengs, velge ulike startpunkter og ulik differanse og beskrive mønstre i tellingene utforske og beskrive generelle egenskaper ved partall og oddetall beskrive posisjonssystemet ved hjelp av ulike representasjoner plassere tall på tallinjen og bruke tallinjen i regning og problemløsing utforske addisjon og subtraksjon og bruke dette til å formulere og løse problemer fra lek og egen hverdag utforske den kommutative og den assosiative egenskapen ved addisjon og bruke dette i hoderegning kjenne igjen og beskrive repeterende enheter i mønstre og lage egne mønstre utforske, tegne og beskrive geometriske figurer fra sitt eget nærmiljø og argumentere for måter å sortere dem på etter egenskaper måle og sammenligne størrelser som gjelder lengde og areal, ved hjelp av ikke-standardiserte og standardiserte måleenheter, beskrive hvordan og samtale om resultatene forklare hvordan man kan beskrive tid ved hjelp av klokke og kalender lage og følge regler og trinnvise instruksjoner i lek og spill Anonymkode: 326a0...bf2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #7 Skrevet 25. oktober 2022 Denne er god for dere foreldre: https://www.ark.no/boker/Havard-Tjora-Tjoras-matteskole-9788248926450 Mine barn brukte disse, de hadde da grunnboka på skolen, dere trenger kanskje den også. https://www.ark.no/boker/Tom-Erik-Kroknes-Matemagisk-1A-9788203344169?gclid=EAIaIQobChMIqff8-sf7-gIVdgIGAB294gP2EAQYAiABEgKHgPD_BwE&gclsrc=aw.ds I norsk tenker jeg dere kan lese hvilke som helst bøker, høyt og selv, og kanskje bruke slike aktivitetshefter, skrive kort, handlelister, ønskelister, lister over leker osv osv, øve i hverdagen uten at det er skolearbeid. Anonymkode: aebc3...1ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå