Gå til innhold

Blitt beskylt for at hunden må ha bitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg skal prøve å holde meg saklig.

Vi har noen venner av oss eller jeg vet ikke om jeg vil kalle han for en venn lengre.  Han  er en voksen mann som har vokst opp på gård, men flyttet derfra når han var 17,  men HATER alt av dyr. Kommer det en katt inn på eiendommen så jages den vekk med alt som kan brukes.

Vi har hund og han liker ikke det men jeg tenker at det er slik at det er vår glede og vår hverdag.  I helgen var kona hans her sammen med ungene mens han var på jobb. Hun har ikke noe i mot hunden og heller ikke ungene har noe problem, enda de er ganske så små.

I går fikk jeg en tlf om jeg kunne kjøre henne på legevakten, noe jeg seff gjorde. Hun hadde da høy feber. Og diverse andre symptomer. Jeg prøvde å finne ut hva det kunne være men ikke noe jeg kom på. Hun ble lagt inn med ambulanse og full fres inn på akutten

De mistenkte hjernehinne betennelse, på sykehuset men det var ikke det. Heldigvis men hun er jo ikke vaksinert mot noe som barn da de har ikke tilbud om det i hennes hjemland.

Så viser det seg at hun har fått en infeksjon pga tetanus. 

Og det er her mannen hennes kommet inn han mener at vi skjuler at hun må ha blitt bitt av vår hund. Og at vi ikke får se ungene før hunden er vekk. 

Det er ikke et sted på kroppen det er merke etter bitt men han hevder at han vet bedre enn andre og at vi ikke vil fortelle sannheten. NOen tips?

Anonymkode: a3b22...6d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager😳 Han høres ikke god ut. Hun kan vel fortelle etterhvert at hunden ikke har bitt henne. 

Avliv ikke hunden iallefall. 

Anonymkode: 8743b...d2a

• Liker 8
Skrevet

Kutt dem ut fra livet deres. Er kona bevisstløs siden hun ikke sier at hunden ikke hat bitt henne? Og hva sier legene?

Denne mannen kunne jeg ikke fortsatt å ha i mitt liv. Men han har jo uansett valgt bort dere siden dere kommer til å beholde hunden.

Anonymkode: 64110...e75

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I alle dager😳 Han høres ikke god ut. Hun kan vel fortelle etterhvert at hunden ikke har bitt henne. 

Avliv ikke hunden iallefall. 

Anonymkode: 8743b...d2a

Nei da det blir ikke det, og som sagt at det er ikke noe tegn til bitt og ikke engang en kloremerke

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kutt dem ut fra livet deres.

Er kona bevisstløs siden hun ikke sier at hunden ikke hat bitt henne?

Hun sier at hunden ikke har bitt men han nekter å høre på dette. 

Og hva sier legene?

De sier at de ikke finner tegn til bitt  i det hele.

Denne mannen kunne jeg ikke fortsatt å ha i mitt liv. Men han har jo uansett valgt bort dere siden dere kommer til å beholde hunden.

Anonymkode: 64110...e75

Skrevet

Ho har vel hatt ett sår og så gjort hagearbeid eller lignende da, stivkrampe er ikke ensbetydende med bitt.

Anonymkode: d4cb0...da2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ho har vel hatt ett sår og så gjort hagearbeid eller lignende da, stivkrampe er ikke ensbetydende med bitt.

Anonymkode: d4cb0...da2

Enig, det er ikke selve bittet man får stivkrampe av, det er hvis man får bakterien inn i dype sår. De største smittesprederne er hestemøkk og jord. At hun ikke ble vaksinert som barn har heller ikke noe å si, stivkrampevaksinen holder kun i ti år, så den burde alle fornye med jevne mellomrom. De fleste som får stivkrampe i Norge i dag er eldre med utgått vaksine som driver med hagearbeid. 

TS: er det du som har skrevet tråder om disse folka tidligere også? Uansett: kutt dem ut fra livet deres. 

Anonymkode: 5c15a...e79

• Liker 1
Skrevet

kanskje like greit å kunne ut hele den familien der som "venner" i alle fall. 

de høres overhodet ikke "stabile" ut... 

Anonymkode: 8b688...649

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...