Gå til innhold

Fant et 2 år gammelt lammelår i frysen..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Carrot skrev (På 26.10.2022 den 17.37):

Det er egentlig en diskusjon som aldri tar slutt det der..
https://www.matprat.no/artikler/oppbevaring-og-holdbarhet/oppbevaring-i-fryser/

Noen sier ja andre sier nei.. Personlig ville jeg nok valgt å ikke spise det..

De liker å skrive det på den måten slik at lettlurte folk kaster mat og kjøper ny. ;) Det er null tvil om at et to år gammelt lammelår ikke bør kastes. Folk som gjør det burde få bot.

Anonymkode: eda8f...7f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De liker å skrive det på den måten slik at lettlurte folk kaster mat og kjøper ny. ;) Det er null tvil om at et to år gammelt lammelår ikke bør kastes. Folk som gjør det burde få bot.

Anonymkode: eda8f...7f0

Jeg er i utgangspunktet ikke uenig i at mye mat som kastes fortsatt kan brukes, men to år er lenge i en vanlig fryser som åpnes, lukkes, åpnes osv osv..

Det ville vært gøy å høre hvordan du tenker det skal fungere, spesielt siden Norge kaster tonnevis av sauekjøtt hvert år.. 

En bonde får under 20 kr kiloen for sauekjøtt, forbrukerene vil ikke ha det - ergo ender det opp som søppel - kjent sak fra aksjonen matsjokket.. Det samme med andre typer kjøtt som blir "til overs" fordi vi importerer billigere - til tross for at den norske bonden betales mindre enn importmaten også.. Norske forbrukere er rare, så et slikt forbud kunne kanskje bidratt til at Nordmenn genrelt ble flinkere støtte opp om norske varer også. Men hvordan man skulle kunne gjennomføre et slikt "forbud" virker på meg umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2022 at 12:33 PM, AnonymBruker said:

Kan den spises?

Anonymkode: e9177...4a1

Til påsken i fjor da det ikke var gjester pga smittesituasjonen benyttet jeg anledningen til å bruke et lammelår som hadde ligget dypfrosset i 3-4 år. Det ble aldeles utmerket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...