AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #41 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert en god trøst for de tidligere unge friske kvinnene som fortsatt har mensen hver dag to år etterpå, at de fleste pleiepasientene i Norge fikk leve under totalt uverdige leveforhold i et par år til. Det er ikke sånn at halve befolkningen hadde blitt utradert av corona ala svartedauden, selv helt uten vaksiner og helt uten helsevesen. Anonymkode: bd64b...47d Covid-19 kan forårsake menstrusjonsforstyrrelser, så kanskje ikke så rart at vaksinen har dette som bivirkning. Anonymkode: e9f1c...139 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #42 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er mer informert vedrørende dette enn du. Jeg har utdannelse innen dette. Det var enkelte tannhelsesekretærer som hadde jobbet med kobberamalgam som fikk helseskader av kvikksølvdampen. Ikke tannlegen. Ikke pasienten. Og i hvert fall ikke tannteknikere, som arbeider et helt annet sted enn på tannlegekontor. Anonymkode: e9f1c...139 Tydeligvis ikke nok informert. Les hva kvikksølv gjør med kroppen, og hva som skjer hvis man fjerner for mange amalgamfyllinger samtidig. Anonymkode: 99576...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #43 Del Skrevet 25. oktober 2022 Vi bygget hus for 13 år siden og er veldig fornøyd med anlegget. Det er ikke samme temperatur overalt som noen her tror! Vi har det mange grader kaldere på soverommene. Luften føles hele tiden fresh og det blir ikke tung luft. Vi har også allergifilter som er perfekt for barna her som har pollenallergi. Slipper å åpne vinduene for å lufte, og allergenene stopper i filterene. Anonymkode: 798c1...e3a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #44 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tydeligvis ikke nok informert. Les hva kvikksølv gjør med kroppen, og hva som skjer hvis man fjerner for mange amalgamfyllinger samtidig. Anonymkode: 99576...db9 Jeg behøver ikke å lese mer, jeg er helt oppdatert. Som sagt, har utdanning innen dette. Hvilken utdannelse har du? Anonymkode: e9f1c...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #45 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Covid-19 kan forårsake menstrusjonsforstyrrelser, så kanskje ikke så rart at vaksinen har dette som bivirkning. Anonymkode: e9f1c...139 Så hvorfor ta den da? Anonymkode: 37a8f...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #46 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er mer informert vedrørende dette enn du. Jeg har utdannelse innen dette. Det var enkelte tannhelsesekretærer som hadde jobbet med kobberamalgam som fikk helseskader av kvikksølvdampen. Ikke tannlegen. Ikke pasienten. Og i hvert fall ikke tannteknikere, som arbeider et helt annet sted enn på tannlegekontor. Anonymkode: e9f1c...139 Tannhelsesekretærer/ tanntekniker.. ok feil ord. Flisespikkeri. Anonymkode: 99576...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #47 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg behøver ikke å lese mer, jeg er helt oppdatert. Som sagt, har utdanning innen dette. Hvilken utdannelse har du? Anonymkode: e9f1c...139 "Jeg behøver ikke å skaffe meg mer kunnskap jeg".. kjære deg.. våg å skaff deg mer kunnskap. Les svar over.. Anonymkode: 99576...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #48 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tannhelsesekretærer/ tanntekniker.. ok feil ord. Flisespikkeri. Anonymkode: 99576...db9 Vel, når man åpenbart har null peiling, så vil man sikkert synes det. Da er det nok sikkert ikke så nøye om Nyhetsspeilet er den «vitenskapelige» kilden til informasjon, eller om man innehar grunnleggende kunnskap til å forstå og tolke det man leser, heller. Anonymkode: e9f1c...139 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #49 Del Skrevet 25. oktober 2022 I tillegg bidrar balansert ventilasjon til at det alltid er sykt lydt fordi innerdører ikke skal være tette. Ergo skal det være glipe mellom gulv og dør Helt høl i huet!! Anonymkode: d7aef...d39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #50 Del Skrevet 25. oktober 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Det har vært forsket på befolkningsreduksjon lenge. Mulig at det har sammenheng. De fleste godtar blindt det som myndighetene sier er trygt, og vi skal reduseres. Den enkleste måten er å si at noe er sunt for oss, og da dilter vi etter som sauer. Bæææææ🐑 Anonymkode: 99576...db9 Nå er det vel mer det at man eventuelt blir syk, som er dyrt for samfunnet, heller enn at man får redusert befolkningen… eller? Anonymkode: 9f2e7...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #51 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I tillegg bidrar balansert ventilasjon til at det alltid er sykt lydt fordi innerdører ikke skal være tette. Ergo skal det være glipe mellom gulv og dør Helt høl i huet!! Anonymkode: d7aef...d39 Tull! Vi har helt tette innerdører. Du løser det ved en ekstra ventil på anlegget. Koster noe mer i installasjon, men hvis man er ekstremt sær, så er det altså mulig. Jeg opplevde ikke akkurat mye støy i vår forrige hus heller, selv om vi hadde en bitteliten glippe under døra. Så, ingen støy, ingen pollen, akkurat den temperaturen man ønsker, ikke støv. Men hey, hvis man har en hang til å ramle ned i kaninhull, så gjør man det uansett. Anonymkode: 8a0d4...044 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #52 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tydeligvis ikke nok informert. Les hva kvikksølv gjør med kroppen, og hva som skjer hvis man fjerner for mange amalgamfyllinger samtidig. Anonymkode: 99576...db9 Kan du please fortelle meg hva som skjer? For 14 år siden fjernet/byttet jeg ut 5 stk samtidig. Fikk ikke beskjed om noe da men nå ble jeg redd man kan få noen senskader jeg ikke har hørt om 😱 Anonymkode: 08f21...8b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #53 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, men vi er alle pålagt å ha dette i hjemmet. Det øker byggekostnadene betydelig, og det krever vedlikehold. Men poenget var altså at det neppe er særlig sunt for helsa. Anonymkode: 3a3f0...6a2 Ingen som pålegger nybygg å ha balansert ventilasjon. Du kan fint velge å ha gjennomluftning og luker istedenfor. Det er en preakseptert ytelse. Det fører imidlertid til et mye høyere CO2-nivå i hjemmet om man ikke er flink til å lufte. Vi bor for øvrig i leilighet og vår balanserte ventilasjon har forskjellige innstillinger på soverom og oppholdsrom. Soverommene er derfor betydelig kjøligere enn oppholdsrommet. Har inntrykket at det er helt normalt og ikke en uvanlig løsning. Anonymkode: a2490...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #54 Del Skrevet 26. oktober 2022 Balansert ventilasjon var ihvertfall ikke positivt for mannens pollenallergi. Det holder egentlig med 1-2 allergipiller hver dag og nesespray i tillegg enkeltdager, men de somrene vi hadde i den leiligheten måtte han bruke inhalator. Var mange ganger i kontakt med produsenten fordi vi trodde det var noe galt med ventilasjonssystemet, men fikk bare beskjed om at det ikke var noe galt og at det var sånn det skulle være. 😅 Anonymkode: 169b6...9bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. oktober 2022 #55 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 17.05): Helt riktig. Jeg drikker ikke kaffe, spiser ikke sukker, unngår E-stoffer, og kjører ikke bil. Jeg bor heller ikke i nærheten av høyspentledninger. Vet du forresten at man kan holde lysstoffrør under disse, også begynner de å lyse? Jeg har superhelse, og er tilnærmet aldri syk😁 Anonymkode: 99576...db9 Vet du engang hva "e-stoffer" er? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. oktober 2022 #56 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Balansert ventilasjon var ihvertfall ikke positivt for mannens pollenallergi. Det holder egentlig med 1-2 allergipiller hver dag og nesespray i tillegg enkeltdager, men de somrene vi hadde i den leiligheten måtte han bruke inhalator. Var mange ganger i kontakt med produsenten fordi vi trodde det var noe galt med ventilasjonssystemet, men fikk bare beskjed om at det ikke var noe galt og at det var sånn det skulle være. 😅 Anonymkode: 169b6...9bc Så det er ikke filtre i anlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. oktober 2022 #57 Del Skrevet 26. oktober 2022 jabx skrev (10 minutter siden): Så det er ikke filtre i anlegget? Høres ikke sånn ut. Filtre som brukes i dag skal ta alt av pollen og endog de minste svevestøvpartiklene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #58 Del Skrevet 26. oktober 2022 24 minutter siden, jabx said: Så det er ikke filtre i anlegget? Jo, det var filtre. Filtrene skulle visstnok ta pollen, men det gjorde de tydeligvis ikke. Vi byttet også filtrene oftere enn produsenten anbefalte for å utelukke at det var problemet. Anlegget ble montert da leiligheten ble bygd i 2018, og var egentlig ment for industri-lokaler (etasjen skulle egentlig brukes til butikklokaler, men utbygger ombestemte seg og gjorde om til leiligheter etter ventilasjon osv. var klart). Aner ikke om det kan ha hatt noe å si, men. 😅 Anonymkode: 169b6...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #59 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg har bodd i en leilighet og ett hus med balansert ventilasjon, og har aldri vært så syk som da jeg bodde de to stedene. Alltid forkjøla/ influensa om vinteren. Noe jeg ikke pleier ha. Kan være helt tilfeldig… Anonymkode: 8347b...fc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå