Gå til innhold

Diflucan mot underlivssopp. Usikker på om jeg tør? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har hatt soppinfeksjon i underlivet flere ganger de ti siste årene, og jeg er sikker på at jeg har det nå også. Tidligere har Canesten alltid fungert, men denne gangen har jeg hatt null effekt 😞 Vurderer derfor en engangsdose Diflucan.

Samtidig har jeg alltid litt angst mot å ta nye medisiner, og jo verre potensielle bivirkninger, jo mer engstelig blir jeg for å ta det. Er redd for alvorlige allergiske reaksjoner eller hjerteproblemer. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er egentlig for å høre om mange har erfaring med denne medisinen, og om dere fikk bivirkninger eller ikke. Jeg vet jo at andres virkning/bivirkning ikke gir noen bekreftelse på hvordan jeg vil reagere, men jeg tenker på en måte at jeg burde prøve denne pilla, og prøver å bygge opp motet til å ta den. 

Anonymkode: 4a46e...c59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får resept på Diflucan, men på apoteket så får jeg utlevert Klotrimazol fordi det er et billigere alternativ. De spør i kassen om jeg vil ha det istedenfor.. det skal visst være samme innhold. Så svarer på Klotrimazol: det har jeg god erfaring med. 

Jeg er allergisk mot innholdstoffene i Canesten. 

En omlegging av kostholdet har hjulpet meg mye. Jeg får soppinfeksjon av de søte saker..

Hvordan du reagerer på medisin, det er som du skriver: umulig å vite. 

Anonymkode: de5ae...7db

Skrevet

For meg fungerer Diflucan. Jeg merker ingen bivirkninger. Om du er usikker kan du snakke med fastlegen. 

Anonymkode: 70745...0be

Skrevet

Takk for svar 😊

Fastlegen er utelukkende positiv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg får resept på Diflucan, men på apoteket så får jeg utlevert Klotrimazol fordi det er et billigere alternativ. De spør i kassen om jeg vil ha det istedenfor.. det skal visst være samme innhold. Så svarer på Klotrimazol: det har jeg god erfaring med

Klotrimazol er ikke det samme som diflucan,   det er det samme som canesten

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg får resept på Diflucan, men på apoteket så får jeg utlevert Klotrimazol fordi det er et billigere alternativ. De spør i kassen om jeg vil ha det istedenfor.. det skal visst være samme innhold. Så svarer på Klotrimazol: det har jeg god erfaring med. 

En omlegging av kostholdet har hjulpet meg mye. Jeg får soppinfeksjon av de søte saker..

Får du Klotrimazol i tablettform?

Jeg trodde Klotrimazol er virkestoffet i Canesten? Er det ikke det, men noe annet i Canesten du ikke tåler?

Skrevet

Bruker diflucan mot tinea corporis,  ingen bivirkninger, men usikker på effekt

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får du Klotrimazol i tablettform?

Jeg trodde Klotrimazol er virkestoffet i Canesten? Er det ikke det, men noe annet i Canesten du ikke tåler?

Ja, får Klotrimazol i kapsler. De har en blå farge og ser skumle ut. 

Klotrimazol er virkestoffet i Canesten. Det er riktig. 

Canesten inneholder også cetylpalmitat, og jeg er allergisk mot palmit i alle former. 

Før så brukte jeg Klotrimazol krem, men den har de sluttet å produsere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Canesten inneholder også cetylpalmitat, og jeg er allergisk mot palmit i alle former. 

Ok, takk 🙂

Skrevet
Topsi skrev (7 minutter siden):

Klotrimazol er ikke det samme som diflucan,   det er det samme som canesten

Nei. Klotrimazol er virkestoffet i Canesten. Men Canesten inneholder mer en det..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Klotrimazol er virkestoffet i Canesten. Men Canesten inneholder mer en det..

Joda, men diflucan har et annet virkestoff

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, takk 🙂

Bare hyggelig. Lykke til og god bedring😊

Skrevet

Jeg klarer ikke å finne de når jeg googler. Er det kapsler til å svelge? Vet du akkurat hva legemiddelet heter? Tenkte å google for å sammenlikne bivirkninger med Difuclan, skjønner du.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg klarer ikke å finne de når jeg googler. Er det kapsler til å svelge? Vet du akkurat hva legemiddelet heter? Tenkte å google for å sammenlikne bivirkninger med Difuclan, skjønner du.

De har ikke klotrimazol i vanlige tabletter, kun vaginaltabletter ifølge felleskatalogen.

Til Ab overfor, de selger fremdeles klotrimazol krem som alternativ til canesten. Vi bestiller det på jobb rett som det er

Endret av Topsi
Skrevet
Topsi skrev (1 minutt siden):

De har ikke klotrimazol i vanlige tabletter, kun vaginaltabletter ifølge felleskatalogen.

Til Ab overfor, de selger fremdeles klotrimazol krem som alternativ til canesten. Vi bestiller det på jobb rett som det er

Ja, det var det jeg stusset over. 

Det er ikke noe poeng i å fortsette med vaginalbehandling nå, rett etter at jeg har gjort det uten effekt, tenker jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oi.. jeg lyver.. tok feil.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi.. Det er meg som er ukorrekt og gir feilinformasjon.

De heter ikke Klotrimazol. Jeg ser i husapoteket her at jeg har gitt feil navn. De heter Fluconazol. 

Fluconazol er det jeg får utlevert istedenfor Diflucan. Det er blå kapsler til å svelge. 

Beklager igjen. 

• Hjerte 1
Skrevet
Topsi skrev (5 minutter siden):

Men på apoteket her så sier de at den ikke selges lenger. Og vennen min jobber i helse, de brukte det på jobb før, men har sluttet med det. Jeg fikk tigget til meg et par av de siste tuber. Men nå er det slutt. 

Har den kommet tilbake? Er det lenge siden dere bestilte?

Skrevet

Men på apoteket her så sier de at den ikke selges lenger. Og vennen min jobber i helse, de brukte det på jobb før, men har sluttet med det. Jeg fikk tigget til meg et par av de siste tuber. Men nå er det slutt. 

Har den kommet tilbake? Er det lenge siden dere bestilte?

Den står på vanlig måte i felleskatalogen, står ingenting om at de har sluttet eller at det er mangel. Så den selv for en uke siden på apoteket

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oi.. jeg lyver.. tok feil.

Oi.. Det er meg som er ukorrekt og gir feilinformasjon.

De heter ikke Klotrimazol. Jeg ser i husapoteket her at jeg har gitt feil navn. De heter Fluconazol. 

Fluconazol er det jeg får utlevert istedenfor Diflucan. Det er blå kapsler til å svelge. 

Beklager igjen. 

Det går fint. Takk🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Da gjør apoteket en grov feil, klotrimazol er IKKE samme virkestoff som det som er i Diflucan. Visste heller ikke at Klotrimazol fantes som svelgetablett.

Anonymkode: 3ac12...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...