AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Veldig flott at det finnes folk som drar igang ting og står på for barna. Veldig takknemlig for det-men jeg lurer på om dere noen gang tenker på at ikke alle er like komfortable i sosiale settinger? Ikke alle elsker mingling og bli satt i situasjoner med andre voksne en ikke kjenner og det eneste på agendaen er «bli kjent». Her er kaffe og kake-så har dere 2 timer på å bli kjent..synes det er skikkelig vanskelig jeg🥵🥵 Anonymkode: b5a3c...311 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Mange syntes det er vanskelig! Men så er det nok også noen som syntes det er et godt tiltak. Jeg ønsker gjerne at de som har overskudd og energi og er i FAU arrangerer sosiale ting, men gjerne noe som er litt lavterskel og som ikke krever at man er der i to timer (!!, som om småbarnsforeldre ikke har nok tidsklemme allerede). Anonymkode: 78e3a...27e 1
BobbySocks Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Men dersom man skal ta hensyn til de som synes dette er vanskelig risikerer man altså at foreldrene ikke blir kjent, og da synes samme gjengen det er helt umulig, for de klarer det jo heller ikke på egenhånd. 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg er en FAU-leder som bruker det for å trene meg opp til å bli sosial, var en gang ekstrovert trodde jeg, men så fikk alle nok med seg selv og ingen til meg så jeg gjør mitt for å bruke mye tid på dugnad, fau og lignende for at det ser ut som jeg har et sosialt liv. Ikke døm folk før du vet alt om dem. På sist møte ble jeg trukket frem som den sosiale og snakkesalige, men sannheten var at jeg uken før knapt hadde pratet med et voksent menneske utenom mannen min. Jeg også har dager jeg ikke tør gå ut døra og vant til å bli avvist, men jeg forsøker likevel. Anonymkode: 5da00...e30 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 De aller fleste er da veldig klar over det. Men så er det nå en gang sånn at noen ganger må man gjøre ting som man synes er ubehagelige, fordi man er voksen og da MÅ. Man MÅ gjøre en innsats for å ha et godt miljø i bhg, og det innebærer å bli kjent med andre foreldre. Jeg slet med sosial angst i åresvis, men jeg hadde null problemer med å skjønne at det var viktig for bedriften med godt sosialt miljø, og at det derfor var viktig med samlinger på jobb hvor man måtte prate litt med andre folk også. Men jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Er du med i FAU, og dette arrangementet er for FAU-folk..? DA skjønner jeg ikke helt hvorfor du er med i FAU, om du synes det er så problematisk å bli kjent med folk..? Jeg er også med i FAU, men jeg meldte meg inn nettopp for å lettere bli kjent Jeg klarer overhodet ikke ta initiativ til løs og fast småprat i gangen ved henting/levering, så for meg er det langt lettere med et arrangement hvor jeg kan bli kjent med folk. Anonymkode: ca77f...67e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg er ikke med i FAU selv-og jeg skjønner at man må samles og gjøre ting sammen-det er jo viktig, men jeg skulle ønske det var mer organisert-og ikke la opp til kun mingling og at det er det alle elsker og synes er en naturlig måte å bli kjent på. Er mange som ikke føler seg komfortable i slike settinger. TS Anonymkode: b5a3c...311 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #7 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er ikke med i FAU selv-og jeg skjønner at man må samles og gjøre ting sammen-det er jo viktig, men jeg skulle ønske det var mer organisert-og ikke la opp til kun mingling og at det er det alle elsker og synes er en naturlig måte å bli kjent på. Er mange som ikke føler seg komfortable i slike settinger. TS Anonymkode: b5a3c...311 Blir det opplegg klager noen på at det er for organisert og får ikke pratet og er det bare mingling så blir det vanskelig å bli kjent sier noen, men den første gruppen klager gjerne mer høylytt og det tar litt mer tid å organisere noe, så derfor blir det lett løs setting når jeg har vært med å organisere. Anonymkode: 5da00...e30 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #8 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg har ikke overskudd til å småprate i gangen ved levering/henting eller å være med på uformelle og løse opplegg, samtidig er jeg ikke noe fan av veldig planlagte, langvarige og låste greier heller. Så jeg skjønner at det er vanskelig å tekkes alle. Mine går i barnehage og jeg må innrømme at vi ikke bruker veldig mye energi til å bli kjent med foreldrene der. Men i skolen vil vi nok ta mer plass og jeg håper at det er litt rolig på jobb da så jeg kan bidra i FAU. Bedre å være med å planlegge enn å skulle være "deltaker" Anonymkode: 78e3a...27e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #9 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Veldig flott at det finnes folk som drar igang ting og står på for barna. Veldig takknemlig for det-men jeg lurer på om dere noen gang tenker på at ikke alle er like komfortable i sosiale settinger? Ikke alle elsker mingling og bli satt i situasjoner med andre voksne en ikke kjenner og det eneste på agendaen er «bli kjent». Her er kaffe og kake-så har dere 2 timer på å bli kjent..synes det er skikkelig vanskelig jeg🥵🥵 Anonymkode: b5a3c...311 Man kan faktisk ikke t hensyn til alle Anonymkode: dac49...246
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #10 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke med i FAU selv-og jeg skjønner at man må samles og gjøre ting sammen-det er jo viktig, men jeg skulle ønske det var mer organisert-og ikke la opp til kun mingling og at det er det alle elsker og synes er en naturlig måte å bli kjent på. Er mange som ikke føler seg komfortable i slike settinger. TS Anonymkode: b5a3c...311 Ja, men det er DIN preferanse. Hva med alle de som er stikk motsatt fra deg? Om du ønsker at det skal være annerledes, må du melde deg inn i FAU, og organisere det selv. Du kan ikke forlange at andre skal stille opp og bruke fritiden sin gratis, og så legge alt opp til hva DU og akkurat DU liker. Vi er alle forskjellige, og disse folkene liker gjerne å ha det sånn. Andre liker det annerledes, men det er altså ikke sånn at det går an å lage noe som vil passe for absolutt alle.... Om man har sterke ønsker om hvordan ting skal være, så må man rett og slett brette opp ermene og stelle det i stand selv. Det er mye derfor jeg er med i styrer og slikt: ikke fordi jeg liker det, men fordi da kan jeg være med å påvirke hvordan ting skal være. Anonymkode: ca77f...67e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #11 Skrevet 25. oktober 2022 Mange av de som du TS beskriver er jo folk som elsker oppmerksomhet, å høre sin egen stemme og ikke minst bestemme hva som skal skje og hvordan. Jeg bryr meg ikke så mye om sånt. Deltar på det jeg vil og lar meg ikke presse til masse tullete sammenkomster som disse har «bestemt» at alle har tid til og vil være med på. Det viktigste for barnehage- og skolemiljøet er faktisk at folk oppdrar ungene sine til å være snille med andre, omsorgsfulle og ha vanlig folkeskikk. Selv om FAU folk har klokkertro på at det de gjør er så viktig, så er det ingenting som kan komme opp mot dette. Husker fra min egen skoletid at klassens verste mobber hadde både mor og far som var svært aktive i FAU og alt som skjedde på skolen. Hjalp lite når gutten var som han var. Anonymkode: be1d0...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #12 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig flott at det finnes folk som drar igang ting og står på for barna. Veldig takknemlig for det-men jeg lurer på om dere noen gang tenker på at ikke alle er like komfortable i sosiale settinger? Ikke alle elsker mingling og bli satt i situasjoner med andre voksne en ikke kjenner og det eneste på agendaen er «bli kjent». Her er kaffe og kake-så har dere 2 timer på å bli kjent..synes det er skikkelig vanskelig jeg🥵🥵 Anonymkode: b5a3c...311 Hater sånne ting. Og vet at en del ikke går pga sånt. Det blir for mange kleine situasjoner spesielt for folk med angst som presser seg selv til å gå. Så ødelegger det mye å måtte mingle og ha kafedialoger. Spesielt om det er umulig å snakke med de du sitter med. Der du må hale og dra ord ut av.. Anonymkode: 2c6f4...ca6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå