Gå til innhold

Er du introvert eller ekstrovert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det er morsomt å se hvordan dere definerer dere selv her.

Anonymkode: 58766...a5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Wenda skrev (1 time siden):

Ekstro-introvert. Altså, når jeg er ute blant folk så oppleves jeg som en ekstrovert, men jeg er veldig introvert, blir fort sliten av å være med folk og jeg elsker å være alene

Det samme her. Oppleves ekstrovert, og folk kan ikke troooo at jeg er introvert. Men folk aner ikke hvor mye alenetid jeg faktisk trenger, og hvor utslitt jeg blir etter fester/arrangementer/middager. De siste årene har jeg vært mye til fjells alene, for der kan jeg virkelig finne roen og puste ut, men folk klarer ikke å tro at jeg faktisk er alene på tur. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å forstå det?

Anonymkode: 7ad75...bd8

• Liker 1
Skrevet
MarianneE skrev (13 minutter siden):

Veldig introvert, men samtidig er jeg ekstrovert i jobbsammenheng (butikk). Kjenner dog at det er fryktelig slitsomt når jeg kommer hjem igjen. Da er jeg ofte veldig tom 

Da er du ikke ekstrovert: da er du en introvert som må oppføre deg utadvendt på jobb. Blir du sliten av å være med folk = introvert. Samma hvor utadvendt du nå måtte være. 

Anonymkode: 16062...1b6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes det er morsomt å se hvordan dere definerer dere selv her.

Anonymkode: 58766...a5a

Jeg ikke bare definerer meg selv, jeg har vært gjennom tre-fire personlighetstester ifbm rekruttering det siste tiåret, og scoret toppscore på introvert-skalaen hver gang ;)

Men synes det er fascinerende at så mange ikke vet hva det er, og vaser det sammen med hvor mye man prater. En av de meste pratsomme personene jeg kjenner scorer også max på introversjon ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er introvert i et ekstrovert yrke. Jobber med kundeservice. Det er veldig merkelig men jeg trives med jobben. På fritiden kan jeg kose meg i mitt eget selskap, gå turer i skogen alene. Men jeg kan også føle meg ensom til tider. Bor alene med to barn. Har venner men trives best i små grupper. Fest er altså ikke noe for meg. 

Anonymkode: 92cbb...781

Skrevet

Introvert som er nødt til å leke ekstrovert i jobbsammenheng, og sliter på grunn av det.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det samme her. Oppleves ekstrovert, og folk kan ikke troooo at jeg er introvert. Men folk aner ikke hvor mye alenetid jeg faktisk trenger, og hvor utslitt jeg blir etter fester/arrangementer/middager. De siste årene har jeg vært mye til fjells alene, for der kan jeg virkelig finne roen og puste ut, men folk klarer ikke å tro at jeg faktisk er alene på tur. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å forstå det?

Anonymkode: 7ad75...bd8

Møter mange av de samme problemene i dialog med folk. Jeg også tar gjerne med meg campingutstyr og fiskestang og stikker på tur alene. Andre blir helt forferdet og syns synd på meg, tilbyr seg å være med meg på tur osv. Men jeg vil egentlig bare være på tur helt selv og ikke forholde meg til noen andre. Og det er eneste måten jeg klarer å lade opp til å overleve store familiesammenkomster mm

Skrevet

Blanding her også. 

Skrevet

Utadvendt introvert, jeg er åpen og gir mye av meg selv sosialt, men energien tappes gradvis og jeg lader da opp igjen med alenetid for meg selv.  

Anonymkode: e8922...41a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en sosial introvert. Blir glad, men sliten av å være sammen med hyggelige folk, synes det er nydelig å hvile alene, men blir ensom om det blir for lenge.

Skrevet

Ambivert. 

Anonymkode: 8e022...2c8

Skrevet

Introvert. Elsker å være sosial i korte perioder, men det tar mye energi. 

Anonymkode: 3f839...ad2

• Hjerte 1
Skrevet

Tror ikke dere helt vet hva introvert og ekstrovert er for noe.

Ambivert er ikke en ting.

Det er hva du får energi fra som avgjør om du er introvert eller ekstrovert.

Anonymkode: ab3c6...7ce

Skrevet

Jeg vil være i fred. Orker ikke «small talk».

Har det aller best når jeg kan være helt alene, langt unna folk noen dager. Uten telefon. Fjellheimen og bikkja er mine beste venner.

Andre mennesker drenerer meg for energi. 
Jeg tolerer fint familien min, men blir sliten av å være rundt dem også.

Før var jeg rake motsetningen. Ble rastløs alene. Hatet å gå glipp av sosiale ting. Var gjerne midtpunkt i et godt lag.

Kall det hvilket moteord du vil.

Anonymkode: d8fb7...4f8

Skrevet

Introvert, jeg må «lade» alene. Jeg får ikke energi av å være sosial med venner etter å ha pratet med pasienter hele arbeidsdagen. 

Anonymkode: e7c30...40a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå blander du introvert/ekstrovert med innadvendt/utadvendt. Introvert/ekstrovert har mer med hva som gir deg energi, enn hvor mye du liker å prate. 

Jeg er veldig introvert. Jeg blir dausliten av å være med folk, og har behov for MYE alenetid til å "lade". 

Mine første 30 leveår var jeg også veldig innadvendt, og åpnet knapt munnen. Nå er jeg mye mer utadvendt, og kan skravle i vei. Men jeg er fremdeles like introvert, og blir helt utkjørt etter kort tids sosialisering. 

Stønn… Er så lei den derre «gir deg energi»-greia.

De fleste er en blanding, dette er jo forsket på. De fleste liker BÅDE å være ute blant folk OG blir sliten av å være sosial etter en stund. Trenger godt med alenetid, og trenger andre. 

Anonymkode: 4d84f...e73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...