MarianneE Skrevet 25. oktober 2022 #41 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da er du ikke ekstrovert: da er du en introvert som må oppføre deg utadvendt på jobb. Blir du sliten av å være med folk = introvert. Samma hvor utadvendt du nå måtte være. Anonymkode: 16062...1b6 Mye bedre formulert slik du legger det frem.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. oktober 2022 #42 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nå blander du introvert/ekstrovert med innadvendt/utadvendt. Introvert/ekstrovert har mer med hva som gir deg energi, enn hvor mye du liker å prate. Jeg er veldig introvert. Jeg blir dausliten av å være med folk, og har behov for MYE alenetid til å "lade". Mine første 30 leveår var jeg også veldig innadvendt, og åpnet knapt munnen. Nå er jeg mye mer utadvendt, og kan skravle i vei. Men jeg er fremdeles like introvert, og blir helt utkjørt etter kort tids sosialisering. Anonymkode: 16062...1b6 Introvert/ekstrovert er nøyaktig det samme som innadvendt/utadvendt. Det siste er bare de norske uttrykkene. Introvert/ekstrovert er latin og betyr direkte oversatt innadvendt/utadvendt. Intro-/ekstro- betyr innover/utover, -vert betyr å vende. Det er bare det at bruken av introvert/ekstrovert har fått folk til å tro at det er noe annet enn de "gamle" norske ordene.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #43 Skrevet 25. oktober 2022 Ambivert, evt introvert som er utadvendt. Anonymkode: 1d6ef...e03
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #44 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da er jeg introvert og innadvent mens jeg tidligere var ekstrovert og utadvendt da. Jeg orker ikke folk. Blir utslitt og stresset av å måtte forholde meg til andre en mine nærmeste. Unngår sosiale settinger. Alltid en unnskyldning for å slippe unna. Sa opp lederstillingen min da jeg ikke orket folk. Nå trives jeg aller best de gangene jeg kan være noen dager alene langt til fjells. Bare meg, sovepose og fiskestanga. Før elsket jeg det. Var gladelig midtpunkt i sosiale anledninger. Venner og sosiale happenings ga masse energi. Gledet meg alltid til å møte folk. Hatet å gå glipp av fester, konserter osv. Anonymkode: d8fb7...4f8 Interessant. Hva tror du førte til at du endret deg sånn? Jeg også har skiftet litt opp og ned i løpet av livet. Og god meg så var det nok en del psykiske påkjenninger som gjorde det. Anonymkode: a6da2...c46
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #46 Skrevet 25. oktober 2022 Wenda skrev (12 timer siden): Ekstro-introvert. Altså, når jeg er ute blant folk så oppleves jeg som en ekstrovert, men jeg er veldig introvert, blir fort sliten av å være med folk og jeg elsker å være alene Samme her🙋🏼♀️ Anonymkode: 78e86...ae9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #49 Skrevet 25. oktober 2022 Begge deler. Elsker å være alene til jeg blir lei, har 0 problemer med snaltalk osv og bli kjent med folk. Men jeg drar de aldri nær. For jeg orker ikke mas iht krav om å stille opp når andre mener det, jeg kan stille opp hvis jeg ønsker det selv. Dessuten når jeg er hjemme, suller jeg i egen verden og bruker litt tid på å komme ut av den. Introvert i egen hule, ekstrovert utenfor huset Anonymkode: 963e9...5dd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #50 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Begge deler. Elsker å være alene til jeg blir lei, har 0 problemer med snaltalk osv og bli kjent med folk. Men jeg drar de aldri nær. For jeg orker ikke mas iht krav om å stille opp når andre mener det, jeg kan stille opp hvis jeg ønsker det selv. Dessuten når jeg er hjemme, suller jeg i egen verden og bruker litt tid på å komme ut av den. Introvert i egen hule, ekstrovert utenfor huset Anonymkode: 963e9...5dd De fleste er jo begge deler. Anonymkode: 58766...a5a
Christina82 Skrevet 1. november 2022 #51 Skrevet 1. november 2022 Ryddet for avsporinger. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #53 Skrevet 1. november 2022 Introvert, jeg henter overskudd når jeg er alene. Trives godt med andre og setter pris på å være sosial og i sosiale settinger, er utadvendt blandt folk - men trenger litt enetid for å hente overskudd. Går alltid på tur alene f.eks. Anonymkode: 59aff...740
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #54 Skrevet 1. november 2022 Er en sosial introvert. Kan virke som en ekstrovert, men det er fordi jeg har fått ladet energien alene. Anonymkode: 018e3...c5b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #55 Skrevet 1. november 2022 Jeg er introvert. Blir helt tom av å være sosial, også på jobb. Har en liten håndfull av mennesker som gir meg påfyll og ikke tapper meg. Mennesker oppfatter meg dog som ekstrovert og sosial. Anonymkode: b22ea...9cd
Ariana807 Skrevet 1. november 2022 #56 Skrevet 1. november 2022 (endret) Jeg er introvert. Får alltid 90%+ på testene jeg tar, og det stemmer godt med hvem jeg er. Jeg blir sliten av å være sosial. Som disse 2 ukene, de har vært litt fæle. Jeg har valgt å være med på litt for mye. Og hvem vet, har det påvirket immunforsvaret mitt? Sitter her nå med covid etter å holdt med unna siden pandemien startet. Det er farlig å være for sosial tror jeg konklusjonen min er 😅😂 Jeg vet ikke om jeg vil si jeg er innadvent. Jeg … hva kan jeg si … 🤔 er dårlig på smalltalk er kanskje de rette ordene. Helt elendig på å åpne en samtale. Og blir nok som følge av dette ansett som stille, sjenert og innadvent. Men om jeg får snakke med noen om mine interesser, da flyter det ut av munnen * *et lite men, størrelsen på gruppen betyr noe. For jeg er også elendig til å «ta ordet» i en stor forsamling, jeg er passiv av meg, lar alle andre gå først. Finner aldri en åpning for alle andre snakker jo hele tiden 😅 Endret 1. november 2022 av Ariana807
Razor1976 Skrevet 1. november 2022 #57 Skrevet 1. november 2022 Ekstrovert når jeg må, introvert når jeg kan. Egentlig ikke så glad i mennesker og tomprat, men skjønner at det er viktig for å få hjula til å gå rundt
Ariana807 Skrevet 1. november 2022 #58 Skrevet 1. november 2022 (endret) Anonymus Notarius skrev (På 25.10.2022 den 20.48): Introvert/ekstrovert er nøyaktig det samme som innadvendt/utadvendt. Det siste er bare de norske uttrykkene. Introvert/ekstrovert er latin og betyr direkte oversatt innadvendt/utadvendt. Intro-/ekstro- betyr innover/utover, -vert betyr å vende. Det er bare det at bruken av introvert/ekstrovert har fått folk til å tro at det er noe annet enn de "gamle" norske ordene. Det er godt mulig at ordene faktisk betyr det samme. Det endrer ikke på det faktum at mange feiltolker betydningen av ordene. Mange tror: ekstrovert = snakker mye, introvert = stille. Og har samme assosiasjoner med ordene utadvendt og innadvent. Og dette er feil betydning. Det er en grunn for at mange av oss prøver å skille litt på ordene ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvent: da de sistnevnte ofte nevnes i sammenheng med hvor mye man snakker. Jeg har fått høre av kjente; «men du er jo ikke introvert med meg», og svaret er jo at selvfølgelig er jeg det. Jada jeg snakker godt fra meg når jeg er sammen med kjente, men det betyr ikke at jeg ikke mister energi av det og trenger noen rolige kvelder alene etter å ha vært sammen med noen. Jeg kjenner noen som virkelig snakker fra seg som en foss. Er utrolig sosial og munnen stopper aldri. Men de bruker helgen på å være helt alene, for de har da behov for å lade batteriene for de har brunt opp energien i løpet av uken. Derfor liker mange å kombinere ordene utadvendt introvert osv. Endret 1. november 2022 av Ariana807 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #59 Skrevet 1. november 2022 On 10/25/2022 at 7:26 PM, AnonymBruker said: Stønn… Er så lei den derre «gir deg energi»-greia. De fleste er en blanding, dette er jo forsket på. De fleste liker BÅDE å være ute blant folk OG blir sliten av å være sosial etter en stund. Trenger godt med alenetid, og trenger andre. Anonymkode: 4d84f...e73 Selvsagt er de fleste en blanding. Sjelden man er 13 poeng den ene eller andre veien. Men det er fortsatt sånn at de fleste heller mot den ene eller andre varianten. Anonymkode: 640c2...ce8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #60 Skrevet 1. november 2022 On 10/25/2022 at 8:48 PM, Anonymus Notarius said: Introvert/ekstrovert er nøyaktig det samme som innadvendt/utadvendt. Det siste er bare de norske uttrykkene. Introvert/ekstrovert er latin og betyr direkte oversatt innadvendt/utadvendt. Intro-/ekstro- betyr innover/utover, -vert betyr å vende. Det er bare det at bruken av introvert/ekstrovert har fått folk til å tro at det er noe annet enn de "gamle" norske ordene. Morsomt du sier det. Jeg er sammen en en utadvent introvert. Hvordan forklarer du det? Anonymkode: 640c2...ce8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå