Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innså nettopp, rett etter at jeg hadde sendt den av gårde at jeg skrev feil i jobbsøknaden. 😂

I stedet for at jeg "fullførte" bachelorgraden skrev jeg at jeg "fullflørte" den 😄 

Tror dere jeg får jobb eller 😄 

Anonymkode: 5a389...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager du virkelig en tråd for dette…

Anonymkode: 4200f...527

• Liker 2
Skrevet

Det var ikke en krise skrivefeil, men skrivefeil generelt gir ikke akkurat det beste inntrykket.

Anonymkode: 4200f...527

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på både personen(e) som skal lese den og på bransjen. Hvis du søker på jobb som journalist eller korrekturleser, ligger du kanskje dårlig an, men i andre tilfeller trenger det ikke å bety så mye.

Det blir ofte understreket hvor viktig det er å se over søknaden, sjekke at det ikke er skrivefeil osv., og det er jo viktig, jeg er egentlig enig i det. Men det er jo så mange ledere som er dårlige i norsk rettskriving, de legger verken merke til eller bryr seg om eventuelle småfeil, så det trenger altså ikke å være spikeren i kista.

Skrevet

Jeg synes denne feilen er mye bedre enn og/å-feil, et/ett-feil, de/dem-feil osv. Dette var liksom bare en trykkfeil.

Anonymkode: 37b79...8d6

• Liker 10
Skrevet

Kommer nok helt an på jobben. Men det var jo ikke noen krise skrivefeil. Tror det skal gå bra, men det kommer jo som sagt helt an på jobben og på hvem som leser søknaden. 

Skrevet

Én slik feil er innafor, verre om det er mange feil. De verste feilene jeg ser er folk som feks skriver 31.09.

Normalt oppegående mennesker vet hvor mange dager det er i september. 

Anonymkode: eff3f...4eb

Gjest Kaffepause
Skrevet
ti10 skrev (2 timer siden):

Det kommer an på både personen(e) som skal lese den og på bransjen. Hvis du søker på jobb som journalist eller korrekturleser, ligger du kanskje dårlig an, men i andre tilfeller trenger det ikke å bety så mye.

Det blir ofte understreket hvor viktig det er å se over søknaden, sjekke at det ikke er skrivefeil osv., og det er jo viktig, jeg er egentlig enig i det. Men det er jo så mange ledere som er dårlige i norsk rettskriving, de legger verken merke til eller bryr seg om eventuelle småfeil, så det trenger altså ikke å være spikeren i kista.

Selv som journalist er ikke det avgjørende, hvis resten av søknaden gir et godt inntrykk. Alle skjønner jo at dette bare er en slagfeil på tastaturet, noe som skjer oss alle. 

Mange feil vil selvsagt ikke være bra, men at man ikke registrerte den ene slagfeilen ved gjennomlesing er ikke krise. 

Skrevet

Mange vil muligens ikke oppdage det, det er ikke alle som leser jobbsøknader som om de er sensor på norskeksamen.

Men er ett av jobbkravene at man må være feilfri i norsk?

Anonymkode: 7d6f2...9c4

Skrevet

Blir det ett problem kan du si at du sparer på strømmen og satt i mørket når du skrev den 🙂 funker alltid 🙂 

Skrevet

Jeg har jobbspesialisttråden på forumet og har vært på rundt 20 jobbintervjuer det siste halvåret. Min erfaring er at arbeidsgivere ikke er så nøye om det er en mindre skrivefeil i jobbsøknaden. På det meste skrev jeg over 50 jobbsøknader i uka og de kunne inneholde slurvefeil fordi jeg ikke var så nøye og søkte på alt jeg kom over. Fikk fortsatt innkallelse til intervjuer på søknadene jeg selv følte var dårlige.

Anonymkode: 3c76d...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...