Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nettopp! Føler at en del rekrutterere og arbeidsgivere bruker samme intervjuform og intervjuprosess uavhengig av hvilke stilling det er snakk om.  Caser, evnetester og personlighetstester skal visst brukes uansett hvilke stilling det er snakk om. Samt at manglende evne til å veie merverdien av et fjerde intervju mot ulempen for jobbsøkeren og at man risikerer å miste jobbsøkerne som har råd til ikke ta jobben om man krever for omfattende intervjuprosesser. 

Anonymkode: 9104c...9d7

Helt ærlig så tipper jeg dette er mest for at rekrutteringsbyråene kan skrive fetere fakturaer… Evne- og personlighetstester er meningsløst og useriøst. Hva er validiteten deres, sett opp mot de faktiske kravene i stillingen?

Anonymkode: 683e4...dbc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er en måte å sile bort de beste kandidatene? For jeg som har en bra jobb orker ihvertfall ikke start på denne prosessen.

Anonymkode: 2dfb6...036

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kanskje det er en måte å sile bort de beste kandidatene? For jeg som har en bra jobb orker ihvertfall ikke start på denne prosessen.

Jeg tror de beste er mer selektive og snuser på andre stillinger. De går kanskje i en samtale for å høre hva arbeidsgiver har å tilby. Blir de møtt med en uspiselig og arrogant holdning som ikke ligner dialog, men minner mer om avhør av kriminelle, bli døren lukket for godt

Anonymkode: 3117d...49b

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror de beste er mer selektive og snuser på andre stillinger. De går kanskje i en samtale for å høre hva arbeidsgiver har å tilby. Blir de møtt med en uspiselig og arrogant holdning som ikke ligner dialog, men minner mer om avhør av kriminelle, bli døren lukket for godt

Anonymkode: 3117d...49b

Ja, har også vært gjennom noen intervjuer som lignet på avhør. Droppet like godt å gå videre. Synd - og det skader også firmaet da jeg er blitt veldig negative til de i ettertid.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...