AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #41 Skrevet 25. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hørtes ikke bra ut, mitt poeng var at menn må få snakke litt griseprat. Ikke å snakke til kvinner på den måten. Anonymkode: e8fc6...93f Hvorfor må menn få lov til å snakke litt griseprat? På min arbeidsplass er vi 16 menn og 2 kvinner, og det finnes ikke en eneste mann her som mener at de 16 må få lov til griseprat og at de 2 damene som jobber her bare må finne seg i det. På en arbeidsplass finnes det ganske mange sosiale koder man må forholde seg til, og dette er en sosial kode du må forholde deg til. Du bør kanskje også huske på at tiden din på jobb er timer du selger til din arbeidsgiver, og hvis din arbeidsgiver kommer med retningslinjer om hvordan de forventer at dere skal oppføre dere i samhandling med kollegaer så er det de retningslinjene som gjelder på din arbeidsplass. Det er noe som heter arbeidsgivers styringsrett, og denne tematikken er noe som kommer innunder hva arbeidsgiver kan bestemme på arbeidsplassen. Anonymkode: 61b2f...c70 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #42 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er jo typisk. Jobber selv innen bygg og anlegg, det har dessverre kommet fler unge i 20årene som skal jobbe sammen med oss. Vi får beskjed om å tilpasse oss, stoppe grisepratet. Menn skal ikke få lov å være menn, være seg selv. Vi skal tilpasse oss det feminime, syk verden vi lever i. Dette skaper jo konflikter, nå har dette eskalert skikkelig der jeg jobber. Ingen vil jobbe med disse "kvinnene". Menn skal få snakke om hva de vil, enten det er f*tte eller andre ting. Dette skal IKKE styres av feminismen. Anonymkode: e8fc6...93f Åååååh så stor å tøff mann, som prater om fitte øl og pulings!! Antar at sjansen er stor for at du prater om mer fitte en du faktisk klarer å få ei. Ellers flott forsøk, men regner med at du enten er et troll eller en incel uten et aktivt sexliv Anonymkode: 080bd...f9b 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #43 Skrevet 25. oktober 2022 Er sånn damer holder på. De invaderer områder og så endrer de reglene bit for bit. Aldri skjønt meg på hvorfor kjønnsbalanse skal ha noe å si i håndtverker yrker eller ingeniøryrker. Jobben som skal gjøres er nøyaktig den samme. Det eneste man oppnår med alle disse ungjentene er at de får særrettigheter og at de får like bra betalt for å gjøre en dårligere jobb. De er fysisk svakere så de vil på sikt få de mest komfortable jobbene. Er samme greia med kvinner i politi, hvor de fleste etterhvert får en kontorjobb mens gutta må forholde seg til høy voldsrisiko. Det er ingenting du kan gjøre for å stoppe utviklingen annet enn å lære deg å holde kjeft Anonymkode: d346d...c62 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #44 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er sånn damer holder på. De invaderer områder og så endrer de reglene bit for bit. Aldri skjønt meg på hvorfor kjønnsbalanse skal ha noe å si i håndtverker yrker eller ingeniøryrker. Jobben som skal gjøres er nøyaktig den samme. Det eneste man oppnår med alle disse ungjentene er at de får særrettigheter og at de får like bra betalt for å gjøre en dårligere jobb. De er fysisk svakere så de vil på sikt få de mest komfortable jobbene. Er samme greia med kvinner i politi, hvor de fleste etterhvert får en kontorjobb mens gutta må forholde seg til høy voldsrisiko. Det er ingenting du kan gjøre for å stoppe utviklingen annet enn å lære deg å holde kjeft Anonymkode: d346d...c62 Dessverre. Nå er det utrolig mange unge jenter som er politi, blir skremt når jeg ser 2 unge jenter i en politibil på patrulje i Oslo. Disse skal i tillegg håndtere situasjoner med våpen. Totalt uskikket. Ser også trenden blant fengselsbetjenter, unge jenter. Noen er knappe 25år. Under også, hjernen er ikke utviklet på et menneske som er under 25år. Så skal de håndtere farlig innsatte. Les: https://www.dagbladet.no/nyheter/eline-25-fikk-sex-dikt-og-dodstrusler/76920109 Se hvordan hun takler trusler, helt på trynet. Såklart du må regne med seksuell trakkasering som betjent. Barneskolepedagogikk funker ikke på menn i voksenlivet. Anonymkode: e8fc6...93f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #45 Skrevet 25. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dessverre. Nå er det utrolig mange unge jenter som er politi, blir skremt når jeg ser 2 unge jenter i en politibil på patrulje i Oslo. Disse skal i tillegg håndtere situasjoner med våpen. Totalt uskikket. Ser også trenden blant fengselsbetjenter, unge jenter. Noen er knappe 25år. Under også, hjernen er ikke utviklet på et menneske som er under 25år. Så skal de håndtere farlig innsatte. Les: https://www.dagbladet.no/nyheter/eline-25-fikk-sex-dikt-og-dodstrusler/76920109 Se hvordan hun takler trusler, helt på trynet. Såklart du må regne med seksuell trakkasering som betjent. Barneskolepedagogikk funker ikke på menn i voksenlivet. Anonymkode: e8fc6...93f Kjenner en kar som satt inne og han hadde knulla flere av fengselsbetjenten i tillegg til sosionomer og andre som skulle hjelpe han bli rehabilitert Totalt uskikket var de. Han fikk også flere goder fordi de likte han 😂 Å involvere damer i slike jobber er et sosialt eksperiment som er dømt til å feile Anonymkode: d346d...c62
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #46 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner en kar som satt inne og han hadde knulla flere av fengselsbetjenten i tillegg til sosionomer og andre som skulle hjelpe han bli rehabilitert Totalt uskikket var de. Han fikk også flere goder fordi de likte han 😂 Å involvere damer i slike jobber er et sosialt eksperiment som er dømt til å feile Anonymkode: d346d...c62 De ser vi NAV også, Så fort man blander kvinner inn i jobbforhold der de kan bli for emosjonell kan ting få virkelig galt. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kER4qB/to-nav-kvinner-innledet-seksuelle-forhold-til-klienten-ali Sex med kvinnelige betjenter i fengsel er heller ikke ukjent. Anonymkode: e8fc6...93f 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #47 Skrevet 25. oktober 2022 noen har åpenbart overhørt dere eller synes det er ubehagelig å være med dere, og det bryr at dere ikke har klart å holde grisepraten innad, så skjerp dere og ikke eksponer andre for dritten. Klart kvinner og kan griseprate, men å være i en minoritet på jobb og overhøre noen snakke om kjønn/etnisitet på den måte når det er rettet mot ens egen gruppe, suger balle. Og det er overhodet ikke noe å være stilt av heller. Anonymkode: cd4ec...a1c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #48 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): De ser vi NAV også, Så fort man blander kvinner inn i jobbforhold der de kan bli for emosjonell kan ting få virkelig galt. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kER4qB/to-nav-kvinner-innledet-seksuelle-forhold-til-klienten-ali Sex med kvinnelige betjenter i fengsel er heller ikke ukjent. Anonymkode: e8fc6...93f Ja, for at emosjonelle menn blander jobb og privatliv er jo en fremmed ting som aldri skjer. Anonymkode: cd4ec...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #49 Skrevet 25. oktober 2022 Carrot skrev (4 timer siden): Jeg vil påstå at om du må slenge med leppa, tøffe deg overfor de du jobber med og griseprate for å føle at du er mann har du andre issues å ta tak i enn at det kommer kvinner inn på din jobbarena.. helt enig. Anonymkode: 4888a...f46
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #50 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er sånn damer holder på. De invaderer områder og så endrer de reglene bit for bit. Aldri skjønt meg på hvorfor kjønnsbalanse skal ha noe å si i håndtverker yrker eller ingeniøryrker. Jobben som skal gjøres er nøyaktig den samme. Det eneste man oppnår med alle disse ungjentene er at de får særrettigheter og at de får like bra betalt for å gjøre en dårligere jobb. De er fysisk svakere så de vil på sikt få de mest komfortable jobbene. Er samme greia med kvinner i politi, hvor de fleste etterhvert får en kontorjobb mens gutta må forholde seg til høy voldsrisiko. Det er ingenting du kan gjøre for å stoppe utviklingen annet enn å lære deg å holde kjeft Anonymkode: d346d...c62 Fader heller, det skulle tatt seg ut om teknologi ble utviklet med tanke på kvinner også. Slik at sikkerhetsseler ble like trygge og nyttige for begge kjønn, eller at man slapp å bli fortalt av smartklokka at man sannsynligvis er syk når man er gravid. At stemmestyring virker for søstera di også. Helt unødvendig, med andre ord. Anonymkode: 052ef...597 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #51 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): De ser vi NAV også, Så fort man blander kvinner inn i jobbforhold der de kan bli for emosjonell kan ting få virkelig galt. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kER4qB/to-nav-kvinner-innledet-seksuelle-forhold-til-klienten-ali Sex med kvinnelige betjenter i fengsel er heller ikke ukjent. Anonymkode: e8fc6...93f Kommer med litt motvekt jeg: https://www.vg.no/nyheter/i/ja3nWL/kvinnens-forklaring-hadde-sex-med-tiltalt-politimann-paa-politistasjon https://www.nrk.no/nyheter/befal-domd-for-misbruk-av-stilling-1.16006775 https://www.dagensmedisin.no/artikler/2022/02/17/nrk-tidligere-fastlege-domt-for-a-ha-misbrukt-stilling-for-a-fa-sex/ Anonymkode: 080bd...f9b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #52 Skrevet 25. oktober 2022 At du har dårlige sosiale antenner, er det andre skal tilpasse deg mener du? Har da jobbet i mange mannsdominerte yrker, og tåler da grise prat. Det jeg ikke aksepter er neandertaler utsagn rettet .o meg, feks skulke likt å kjøre kuken i deg. Med en stemme som er blanding av trussel pakket inn i humor. Forventer at kolleger kan respektere hverandre såpass. Det er ikke mye forlangt ei heller vanskelig å følge Anonymkode: 78ac8...829 2
rampeguri Skrevet 25. oktober 2022 #53 Skrevet 25. oktober 2022 Håper virkelig det er et troll som har starta den tråden her... JObbet i mannsdominert yrke i 15 år før jeg blei ufør - flere forskjellige arbeidsplasser og har aldri bedt om tilrettelegging oģ har aldri vært borti noe som har ønsket å ha et sånt språk på jobb. Litt på kanten innimellom- men aldri så.mye som en lilletå over....
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #54 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre. Nå er det utrolig mange unge jenter som er politi, blir skremt når jeg ser 2 unge jenter i en politibil på patrulje i Oslo. Disse skal i tillegg håndtere situasjoner med våpen. Totalt uskikket. Ser også trenden blant fengselsbetjenter, unge jenter. Noen er knappe 25år. Under også, hjernen er ikke utviklet på et menneske som er under 25år. Så skal de håndtere farlig innsatte. Les: https://www.dagbladet.no/nyheter/eline-25-fikk-sex-dikt-og-dodstrusler/76920109 Se hvordan hun takler trusler, helt på trynet. Såklart du må regne med seksuell trakkasering som betjent. Barneskolepedagogikk funker ikke på menn i voksenlivet. Anonymkode: e8fc6...93f Vi får gjøre politistudiene lengre, så ingen er ferdigutdannet før de er minst 30. (Siden det er så krise at de er knappe 25 år.) Nå er vel også kvinnehjernen raskere utviklet enn mannehjernen, så da bør i hvert fall ikke unge menn bli politi eller fengselsbetjenter. De fleste politistudenter har vel vært i militæret først også. Skumle greier det der, egentlig. 18 åringer som skal håndtere situasjoner med våpen! (Begge kjønn, åpenbart!) Jeg kjenner at jeg ikke helt ser sammenhengen mellom at noen er unge, og det at de må tåle seksuell trakassering. Burde det ikke være motsatt? At det er de som er litt eldre, med livserfaring, som burde tenke langt nok til at de ikke trakasserer, mens de unge "med ikke ferdig utviklet hjerne" fortsatt kan unnskyldes for at de ikke vet bedre enn å oppføre seg upassende på arbeidsplassen? Les: Hvorfor er det godt voksne menn med sterk posisjon på arbeidsplassen som "påberoper seg retten til" å snakke griseprat på arbeidsplassen rundt unge, nyutdannede kvinner? Klarer dere ikke å se at denne typen oppførsel får dere til å passe rett inn i definisjonen på "gammel gris"? Anonymkode: c2322...9cc 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #55 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er sånn damer holder på. De invaderer områder og så endrer de reglene bit for bit. Aldri skjønt meg på hvorfor kjønnsbalanse skal ha noe å si i håndtverker yrker eller ingeniøryrker. Jobben som skal gjøres er nøyaktig den samme. Det eneste man oppnår med alle disse ungjentene er at de får særrettigheter og at de får like bra betalt for å gjøre en dårligere jobb. De er fysisk svakere så de vil på sikt få de mest komfortable jobbene. Er samme greia med kvinner i politi, hvor de fleste etterhvert får en kontorjobb mens gutta må forholde seg til høy voldsrisiko. Det er ingenting du kan gjøre for å stoppe utviklingen annet enn å lære deg å holde kjeft Anonymkode: d346d...c62 Men vet du hva? Det er egentlig ikke bra for menn å ha ukomfortable lempejobber heller. Tenk, menn får også slitasjeskader. Etter et langt arbeidsliv med machoholdninger som "verneutstyr og tilpassede løfteredskaper er for pingler" får de hørselstap og slitasjeskader i kroppen. Jævla dumskap. Anonymkode: e7494...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #56 Skrevet 25. oktober 2022 rampeguri skrev (1 minutt siden): Håper virkelig det er et troll som har starta den tråden her... JObbet i mannsdominert yrke i 15 år før jeg blei ufør - flere forskjellige arbeidsplasser og har aldri bedt om tilrettelegging oģ har aldri vært borti noe som har ønsket å ha et sånt språk på jobb. Litt på kanten innimellom- men aldri så.mye som en lilletå over.... Da var du heldig. Jeg har nå 25 år i mannsdominerte yrker. (Noen mer mannsdominerte enn andre.) Og jeg har opplevd alt fra at det var en selvfølge at de hadde "naken dame" kalender på veggen på jobb, til at enkelte mente det var greit å komme med seksualiserte kommentarer til og rundt meg, og i alle typer settinger. Både HR-sjefer, fagforeningsleder og ledere, kontorfolk og verkstedfolk. Fellestrekket var at de var godt voksne menn i "sterke posisjoner". Enten ved lederroller eller ved lang fartstid i bedriften. Man lærte seg fort at enkelte er "ekle gamle griser", og ignorerte dem. Og det store, store flertallet, kunne aldri funnet på å oppføre seg sånn. I noen miljøer ser man også at det er enkelte som holder denne kulturen gående, og "lærer opp" lærlinger og andre nyansatte i "sånn skal vi ha det her". Det snedige er at de som blir lært opp i slik ukultur stort sett alltid slutter med den helt automatisk når pådriveren går av med pensjon. For egen del har jeg aldri bedt om noen særbehandling eller tilpassing. Og jeg har heller ikke skydd de "tunge jobbene" bare for at jeg er hunkjønn. Men jeg har ofte måttet løse dem ved å være smart fremfor sterk. Rå muskelkraft løser nemlig ikke alt, alltid. Anonymkode: c2322...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #57 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hørtes ikke bra ut, mitt poeng var at menn må få snakke litt griseprat. Ikke å snakke til kvinner på den måten. Anonymkode: e8fc6...93f «Griseprat» hører ikke hjemme på en arbeidsplass. Det er like greit å bli voksen og oppføre seg deretter jo før jo heller. Har du behov for å «griseprate» med «gutta» så gjør du det på fritiden, på lik linje som de som er Idol-kandidater får legge ulyden til fritiden. Anonymkode: 64ac8...3e3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #58 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg arbeider i et svært mannsdominert miljø, ingen av mine mannlige kolleger snakker griseprat. Tviler sterkt på de gjør det når jeg ikke er til stede heller, de er profesjonelle (heldigvis!). Anonymkode: 929a7...402
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #59 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg har et forslag: hva med å faktisk arbeide når man er på jobben? Ikke rart prosjekter blir forsinket, det står påfallende ofte 3-4 fyrer og ser på en jobbe på slike arbeidsplasser, dere er tydeligvis der for å chille og prate griseprat? Griseprat og leke «ekte mannfolk» kan dere holde på med når dere har stemplet ut for dagen. Anonymkode: a05eb...e2d 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #60 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er sånn damer holder på. Det er ingenting du kan gjøre for å stoppe utviklingen annet enn å lære deg å holde kjeft Anonymkode: d346d...c62 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dessverre. Anonymkode: e8fc6...93f #hjelpsom 😝 så bra dere har skjønt poenget og er medgjørlige! flinke gutter.. skal se det blir menn av dere også etterhvert... Anonymkode: 6f282...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå