Gå til innhold

Kvinner som skal jobbe i mannsdominerte yrker skal jo alltid få tilpassing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De beste arbeidsplassene har både menn og kvinner. 

Blir det nesten kun kvinner ender det fort opp som en slarveplass med intriger. 

Blir det nesten kun menn ender det fort opp med en mannsjåvinistisk tøff-kultur.

Ingen av delene er bra i en yrkeshverdag.

Og for sistnevnte er kvinnelig energi for å jekke kulturen akkurat det man behøver. 

At du har vanket for lenge i slike testosteronbombemiljøer er vel det som er problemet ved situasjonen. Nå bør du virkelig anstrenge deg for å bli bedre. Ikke for å tilpasse deg kvinner, men for å tilpasse deg en normal kultur. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg jobber i et veldig mannsdominert yrke og ingen av den snakker om fitte eller behøver være vulgære for å fremstå som menn. Dessuten er det som oftest vi kvinner som drar de groveste vitsene :P dessuten er det slik at det handler om at menn som surver og sutrer om feminisme og tilrettelegging og behov for å snakke dritt ikke føler seg som menn i utgangspunktet, de er usikre og har behov for å fake - noe en ekte mann ikke har. Når man drar frem argumenter som hylekor bekrefter man egentlig bare at de er en del av denne gruppen wannabees og ikke av gruppen Mann med stor M og alt som følger med tenker jeg.. 

En Mann er sikker på seg selv, sitt vesen, kjønnsroller, følelser, sine utrykksmåter, sin styrke, sine svakheter, trenger ikke flåse og fjase for å få oppmerksomhet.. Alt dette mangler de gutta som tror de er menn og som sutrer og surver.. 

Sånn er det med den saken.. 

Anonymkode: 6f282...067

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 6
Skrevet

Mannsdominerte yrker er i dag tilpasset menn. Hvorfor er det verre at kvinner krever tilpassing enn at menn gjør det?🧐

Anonymkode: 11b4b...c39

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannsdominerte yrker er i dag tilpasset menn. Hvorfor er det verre at kvinner krever tilpassing enn at menn gjør det?🧐

Anonymkode: 11b4b...c39

Mener du at det er tilpasning at man skal få lov å snakke om fitte på jobb? 

Men for all del! Det som ofte skaper tilrettelegging er at noen sier i fra. Så du kan jo si i fra til sjefen din at du ikke ønsker jobbe med de kvinnelige ansatte, for du har ett meget sterkt behov for å snakke om fitter på jobb, og dette er din rett fordi du er så mann. 

• Liker 3
Gjest PanteneProVVV
Skrevet

“Being a man now can’t be easy.” Quinn, “Why, because we can’t harass girls anymore?” Mark, “No, well yeah.“

Sitat fra The White Lotus. Fanger tidsånden ganske bra.

Skrevet

Er så lei av at menn sier at kvinner er svake og ikke vil jobbe tøffe jobber som skikkelig menn gjør, for så å trakassere de kvinnene som prøver helt til de slutter. Dette skjer hele tiden og har skjedd i mange år. Bare se på arbeid i miner, militæret , brannvesenet og mange andre steder overalt i verden.

Så roper de at ikke alle menn er slik, men sutrer når de ikke kan snakke om fitter på jobb. Skjerp dere.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jenson_v._Eveleth_Taconite_Co.

https://www.theage.com.au/national/victoria/stripper-club-culture-senior-firefighter-calls-out-the-sexual-harassment-she-s-endured-20210905-p58ow3.html

https://www.nytimes.com/2021/08/03/magazine/military-sexual-assault.html

Anonymkode: 0bc47...fba

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, Bombasi said:

De beste arbeidsplassene har både menn og kvinner. 

Blir det nesten kun kvinner ender det fort opp som en slarveplass med intriger. 

Blir det nesten kun menn ender det fort opp med en mannsjåvinistisk tøff-kultur.

Ingen av delene er bra i en yrkeshverdag.

Og for sistnevnte er kvinnelig energi for å jekke kulturen akkurat det man behøver. 

At du har vanket for lenge i slike testosteronbombemiljøer er vel det som er problemet ved situasjonen. Nå bør du virkelig anstrenge deg for å bli bedre. Ikke for å tilpasse deg kvinner, men for å tilpasse deg en normal kultur. 

Enig. Er også en av grunnene til at jeg synes det er greit med moderat kvotering på arbeidsplassen. Slik at om to kandidater er omtrent like dyktige så kan det være lurt å velge det kjønnet som er underrepresentert om det er veldig få av ett kjønn.  Selv om begge kjønn gjør like god jobb er det godt for arbeidsmiljøet om man har en grei kjønnsbalanse. 

Anonymkode: 86a30...2aa

• Liker 6
Skrevet

Noen kommentarer og snakk i ny og ne innad i mannfolkgjengen bør da være innafor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er så lei av at menn sier at kvinner er svake og ikke vil jobbe tøffe jobber som skikkelig menn gjør, for så å trakassere de kvinnene som prøver helt til de slutter. Dette skjer hele tiden og har skjedd i mange år. Bare se på arbeid i miner, militæret , brannvesenet og mange andre steder overalt i verden.

Så roper de at ikke alle menn er slik, men sutrer når de ikke kan snakke om fitter på jobb. Skjerp dere.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jenson_v._Eveleth_Taconite_Co.

https://www.theage.com.au/national/victoria/stripper-club-culture-senior-firefighter-calls-out-the-sexual-harassment-she-s-endured-20210905-p58ow3.html

https://www.nytimes.com/2021/08/03/magazine/military-sexual-assault.html

Anonymkode: 0bc47...fba

Vi snakker jo ikke om trakkasering her da.

Snakker om ting som skjer mellom menn, vi menn må få snakke griseprat oss i mellom.

Anonymkode: e8fc6...93f

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kratt_ skrev (5 minutter siden):

Noen kommentarer og snakk i ny og ne innad i mannfolkgjengen bør da være innafor. 

Du kan fint si at du savner fitte, men du kan ikke si at du skulle likt å sjekke fitta til kari på økonomi, det ER en forskjell selv den mest ingrodde neadertaler skjønner tror jeg... Det er fortsatt "innafor" å "prate skjit" som de sier på sunnmøre - du må bare koble på den hjernen som tenker først og koble ut den lille som styrer deg om du er en av de gutta... kort forklart.. 
😎

Endret av Carrot
  • Liker 3
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Du kan fint si at du savner fitte, men du kan ikke si at du skulle likt å sjekke fitta til kari på økonomi, det ER en forskjell selv den mest ingrodde neadertaler skjønner tror jeg... Det er fortsatt "innafor" å "prate skjit" som de sier på sunnmøre - du må bare koble på den hjernen som tenker først og koble ut den lille som styrer deg om du er en av de gutta... kort forklart.. 
😎

Helt enig.

Skrevet

Så nå er det "tilpasning" å oppføre seg som siviliserte voksne folk? Dagens...😂

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi snakker jo ikke om trakkasering her da.

Snakker om ting som skjer mellom menn, vi menn må få snakke griseprat oss i mellom.

Ok. Men da er det like greit om kvinnene snakker kvinneprat mellom hverandre? 
Om hvilke tamponger som passer best? Om hvordan det er å komme i overgangsalderen og hvilke plager det gir? Hvordan fødselen føltes? Konsistensen på babyen sitt bleieinnhold? Om hvor ekstremt liten pikk helgas ONS hadde? Hvor latterlig det er med menn som tror de er noe særlig i senga mens sannheten er noe annet? Om hvor ekstremt turn-off det er med menn som tror vulgært språk gjør de tøffe? 
Du vet, sånne ting som skjer mellom kvinner? vi kvinner må jo få snakke om intime ting oss i mellom. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hørtes ikke bra ut, mitt poeng var at menn må få snakke litt griseprat. Ikke å snakke til kvinner på den måten.

Jeg tåler litt griseprat, men ord som fitte hører ikke hjemme på en arbeidsplass 

Anonymkode: cd704...980

• Liker 2
Skrevet

Utrolig at voksne folk ikke klarer å oppføre seg på jobb.

For de menn som er litt interessert i å være MANN da, så er et godt tips å behandle damer med respekt. Ingen damer liker menn som snakker om horer og fitte, det virker veldig desperat og lite intelligent. Menn som respekterer damer (som tross alt har født dere) er ekte menn.

Anonymkode: 3aec0...897

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo typisk.

Jobber selv innen bygg og anlegg, det har dessverre kommet fler unge i 20årene som skal jobbe sammen med oss. Vi får beskjed om å tilpasse oss, stoppe grisepratet.

Menn skal ikke få lov å være menn, være seg selv. Vi skal tilpasse oss det feminime, syk verden vi lever i. Dette skaper jo konflikter, nå har dette eskalert skikkelig der jeg jobber. Ingen vil jobbe med disse "kvinnene".

Menn skal få snakke om hva de vil, enten det er f*tte eller andre ting. Dette skal IKKE styres av feminismen.

Griseprat på jobben vitner om lite profesjonalitet. 

Anonymkode: cbecc...4ad

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo typisk.

Jobber selv innen bygg og anlegg, det har dessverre kommet fler unge i 20årene som skal jobbe sammen med oss. Vi får beskjed om å tilpasse oss, stoppe grisepratet.

Menn skal ikke få lov å være menn, være seg selv. Vi skal tilpasse oss det feminime, syk verden vi lever i. Dette skaper jo konflikter, nå har dette eskalert skikkelig der jeg jobber. Ingen vil jobbe med disse "kvinnene".

Menn skal få snakke om hva de vil, enten det er f*tte eller andre ting. Dette skal IKKE styres av feminismen.

Skjønner at du må overkompensere med fitteprat på jobb om du går hjem og setter deg på kvinneguiden

Anonymkode: 3aec0...897

• Liker 7
Skrevet
Carrot skrev (2 timer siden):

Jeg vil påstå at om du må slenge med leppa, tøffe deg overfor de du jobber med og griseprate for å føle at du er mann har du andre issues å ta tak i enn at det kommer kvinner inn på din jobbarena.. 

Det er ikke akkurat slik at ikke kvinner snakker skittent prat i kvinnedominerte yrker, tro meg. Har selv jobbet i en slik virksomhet og der var det mye av det. At man kan tone det ned er en ting, men hvis menn bruker det som en måte å få dagen til å gå fortere mens de jobber og ingen tar skade av det så ser jeg ingen problemer med det. At du overhører noe som kollegaer dine snakker om er ufarlig, men blir en jente tilsnakket på en nedverdigende måte er det uakseptabelt uansett kjønn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hylekoret med feminister er i gang ser jeg, trist. Menn får ikke være menn lenger.

Ja, buhu. 

Anonymkode: 8bc31...4d8

Skrevet

Jeg er kvinne, prater mye drittprat på jobben, jeg er desidert den groveste. Men aldri slike ord. Fitte og kukk, er tullete. Du kan si mye annet, at hun var fin feks. 

Anonymkode: ba9a2...96c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...